Στάνταρ αυτόματη πέδηση σε όλα τα οχήματα ζητά η Ε.Ε.
Σε μη δεσμευτική ανάλυσή της που κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε. υποστηρίζει ότι τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως η Αυτόματη Πέδηση, πρέπει να περιληφθούν στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων δια νόμου.
Σύμφωνα με ευρήματα έρευνας, το σύστημα αυτόματης πέδησης μπορεί να συμβάλει στη μείωση έως 38% των ατυχημάτων που συμβαίνουν στην πόλη και συνήθως αφορούν τους πιο εκτεθειμένους χρήστες των δρόμων, όπως είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές.
Όπως επισημαίνει η Επιτροπή Μεταφορών, από το 2009 που θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος ευστάθειας σε όλα τα αυτοκίνητα (ESP ή ESC) και της ηχητικής υπενθύμισης χρήσης ζώνης ασφαλείας, έχουν περάσει 9 ολόκληρα χρόνια χωρίς την παραμικρή προσθήκη, ως υποχρεωτικών, νέων συστημάτων ασφαλείας.
Ανεξάρτητες έρευνες έχουν αποδείξει ότι πολλά από τα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στις πόλεις και συστήματα όπως το AEB θα μπορούσε να συμβάλλει στη σημαντική μείωσή τους.
Επίσης, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προτείνει να θεσμοθετηθεί η τοποθέτηση υποχρεωτικού ηχητικού συστήματος χρήσης ζώνης ασφαλείας για όλες τις θέσεις στα αυτοκίνητα, καθώς και συστημάτων αναγνώρισης οδικών σημάτων (traffic recognition) και διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας (lane assist).
Καθώς για ποσοστό μεγαλύτερο του 92% τον τροχαίων ατυχημάτων, όπως επισημαίνει η ανάλυση της επιτροπής, ευθύνεται ο ανθρώπινος παράγοντας, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης δεν πρέπει πλέον να προσφέρονται ως προαιρετικά, αλλά οι κατασκευαστές οφείλουν σταδιακά να τα ενσωματώνουν στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων τους. Η ανάλυση μάλιστα καταδεικνύει τη δέσμευση των Αμερικανών κατασκευαστών, να προσφέρουν σε όλα τους τα αυτοκίνητα συστήματα αυτόματης πέδησης έως το 2022.
Σήμερα, τα καινούρια αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Ε.Ε. και διαθέτουν σύστημα αυτόματης πέδησης δεν ξεπερνούν σε ποσοστό το 30% του συνόλου, καθώς στα περισσότερα από αυτά η αυτόματη πέδηση προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και συνήθως ως «πακέτο» πολλών ακόμα συστημάτων, επιβαρύνοντας σημαντικά το κόστος αγοράς.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!