Τα επτά πιο συνηθισμένα αίτια τροχαίων ατυχημάτων
Η λίστα με τα επτά βασικότερα αίτια τρακαρισμάτων αποδεικνύει ότι τίποτα στη ζωή δεν είναι αυτονόητο και μερικά πράγματα, όσο συχνά κι αν τα κατακρίνουν κάποιοι και όσο επικίνδυνα κι αν είναι, τα κάνουν. Ποιος θεωρεί σωστό να περνάει με κόκκινο και πόσοι θα υποστήριζαν ότι αν οδηγείς υπό την επήρεια του αλκοόλ δεν χάνεις μέρος των αντανακλαστικών σου και γίνεσαι επικίνδυνος για το δρόμο;
Οι περισσότεροι, θα έλεγαν ότι αυτά τα κάνουν μόνο οι αφελείς και όσοι δεν σκέπτονται σωστά, ωστόσο τα στατιστικά λένε πως όλα αυτά, πραγματοποιούνται από ένα πολύ μεγάλο μέρος των οδηγών. Οι γιορτές είναι μέρες χαλάρωσης και φέρνουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο σε εμάς και τις οικογένειές μας, συνεπώς θα αυξηθούν και τα χιλιόμετρα που θα κάνουμε με το αυτοκίνητό μας.
Με μια σύντομη ματιά στην παρακάτω λίστα θα πάρετε μια ιδέα από τα πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε πριν πιάσετε τιμόνι και κυρίως, θυμηθείτε ότι ποτό και οδήγηση δεν μπορούν να συνυπάρξουν. Αν λοιπόν η κατανάλωση αλκοόλ είναι βασικό ζητούμενο για να περάσετε καλά στην έξοδό σας, εμπιστευθείτε κάποιον άλλο να αναλάβει τη μετακίνηση της παρέας ή συμφωνήστε να πάρετε ένα ταξί, που κοστίζει ελάχιστα συγκριτικά με αυτά που θα ξοδέψετε για την έξοδό σας.
7) Παραβίαση πινακίδας STOP
Η προτεραιότητα στη διασταύρωση δύο ή περισσότερων οδών συχνά διευκρινίζεται με τις χαρακτηριστικές πινακίδες του STOP, που ποτέ δεν θα πρέπει να αγνοούμε. Αν δεν γνωρίζουμε την περιοχή που κινούμαστε, οδηγούμε πιο αργά και παρατηρούμε περισσότερο, ώστε να τη διακρίνουμε έγκαιρα.
6) Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
Αν περάσουμε ένα κόκκινο φανάρι, θα εξοικονομήσουμε περίπου 30 δευτερόλεπτα από τη διαδρομή μας και θα βάλουμε τη ζωή μας, αλλά και τη ζωή άλλων, σε κίνδυνο. Όπως καταλαβαίνουμε, ρισκάρουμε πάρα πολλά για να μη κερδίσουμε τελικά κάτι, αφού δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα αν φτάσουμε κάπου μισό λεπτό πιο νωρίς.
5) Βροχή
Τις ημέρες που βρέχει, πρέπει να προσέχουμε περισσότερο και να προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες. Η απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει, το οπτικό μας πεδίο μικραίνει και γενικότερα, θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι υπάρχουν πολλοί ενδεχόμενοι κίνδυνοι. Για αυτό δεν τρέχουμε και φροντίζουμε να οδηγούμε αμυντικά.
4) Επιθετική οδήγηση
Αν οδηγούμε κάνοντας «σφήνες», κολλάμε στον μπροστινό μας ή πραγματοποιούμε επικίνδυνους ελιγμούς, τότε έχουμε πάρα πολλές πιθανότητες να εμπλακούμε σε ένα ατύχημα. Η υπομονή στις ώρες αιχμής είναι το παν και πρέπει να ξεκινάμε πάντα λίγο νωρίτερα, για να φτάνομε χωρίς άγχος στον προορισμό μας.
3) Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Όλοι ξέρουμε ότι δεν πρέπει να οδηγούμε όταν πίνουμε και για αυτό, πρέπει να το εφαρμόσουμε και όλοι. Αν δεν υπήρχαν μεθυσμένοι στους δρόμους θα είχαμε κάθε χρόνο πολύ λιγότερα ατυχήματα και θα θρηνούσαμε λιγότερα θύματα στην άσφαλτο. Οπότε, αν θέλουμε να πιούμε πάμε στον προορισμό μας με αυτοκίνητο άλλου (που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ φυσικά) ή παίρνουμε ταξί.
2) Υπερβολική ταχύτητα
Οι δρόμοι δεν είναι πίστες και για αυτό, υπάρχουν όρια ταχύτητας ανάλογα με το που οδηγούμε. Αν τα ξεπερνάμε, είναι πάρα πολύ πιθανό και να τρακάρουμε. Ότι είμαστε μόνοι μας στον αυτοκινητόδρομο δεν σημαίνει ότι πρέπει να πηγαίνουμε με 200 χλμ./ώρα και εννοείται, ότι και στους δρόμους της πόλης εγκυμονούν κίνδυνοι. Είμαστε προσεκτικοί ακόμη κι αν έχουμε προτεραιότητα ή πράσινο φανάρι μπροστά μας.
1) Διάσπαση προσοχής
Τα στατιστικά δείχνουν ότι τα περισσότερα ατυχήματα που καταγράφονται στους δρόμους προκαλούνται από οδηγούς που για κάποιο λόγο παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο και ασχολούνται με κάτι άλλο. Όταν κρατάμε τιμόνι, δεν τσεκάρουμε SMS, δεν θαυμάζουμε το τοπίο και δεν κάνουμε τίποτα άλλο από αυτό που πρέπει, δηλαδή να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση για να έχουμε σωστές αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!