Τα δέκα αυτοκίνητα «δράματα», με τις χειρότερες πωλήσεις παγκοσμίως (pics)
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν χάνουν την ευκαιρία να στήνουν επικοινωνιακές φιέστες κάθε φορά που ένα μοντέλο τους διακρίνεται στον εμπορικό στίβο. Αντίθετα, σιωπούν με μεγάλη ένταση όταν συμβαίνει το αντίθετο.
Τα αυτοκίνητα που θα δείτε στη συνέχεια, πραγματοποίησαν απογοητευτική πορεία πωλήσεων παγκοσμίως, το καθένα για διαφορετικούς λόγους. Όπως θα διαπιστώσετε στα σχετικά διαγράμματα, τα οποία προέρχονται από τη διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων JATO, η μόνη ανοδική περίοδος ήταν η στιγμή που… παρουσιάστηκαν. Από το μηδέν δηλαδή, μέχρι κάποιο επίπεδο πωλήσεων την πρώτη χρονιά. Ύστερα το χάος.
Να σημειώσουμε ότι ο χαρακτηρισμός των μοντέλων αυτών ως «παλτών», δεν έχει να κάνει με τον απόλυτο αριθμό των πωλήσεών τους, που μπορεί να είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος, αλλά με το γεγονός ότι καθ’ όλο το διάστημα της παραγωγής τους οι πωλήσεις τους έφθιναν. Τέλος να σημειώσουμε ότι «δράματα» υπάρχουν πολλά περισσότερα, ωστόσο δεν θέλαμε να πάμε πολύ πίσω στο χρόνο για λόγους επικαιρότητας.
Honda CR-Z
Θέλησε να αποτελέσει την υβριδική εναλλακτική του εμβληματικού CRX του παρελθόντος. Δεν είχε όμως ούτε την ισχύ, ούτε τη σπορ συμπεριφορά που θα του επέτρεπε να μπεί στις καρδιές των οδηγών. Έμεινε αρκετά χρόνια στην αγορά, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα.
Lancia Delta
Ένα κομψό πεντάθυρο μοντέλο με μεγάλους χώρους, που δεν είχε όμως καμία σχέση με τις Delta του παρελθόντος που άφησαν εποχή. Πολύ μαλθακή για τα γούστα των αγοραστών που θα στήριζαν τη μάρκα, πραγματοποίησε μια απογοητευτική εμπορική πορεία και φυσικά χάθηκε –όπως και η μάρκα.
Mercedes R Class
Μια άσχημη και ευρύχωρη Mercedes που σχεδιάστηκε για την αμερικανική αγορά. Δεν ήταν σε θέση να τραβήξει την προσοχή του κοινού καθώς δεν έπειθε ούτε ως SUV, ούτε ως πολυμορφική. Οι μεγάλοι κινητήρες επίσης, δεν επέτρεψαν να βρει κοινό στην Ευρώπη και μόνο στην Κίνα έκανε μια αξιοπρεπή παρουσία. Η παραγωγή της, φυσικά, διακόπηκε.
Mini Paceman
Το τρίθυρο Countryman πρώτης γενιάς μάλλον την πάτησε παρακινημένο από την τάση των sport SUV και το παράκανε. Ναι, καλή η coupe σχεδίαση, αλλά τρεις πόρτες δεν θέλουν πια οι οδηγοί ούτε στα αυτοκίνητα πόλης. Φυσικά δεν είχε συνέχεια.
Peugeot 4007
Μαζί με το Citroen C-Crosser ήταν από τα πλέον αποτυχημένα μοντέλα του γκρουπ PSA. Βασίστηκε στο Mitsubishi Outlander και έτσι δεν είχε κανένα από τα στοιχεία που θέλουν οι αγοραστές της φίρμας. Για να αντιληφθείτε τη διαφορά, το εξαιρετικά πετυχημένο νέο Peugeot 3008, όχι μόνο ανακηρύχθηκε αυτοκίνητο της χρονιάς 2017, αλλά έχει έως σήμερα 205.000 παραγγελίες.
Renault Modus
Ένα πολυμορφικό της κατηγορίας B το οποίο, εκτός από την περίεργη αισθητική, ήταν πολύ μικρό για να θεωρηθεί πραγματικό MPV. Επίσης δημιουργήθηκε την εποχή που είχε αρχίσει να φθίνει η κατηγορία, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στα SUV.
Seat Exeo
Στην ουσία επρόκειτο για ένα Audi A4 προηγούμενης γενιάς, γεγονός το οποίο μάλιστα πρόβαλε –εις μάτην- η Seat. Ήταν η εποχή που η εταιρεία έψαχνε το νέο βηματισμό της, τον οποίο ευτυχώς βρήκε και πάλι, με αποτέλεσμα τα μοντέλα της να μην έχουν λογική και «ταυτότητα».
Skoda Roomster
Το Roomster ήταν ένα πρακτικό και λειτουργικά πολύ καλό αυτοκίνητο, που δεν είναι όμως αποφασίσει αν είναι station, MPV ή Van. Αυτή την έλλειψη ταυτότητας την πλήρωσε με κακές πωλήσεις και φυσικά την παύση της παραγωγής του.
Smart ForFour
Δεν είχε καμία σχέση με τη λογική του διθέσιου Smart και, παρά την προσπάθεια να προκαλέσει αισθητικά, παρέμεινε απλώς ένα διαφορετικό Mitsubishi Colt. Η πρώτη γενιά του ForFour λογικά απέτυχε εμπορικά, ενώ πλέον έδωσε τη θέση του σε μια επιμηκυμένη έκδοση του πραγματικού Smart.
Toyota Urban Cruiser
Ένα έξυπνο αυτοκίνητο, ως ένα από τα πρώτα B-SUV στην αγορά, το οποίο δεν έπεισε τους οδηγούς πέραν της ιαπωνικής αγοράς. Σε αντίθεση με τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας είχε μόνο μια έκδοση κινητήρα, ήταν τραχύ και η οδική του συμπεριφορά πολύ γιαπωνέζικη για να συγκινήσει το ευρωπαϊκό κοινό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!