8 συνήθειες που καταστρέφουν το αυτοκίνητό μας

Gazzetta team
8 συνήθειες που καταστρέφουν το αυτοκίνητό μας
Αποφεύγοντας μερικά απλά πράγματα στην καθημερινότητά μας, θα έχουμε ένα... ακμαίο αυτοκίνητο που θα είναι πάντα «σε ετοιμότητα»!

Σαν οδηγοί, έχουμε μερικές συνήθειες πίσω από το τιμόνι οι οποίες, σε βάθος χρόνου, προκαλούν αχρείαστη φθορά στο αυτοκίνητό μας, που μας βάζουν σε επιπλέον έξοδα και ταλαιπωρία.

Μια μικρή λίστα με διάφορες... κινήσεις-ματ θα μας εξοικονομήσει χρήματα, αλλά και χρόνο και θα έχουμε ένα αυτοκίνητο γεμάτο «υγεία» που θα είναι πρόθυμο να μας ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια όπου του ζητήσουμε! Ας δούμε τα οκτώ βασικότερα βήματα, ακριβώς από κάτω.

1) Ποτέ δεν ζορίζουμε τον κινητήρα μας όταν είναι κρύος. Τον χειμώνα, οι θερμοκρασίες πέφτουν και ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο θέλει περισσότερο χρόνο μέχρι να φτάσει στο ιδανικό σημείο λειτουργίας του. Στα σύγχρονα μοντέλα, δεν χρειάζεται «ζέσταμα» πριν ξεκινήσουμε, όμως είμαστε προσεκτικοί με το γκάζι για αρκετά λεπτά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πλέον όργανο ένδειξης θερμοκρασίας λαδιού, αλλά μόνον ψυκτικού υγρού. Το λιπαντικό του κινητήρα χρειάζεται ακόμη περισσότερη ώρα μέχρι να ζεσταθεί, συγκριτικά με το ψυκτικό, οπότε ακόμη κι αν το τελευταίο φτάσει στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία, κάνουμε λίγη υπομονή ακόμη.

2) Προσέχουμε τι λάδια βάζουμε στον κινητήρα μας. Πάντοτε, ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή σε ο,τι αφορά τον τύπο του λιπαντικού και καλό είναι να εμπιστευόμαστε τη μάρκα που προτείνει. Αν το τελευταίο δεν είναι εφικτό, επιλέγουμε μία αξιόπιστη εταιρεία και ελέγχουμε αν οι προδιαγραφές του προϊόντος εναρμονίζονται με τον τύπο του κινητήρα μας. Φυσικά, από μάρκα σε μάρκα υπάρχουν διαφορές στην τιμή, ωστόσο τα λάδια είναι ένας ζωτικός τομέας για την υγεία του αυτοκινήτου μας και για αυτό ας εξοικονομήσουμε χρήματα από κάπου αλλού, για να μη χρειαστεί να πληρώσουμε εκατοντάδες ευρώ περισσότερα σε ζημιές. Εννοείται ότι τα αντικαθιστούμε μέσα στο χιλιομετρικό ή χρονικό πλαίσιο που ορίζει ο κατασκευαστής ή και νωρίτερα.

 

3) Μια συνήθεια που έχουν πολλοί οδηγοί, είναι να μη βάζουν «νεκρά» στο φανάρι και να έχουν επιλεγμένη την πρώτη ταχύτητα, με πατημένο τον συμπλέκτη. Αυτό προκαλεί μεγάλη φθορά στο σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου μας, ενώ αν υπάρχει και κατηφόρα και εμείς «πατινάρουμε» για να ισορροπούμε το αυτοκίνητο και να μην τσουλάει προς τα πίσω, τότε η φθορά πολλαπλασιάζεται. Ο καλύτερος τρόπος να περιμένουμε το πράσινο είναι να έχουμε πατημένο το φρένο, το κιβώτιο στη «νεκρά» και το αριστερό μας πόδι στο footrest.

