Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει γενναία κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Αρχικά θα διατεθεί γι αυτόν τον σκοπό ένα κονδύλι ύψους 100 εκατ. ευρώ που μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Για την αγορά καινούριου ηλεκτρικού Ι.Χ. προβλέπεται επιδότηση 15% στην λιανική προ φόρων τιμή του και με μάξιμουμ όφελος τα 5.500 ευρώ. Θα υπάρξει επίσης πρόσθετη επιδότηση ύψους 1.000 ευρώ εφόσον συνδυαστεί η αγορά του καινούριου ηλεκτροκίνητου μοντέλου με την απόσυρση ενός παλαιού συμβατικού, ενώ άλλα 500 ευρώ παρέχονται για την εγκατάσταση ειδικού φορτιστή (wallbox) στο σπίτι. Ετσι έχουμε ένα μάξιμουμ όφελος για τον ιδιώτη αγοραστή ενός καινούριου ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. που φτάνει ακόμη και τις 7.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του wallbox.
Ας δούμε όμως ποιο θα είναι το πραγματικό οικονομικό κέρδος των αγοραστών για τα εννέα φτηνότερα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά έχοντας ως βάση τις σημερινές τιμές τους πριν την θέσπιση των κινήτρων. Όπως θα διαπιστώσετε, με τα νέα δεδομένα θα κυμανθούν όλα τιμολογιακά από λίγο κάτω από τις 20.000 ευρώ και έως περίπου 30.000 ευρώ, ενώ να επισημάνουμε ότι είναι όλα στάνταρ αυτόματα! Να διευκρινίσουμε επίσης, ότι στο όφελος για κάθε μοντέλο δεν έχουμε συνυπολογίσει και ενδεχόμενες ειδικές προσφορές που μπορεί να ανακοινώσουν οι ίδιες οι εταιρείες, όπως συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό και κάνουν την αγορά ενός καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμη ελκυστικότερη.