H Cupra αποκάλυψε το ηλεκτρικό Born (pics & vid)

Gazzetta team
H Cupra αποκάλυψε το ηλεκτρικό Born (pics & vid)
Η Cupra με το λανσάρισμα του Born «προκαλεί» την αγορά, συνδυάζοντας τις επιδόσεις με την ηλεκτροκίνηση στο ταξίδι της προς μία νέα εποχή.

Η ηλεκτροκίνηση μπήκε για τα καλά στην γκάμα της Cupra, με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Born, να αποκαλύπτεται διαδικτυακά. Η αρχή έγινε στην Έκθεση της Γενεύης του 2020 όπου είδαμε το concept του Born και πλέον το αυτοκίνητο βλέπει για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας.

Κατά την εξέλιξη του μοντέλου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην απόδοση και στη δυναμική του. Διαθέτει το Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport) το οποίο εξελίχθηκε στην πλατφόρμα της MEB πάνω στην οποία θα κατασκευάζεται το Born. Συνδυάζει το σπορ προφίλ του με ένα σύστημα που προσαρμόζεται σε οποιεσδήποτε συνθήκες, δίνοντας άλλη διάσταση στην οδηγική εμπειρία.

Μοντέρνος και τολμηρός σχεδιασμός

Η τεχνική ομάδα της Cupra δεν σταμάτησε στην ιδέα του πρωτότυπου μοντέλου και πήγε ένα βήμα παραπέρα. Υιοθέτησε έναν ιδιαίτερα σπορ σχεδιασμό κάνοντας το ακόμα πιο εντυπωσιακό οπτικά. Επιθετική μάσκα στο εμπρός μέρος με σήμα κατατεθέν τους προβολείς της Cupra.

Ο εμπρός προφυλακτήρας ξεχωρίζει με τον αερουναμικό του σχεδιασμό και το γεγονός πως προεξέχει από το πάνω μέρος. Διαθέτει μιαν ιδιαίτερα επιθετική γρίλια με κομψό και σύγχρονο σχεδιασμό.

 

Στο πίσω μέρος βλέπουμε μια ανάλογη προσέγγιση σχεδιαστικά με τους προβολείς και τα LED φωτιστικά σώματα να καλύπτουν οριζόντια όλη την επιφάνεια. Όμως η Cupra δεν σταμάτησε εκεί, καθώς πρόσθεσε σπόλιερ και έναν επιθετικό διαχύτη. Το Born θα είναι διαθέσιμο με ζάντες 18 και 20 ιντσών σε έξι διαφορετικούς σχεδιασμούς.

Ο CEO της Cupra, Ουέιν Γκρίφιθς δήλωσε: «Το Cupra Born δείχνει πως η μάρκα πηγαίνει τον αρχικό σχεδιασμό σε ένα διαφορετικό επίπεδο δημιουργώντας ένα νέο σπορ δυναμικό σχεδιασμό και ανασχεδιάζει το τεχνικό μέρος. Το Born είναι η ζωντανή απόδειξη πως απόδοση και ηλεκτροκίνηση είναι ένας εξαιρετικός σχεδιασμός».

Πλούσιο εσωτερικό

Το ηλεκτροκίντο Born διαθέτει μια οθόνη αφής 12 ιντσών με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας. Είναι εξοπλισμένο με αναπαυτικά και παράλληλα σπορ μπάκετ καθίσματα. Συνολικά διαθέτει πολλές διαφορές σε σύγκριση με το μακρινό του ξαδερφάκι, το VW ID.3.

Ακολουθεί την φιλοσοφία της Cupra τόσο στην ποιότητα όσο και στην απόδοση. Η έμφαση στη λεπτομέρεια και το πάθος της Cupra είναι εμφανείς και στο τιμόνι, με πολλαπλές επιλογές να είναι διαθέσιμες στον οδηγό. Συνολικά το εσωτερικό του είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά.

Τα μηχανικά

Το Cupra Born διατίθεται σε τρεις βασικές εκδόσεις και αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς. Στην πρώτη έκδοση βλέπουμε τον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος να έχει ισχύ στα 110 Kw ή 148 άλογα. Αποδίδει 310 Nm ροπής, ενώ τα 0-100 χλμ/ω τα πραγματοποιεί σε 8.9 δευτερόλεπτα. Η έκδοση αυτή έχει αυτονομία στα 340 χιλιόμετρα.

Η δεύτερη έκδοση είναι αρκετά πιο δυνατή και προσφέρει πλουσιότερες επιδόσεις. Η ιπποδύναμη αυξάνεται στους 201 ίππους, με την ροπή να παραμένει ίδια αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα πραγματοποιούνται σε 7.3 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία αυξάνει τη χωρητικότητα στα 58 kWh, με την αυτονομία να ανεβαίνει στα 420 χιλιόμετρα.

Η Cupra θα διαθέσει το Born και με μια ισχυρότερη έκδοση. Η μπαταρία αυξάνεται σε χωρητικότητα και φτάνει στα 77 kWh, αποδίδοντας πλέον 170 kW ή 228 ίππους. Η αυτονομία του αυξάνεται στα 540 χιλιόμετρα όμως το μεγαλύτερο βάρος έχει αντίκτυπο στη συνολική του απόδοση.

Το Cupra Born θα μπει στην παραγωγή τον Σεπτέμβριο και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Zwickau της Volkwagen στη Γερμανία.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!