Έξι «διπρόσωπα» αυτοκίνητα στα crash tests (pics & vids)
Η ασφάλεια σε ένα αυτοκίνητο είναι κάτι που όλοι κοιτάμε πριν αγοράσουμε, όμως τι γίνεται όταν βλέπουμε μερικά μοντέλα με διαφορετικές βαθμολογίες; Δεν είναι λίγες οι φορές που κοιτάμε τα αποτελέσματα του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας, Euro NCAP και βλέπουμε ότι ένα αυτοκίνητο έχει τρία ή πέντε αστέρια!
Η εξήγηση είναι απλή και βρίσκεται στα συστήματα ασφαλείας. Ένα μοντέλο με χαμηλή τιμή είναι ασύμφορο για τον κατασκευαστή να προσφέρεται με όλα τα διαθέσιμα συστήματα πρόληψης ατυχήματος, που πλέον έχουν προστεθεί ως παράγοντας στην τελική βαθμολογία. Έτσι, διαθέτει στον Euro NCAP ένα αυτοκίνητο βασικής έκδοσης του μοντέλου όπου είναι υποχρεωμένος να το κάνει και στη συνέχεια προσφέρει και ένα που έχει στα έξτρα του τα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας.
Το δεύτερο, αποσπά πάντα καλύτερη, αν όχι κορυφαία (5 αστέρια) βαθμολογία από τον οργανισμό και με αυτό τον τρόπο η κάθε φίρμα προσπαθεί να ωθήσει τον αγοραστή να αγοράσει την έκδοση με τον πλήρη εξοπλισμό. Το τελευταίο κάθε άλλο παρά κακό είναι αφού στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι διαθέσιμα μερικά συμφέροντα πακέτα που περιλαμβάνουν όλα ή τα περισσότερα συστήματα, με χαμηλό κόστος που σίγουρα αναβαθμίζουν την ασφάλεια των μετακινήσεών μας και θα πρέπει να τα προτιμούμε, όταν δίνουμε τόσα λεφτά για να πάρουμε ένα αυτοκίνητο. Δείτε ποια μοντέλα είναι εκείνα που έχουν δύο... πρόσωπα, στις δοκιμές πρόσκρουσης που έγιναν το 2017!
Suzuki Swift
Το supermini της Suzuki βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια στη βασική και 4 αστέρια στην πλούσια έκδοσή του. Αναλυτικά, πέτυχε 83% στην προστασία ενηλίκων, 75% στην προστασία παιδιών, 69% στην προστασία παιδιών και 25% στα συστήματα ασφαλείας και οι αντίστοιχες τιμές για την καλύτερα εξοπλισμένη εκδοχή του ήταν 88%, 75%, 69% και 44%.
Nissan Micra
4 και 5 αστέρια είναι οι δύο βαθμολογίες του Nissan Micra, με τη χαμηλότερη να αφορά τη βασική του έκδοση. 91%, 79%, 79% και 72% πέτυχε η ακριβότερη για την προστασία ενηλίκων, παιδιών, πεζών και για τα συστήματα ασφαλείας αντίστοιχα, ενώ η πιο φθηνή διαφοροποιείται στις δύο τελευταίες αξιολογήσεις αφού σκόραρε 68% και 49% (προστασία παιδιών και συστήματα ασφαλείας).
Kia Rio
Η Kia με το Rio κατάφερε να φτιάξει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο εκδόσεών του. Το πιο φθηνό, είχε 3 αστέρια αξιολόγηση και το πιο ακριβό 5. 85% ήταν η προστασία ενηλίκων, 84% αυτή των παιδιών, 62% των πεζών και με 25% αξιολογήθηκαν τα συστήματα ασφαλείας του, ενώ η πιο πλούσια έκδοση σημείωσε 93%, 84%, 71% και 59%.
Kia Picanto
Το mini της Kia βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια στη βασική του εκδοχή και 4 στην ακριβότερη. Η πρώτη, είχε 79% στην προστασία των ενηλίκων, 64% στην προστασία των παιδιών, 54% στην προστασία των πεζών και 25% για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και η δεύτερη σημείωσε 87%, 64%, 54% και 47% αντίστοιχα.
Kia Stonic
Το τρίτο μοντέλο της Kia στη λίστα είναι το νέο Stonic που είχε ίδια αποτελέσματα ακριβώς με το Rio. Η φθηνή και η ακριβή εκδοχή του Stonic αξιολογήθηκε με ακριβώς τα ίδια ποσοστά που συναντάμε και στο supermini της Kia, οπότε για να δείτε πως τα πήγε, απλώς δείτε τους αριθμούς παραπάνω!
Toyota Aygo
Το ολοκληρωμένο μικρό της Toyota έδειξε το καλό του πρόσωπο και στις δοκιμές πρόσκρουσης και ο Euro NCAP το επιβράβευσε με 3 ή 4 αστέρια, ανάλογα αν μιλάμε για την οικονομική ή την πλουσιότερη έκδοση. Τα στατιστικά που πέτυχε ήταν 74%, 63%, 64%, και 25% για την προστασία των ενηλίκων, των παιδιών, των πεζών και την ύπαρξη των συστημάτων ασφαλείας αντίστοιχα και η ακριβότερη έκδοση είχε 82%, 63%, 64% και 57%.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!