Κολοσσιαία προβλήματα αντιμετωπίζει η PSA με την Opel

Γιώργος Βαρίνος
Κολοσσιαία προβλήματα αντιμετωπίζει η PSA με την Opel
Σκελετούς στις ντουλάπες της Opel ανακαλύπτουν οι Γάλλοι, που μπορούν να οδηγήσουν ακόμα σε διεκδίκηση αποζημίωσης από την GM.

Σύμφωνα με πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot – Citroen), που απέκτησε πρόσφατα την Opel αντί 1,3 δις ευρώ, εξετάζει το ενδεχόμενο να διεκδικήσει αποζημίωση από την πωλήτρια GM περίπου του μισού κόστους της αγοράς, ήτοι 600 εκατομμύρια ευρώ.

Ο λόγος αποδίδεται στο γεγονός πως η PSA ανακάλυψε, κατόπιν του κλεισίματος της συμφωνίας, ότι η Opel δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει της απαιτήσεις μείωσης του μέσου όρου παραγόμενου CO2 του στόλου των μοντέλων της από 130 γρ./χλμ. που είναι σήμερα, σε 91 γρ./χλμ. το 2021.

Αυτό σημαίνει ότι η γερμανική εταιρεία αντιμετωπίζει την βεβαιότητα σχεδόν και όχι μόνο την πιθανότητα επιβολής προστίμων, που μπορούν να φτάσουν έως και τα 95 ευρώ/αυτοκίνητο, για κάθε επιπλέον γραμμάριο που θα ξεπερνά το όριο των 91. Με έναν απλό πολλαπλασιασμό, το ποσό αυτό μπορεί να φτάσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA Κάρλος Ταβάρες, είχε δηλώσει κατά την παρουσίαση του πλάνου ανάκαμψης της Opel με την ονομασία Pace, στις 9 Νοεμβρίου: «Μερικές εβδομάδες μετά το κλείσιμο της συμφωνίας, αντιληφθήκαμε ότι η Opel όδευε προς τον τοίχο όσον αφορά τις εκπομπές CO2. Αν δεν υπάρξει συμμόρφωση με τα νέα όρια της Ε.Ε., τα πρόστιμα θα είναι τόσο βαριά που θα απειλήσουν την ύπαρξη της Opel».

 

Το τεράστιο αυτό πρόβλημα όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του ίδιου του Ταβάρες, έρχεται να προστεθεί στο ήδη απίστευτο επίπεδο ζημιών που παρουσιάζει το νέο γερμανικό παρακλάδι της PSA. Η Opel χάνει καθημερινά περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, κάτι όμως που ήδη γνώριζε η PSA.

Η ζημιογόνος λειτουργία της Opel συνεχίζεται για 16η χρονιά φέτος και αν δεν υπήρχαν η GM στο παρελθόν και η PSA τώρα, δεν θα μπορούσε να συνεχίσει. Σύμφωνα με το πρόγραμμα PACE, η γερμανική εταιρεία θα επιστρέψει στα κέρδη το 2020. Όχι όμως αν χάσει το στόχο του μέσου όρου εκπομπής CO2.

Μια ακόμα παράμετρος, που δημιούργησε ένα νέο κύκλο προβλημάτων, αποτέλεσε η απόφαση της Opel να παρουσιάσει το νέο ηλεκτρικό Ampera-e. Στόχος της ήταν να πουληθεί μαζικά το μοντέλο και ως αμιγώς ηλεκτρικό, να ρίξει κατά πολύ το μέσο όρο εκπομπής CO2 της γκάμας της. Όμως, για να ικανοποιηθούν οι στόχοι πωλήσεων, το Ampera-e πωλείται με ζημιά 10.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Το γεγονός αυτό, εντείνει ακόμα περισσότερο την ήδη δεινή οικονομική κατάσταση της Opel.

Σύμφωνα με δηλώσεις που επικαλείται το Reuters, η πλευρά της GM δεν αναγνωρίζει οποιαδήποτε κακή πίστη κατά την ενημέρωση της PSA σχετικά με το πλάνο ικανοποίησης του νέου μέσου όρου εκπομπής CO2 στην Ε.Ε. από την Opel. Την ίδια στιγμή, η PSA δεν σχολιάζει -αλλά και δεν διαψεύδει- ότι θα κινήσει νομικές διαδικασίες για διεκδίκηση αποζημίωσης από την GM, καθώς πιστεύει ότι εξαπατήθηκε σε αυτό το σημείο.

Το ζήτημα είναι ότι η Opel αποτελεί μεν ένα ιστορικό κατασκευαστή με μεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη, στηριζόμενη όμως για δεκαετίες σε πλάτες άλλων, έχασε αρκετά τραίνα εξέλιξης. To αποτέλεσμα είναι ότι η γκάμα των κινητήρων της δεν μπορεί, με τα σημερινά δεδομένα, να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις μείωσης των ρύπων. Θα καταφέρει η PSA να αντιστρέψει την κατάσταση, ή θα βρεθεί και αυτή να πετάει δις ευρώ σε ένα καζάνι δίχως πάτο; Ας ελπίσουμε, για δεκάδες λόγους, να τα καταφέρει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!