Οι τεχνολογίες που πήγαν μπροστά την αυτοκίνηση τον 21ο αιώνα (pics)

Gazzetta team
Οι τεχνολογίες που πήγαν μπροστά την αυτοκίνηση τον 21ο αιώνα (pics)
Τις γνωρίσαμε μετά το 2000 και από τότε, έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της αυτοκίνησης μέχρι και σήμερα!

Κάθε εποχή επηρεάζει με το δικό της τρόπο την ανθρωπότητα και κατ΄ επέκταση, την αυτοκίνηση. Μπορούμε να πούμε ότι μερικές από τις σημαντικότερες εφευρέσεις στον κόσμο των τεσσάρων τροχών ήρθαν τη δεκαετία του ΄90, όπως η ευρεία χρήση των αερόσακων ή το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, περισσότερο γνωστό ως ESC ή ESP.

Όμως και τον 21ο αιώνα είχαμε νέες και πρωτοποριακές τεχνολογίες που άλλαξαν την πορεία της αυτοκίνησης και συνέβαλλαν ώστε να φτάσουμε στο σήμερα, που τα οχήματα είναι ασφαλέστερα, πιο άνετα, γρήγορα και ολοκληρωμένα από ποτέ. Ας δούμε μερικές από τις τεχνολογίες που άλλαξαν τα δεδομένα, μαζί με εικόνες, ακριβώς από κάτω και υπενθυμίστε μας όσα ξεχνάμε!

Αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη

 

Σήμερα, το αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη εφοδιάζει πολλά αυτοκίνητα, από μικρά μοντέλα πόλης έως πανάκριβα hypercars. Χαρακτηρίζεται για τις γρήγορες αλλαγές του, αφού η ύπαρξη δύο συμπλεκτών επιτρέπουν την προετοιμασία της επόμενης σχέσης, με τον έναν να αναλαμβάνει τις μονές (1,3,5 για παράδειγμα) και τον άλλο τις ζυγές (2,4,6). Έτσι παντρεύει δύο διαφορετικούς κόσμους της αυτοκίνησης, αυτόν της άνεσης και της χαλαρής κίνησης στις εντός πόλης μετακινήσεις και εκείνον των γρήγορων αλλαγών, άμεσων αντιδράσεων και μέγιστης συμμετοχής στη γρήγορη οδήγηση.

Downsizing

Οι μικρότεροι κινητήρες με τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη έφτιαξαν μια νέα κατηγορία στην αυτοκίνηση. Ισορροπούν ανάμεσα στη μικρή κατανάλωση και τις σβέλτες επιδόσεις και πλέον μας ακούγεται φυσιολογικό να έχουμε ένα μοτέρ του ενός λίτρου με τούρμπο και 120, 130 ή 140 άλογα. Σίγουρα είναι γρηγορότερα από τα αντίστοιχα ατμοσφαιρικά 1.600άρια και 1.800άρια δεκαετίας και μάλιστα, με αισθητά μικρότερες ανάγκες σε καύσιμα. Εκτός όμως από τα 1.000άρια, όλοι οι κινητήρες έχουν μικρύνει από το παρελθόν. Σήμερα ένα μικρομεσαίο 1.400άρι είναι στις μεσαίες εκδόσεις του, ενώ κάποτε «φορούσε» αντίστοιχο μοτέρ στη βασική και βέβαια, πολλά supercars έπεσαν από τους κινητήρες των 4.5 και 5.0 λίτρων στους τρίλιτρους τούρμπο.

Συστήματα ασφαλείας με κάμερες και ραντάρ

Ενεργό Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης του μπροστινού οχήματος, προειδοποίηση ύπαρξης αυτοκινήτου στη «νεκρή» γωνία, ενημέρωση κάθετης κίνησης με όπισθεν και αμέτρητα ακόμη συστήματα που έχουν τα νέα αυτοκίνητα για να μας προστατεύουν. Μερικοί υποστηρίζουν ότι όλα αυτά «ευνουχίζουν» την οδήγηση και ότι προτιμούν τα παλαιότερα, που μετά βίας έχουν ABS. Σίγουρα, έχουν κι αυτά τη χάρη τους, όμως σε περίπτωση ατυχήματος πού θα προτιμούσατε να βρίσκεστε; Συνυπολογίστε, ότι με όλα αυτά τα συστήματα, με το σύγχρονο μοντέλο μάλλον θα είχατε αποφύγει και τη σύγκρουση.

Σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών

Ας είμαστε ειλικρινείς. Κανείς μας δεν ελέγχει την πίεση των ελαστικών του οχήματός του, τόσο συχνά όσο πρέπει! Για αυτό και το εν λόγω σύστημα μας δείχνει real time τις πιέσεις και μας προειδοποιεί αν υπάρξει κάποια απότομη μεταβολή. Σε περίπτωση κλαταρίσματος, ο οδηγός κατά πάσα πιθανότητα θα αντιληφθεί τη διαφορά στη συμπεριφορά του οχήματός του. Όμως αν ένα από τα λάστιχα χάνει αέρα σιγά σιγά, θα ανέβει η κατανάλωση του αυτοκινήτου, θα μειωθεί η ευκινησία του στους ελιγμούς και θα μεγαλώσει η απόσταση φρεναρίσματος χωρίς να «πάρει χαμπάρι». Για αυτό, με το πάτημα ενός κουμπιού, βλέπουμε «τι παίζει» και πράττουμε ανάλογα.

Συστήματα πολυμέσων

Οι εποχές που «γράφαμε» CD ή ακόμη παλαιότερα, κασέτες, για να έχουμε τη μουσική μας στο αυτοκίνητο, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα, φορτώνουμε σε USB ή ακόμη πιο εύκολα, συνδέουμε μέσω Bluetooth Streaming το smartphone μας στο ηχοσύστημα και «παίζει» κομμάτια από τη μουσική μας συλλογή ή απευθείας από ιστότοπους του ίντερνετ, όπως το YouTube. Επιπλέον, μπορούμε πια να μιλάμε με ανοικτή ακρόαση στο τηλέφωνο, αντί να σταματάμε δεξιά ή να απασχολούμε τα χέρια μας κρατώντας τη συσκευή, που εκτός από παράνομο, είναι και επικίνδυνο. Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, το GPS είναι μπροστά στα μάτια μας σε ευανάγνωστη οθόνη και το Android Auto ή το Apple CarPlay, κάνουν όλες αυτές τις διαδικασίες ακόμη πιο απλές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!