Δέκα αυτοκίνητα που πέρασαν στην ιστορία λόγω της...ασχήμιας τους!

Gazzetta team
Δέκα αυτοκίνητα που πέρασαν στην ιστορία λόγω της...ασχήμιας τους!
Στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν περάσει μοντέλα, που έκαναν αίσθηση με τον αλλόκοτο σχεδιασμό τους. Το gazzetta ξεχώρισε δέκα από αυτά, που θα έπρεπε να έχουν συλληφθεί από την «Αστυνομία Κακού Γούστου».

Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, λέει ο θυμόσοφος ελληνικός λαός. Τα αυτοκίνητα επιβεβαιώνουν αυτό το γνωμικό, αφού έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς μοντέλα που μπορούν να χαρακτηριστούν τουλάχιστον αλλόκοτα και αρκετά κακόγουστα. Το gazzetta παρουσιάζει δέκα τέτοιες περιπτώσεις, υπενθυμίζοντας πάντα ότι η επιλογή τους έγινε προφανώς με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, ενώ θα μπορούσαμε να παραθέσουμε και πολλά άλλα εξίσου άσχημα!

Ηyundai Excel

Ηyundai Excel

Suzuki X90

Suzuki X90

Aurora

Aurora

Ford Anglia

Ford Anglia

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Citroen Ami

Citroen Ami

Panoz Abruzzi ‘’Spirit of Le Mans’’

Panoz Abruzzi ‘’Spirit of Le Mans’’

Νissan Cube

Νissan Cube

Reliant Robin

Reliant Robin

Weber Sportauto aka ‘’Faster One’’

Weber Sportauto aka ‘’Faster One’’

Λανσαρίστηκε το 1986 και το σχήμα του θυμίζει περισσότερο…τούβλο παρά αυτοκίνητο. Πάντως υπέρ των Κορεατών μετρά το γεγονός, ότι βελτίωσαν στην πορεία το ντιζάιν του οικογενειακού μοντέλου τους.

To ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάστηκε στην αγορά το 1996 και συγκεντρώνει πάνω του πάμπολλες σχεδιαστικές αμαρτίες. Η Suzuki δημιούργησε ένα άβολο και στενόχωρο μοντέλο, στο οποίο απέτυχε να προσδώσει σπορτίφ χαρακτήρα και διόλου τυχαία δεν βρήκε ανταπόκριση από το κοινό.

Το 1957 είχε ένας ιερέας την έμπνευση να κατασκευάσει το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο, για να μειωθεί ο αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων. Η πρόθεσή του ήταν σαφώς καλή, όμως το αποτέλεσμα δεν τον δικαίωσε καθώς το Aurora περιλαμβάνεται –μεταξύ άλλων- στα ασχημότερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει.

Λανσαρίστηκε το 1959 και δεν το λες εντελώς κακάσχημο ούτε όμως και ελκυστικό. Απλά, όποιος ανέλαβε να το σχεδιάσει ήταν μάλλον αναποφάσιστος αφού το αμάξωμα του Anglia προσπαθεί να συνδυάσει τις έντονες ακμές και τις αιχμηρές γωνίες με καμπύλες γραμμές. Δυστυχώς χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.

Το Multipa είναι…στανταράκι σε τέτοιου είδους ρεπορτάζ ασχήμιας. Το ιταλικό μοντέλο παρουσιάστηκε το 1988 και παραγόταν επί δώδεκα χρόνια, ενώ μπορούσε να φιλοξενήσει έξι άτομα σε δύο σειρές καθισμάτων. Δυστυχώς ο απωθητικός σχεδιασμός του έβαλε σε δεύτερη μοίρα την πρακτικότητα και τη χρηστικότητά του.

Η Γαλλία φημίζεται για το καλό φαγητό, τα κρασιά, την υψηλή μόδα, τα αρώματα και τις κομψές…γυναίκες της. Δυστυχώς το Citroen Ami, που παρουσιάστηκε το 1961 στην αγορά μόνον κομψό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, ιδιαίτερα μάλιστα δίπλα σε εμβληματικά μοντέλα της ίδιας εταιρείας όπως η DS και το 2CV.

Aποτελεί τρανταχτό παράδειγμα πώς ΔΕΝ σχεδιάζεις ένα υπεραυτοκίνητο των 370.000 ευρώ. Πάρα πολλά χρήματα, ωστόσο βρέθηκαν 81 πλούσιοι συμπολίτες μας που κατέθεσαν τον οβολό τους και αγόρασαν ένα Panoz Abruzzi Spirit of Le Mans. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.

Στην περίπτωση του Cube θα πρέπει να είχαν οι σχεδιαστές της ιαπωνικής μάρκας ως πρότυπο τα ζάρια. Το μοντέλο με σχήμα τετραγωνισμένου κουτιού λανσαρίστηκε το 1998, δεν έπιασε ιδιαίτερα στην Ευρώπη είχε όμως αρκετούς οπαδούς στην πατρίδα του.

Το Reliant Robin ανήκει στα δημοφιλέστερα μοντέλα από υαλονήματα και είναι δύσκολο να προσδιορίσεις αν πρόκειται για τρίκυκλο αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα με κουβούκλιο. Αντικατέστησε το 1973 το Reliant Regal και μας έχει χαρίσει άφθονο γέλιο στο πλάι του Μίστερ Μπιν!

To Weber Sportauto ήταν η –ανεπιτυχής- προσπάθεια των Ελβετών να εκθρονίσουν τη Bugatti Veyron και να παρουσιάσουν εκείνοι το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους. Το εγχείρημα πραγματοποιήθηκε το 2008, το ελβετικό μοντέλο ήταν όντως πολύ γρήγορο, όμως δεν βλεπόταν και έτσι πέρασε και δεν ακούμπησε!