4) Η οδήγηση με άδειο το ρεζερβουάρ είναι γνωστό ότι δεν ενδείκνυται. Αν είναι συνήθειό μας, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την πρόωρη αντικατάσταση της αντλίας βενζίνης, η οποία σίγουρα δεν είναι φθηνή. Στην πράξη, αν οδηγούμε συνεχώς με γεμάτο το ντεπόζιτο δεν πληρώνουμε περισσότερα χρήματα, καθώς ούτως ή άλλως, το καύσιμο θα το βάζαμε κάποια στιγμή. Όμως, μας γλιτώνει από μερικές εκατοντάδες ευρώ, που θα μας κοστίσει αντλία όταν θα χαλάσει! Οπότε, καλό θα είναι να μην περιμένουμε το «λαμπάκι» για να επισκεφθούμε το πρατήριο καυσίμων αλλά να το κάνουμε όταν η στάθμη πέφτει κοντά στο ένα τέταρτο.

5) Αν ανάψει κάποια ενδεικτική λυχνία στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μας, σημαίνει ότι ο εγκέφαλος κατέγραψε ένα σφάλμα σε κάποιο σύστημα και θα πρέπει να το συνδέσουμε με διαγνωστικό για να δούμε τι ήταν αυτό, ακόμη κι αν δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα στη συμπεριφορά του οχήματος. Για αυτό δεν αδιαφορούμε, συνεχίζοντας να το χρησιμοποιούμε καθημερινά σαν να μην έγινε τίποτα, ούτε ακολουθούμε... τακτικές για να σβήσουμε το λαμπάκι! Μια επίσκεψη στο μηχανικό θα μας πει τι ακριβώς προκάλεσε την εμφάνιση της λυχνίας, που μπορεί όντως να μην ήταν κάτι σημαντικό και ύστερα, θα είμαστε ήσυχοι.

6) Ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, οι κακοτεχνίες στην άσφαλτο είναι ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Αν δεν προσέχουμε και βάζουμε στόχο όλες τις λακκούβες που θα βρούμε στο διάβα μας, εκτός από τις ενοχλητικές αναταράξεις και τους... ήχους από το αυτοκίνητο, επιβαρύνουμε σημαντικά και πολλά σημεία του. Ανάρτηση, ζάντες, ελαστικά και όλα τα ευαίσθητα σημεία του οχήματος επηρεάζονται, οπότε φροντίζουμε να αποφεύγουμε όσες περισσότερες μπορούμε κι αν αυτό δεν είναι εφικτό, να περάσουμε από πάνω τους με όσο το δυνατόν μικρότερη ταχύτητα.

7) Σε έναν δρόμο με κίνηση και πολλά φανάρια, δεν έχει νόημα η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση του αυτοκινήτου μας. Ζορίζουμε τον κινητήρα χωρίς λόγο, επιβαρύνουμε σημαντικά το σύστημα πέδησης και παράλληλα, καίμε και πολύ περισσότερο καύσιμο! Οπότε για τη μέγιστη διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων στα φρένα και τη λιγότερη καταπόνηση του συστήματος μετάδοσης, επιταχύνουμε προοδευτικά και όσο χρειάζεται, ειδικά αν σε 100 μέτρα υπάρχει κόκκινο φανάρι που θα μας σταματήσει ξανά.

8) Τελευταίο, αλλά ίσως σημαντικότερο, η συντήρηση του αυτοκινήτου. Το σέρβις δεν ξεκινά και σταματάει στα λάδια και στο φίλτρο, αλλά έχει μια σειρά ανταλλακτικών που θα πρέπει να αλλάζονται ανά κάποια χιλιόμετρα ή έτη. Συνήθως, οι κατασκευαστές προβλέπουν ένα «μικρό» σέρβις και ένα «μεγάλο» εναλλάξ, με το «μεγάλο» να σημαίνει ότι εκτός από το λιπαντικό του κινητήρα και τα βασικά φίλτρα, περιλαμβάνεται και μια σειρά άλλων εξαρτημάτων που πρέπει να αντικατασταθούν ή να ελεγχθούν. Τα εξουσιοδοτημένα ή εξειδικευμένα συνεργεία τις περισσότερες φορές ακολουθούν τις εν λόγω οδηγίες ενημερώνοντας πριν τον πελάτη για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στο όχημά του, όμως στα περισσότερα «συνοικιακά» συνεργεία θα πρέπει να κοιτάξετε εσείς τι προβλέπεται από τον κατασκευαστή για τα χιλιόμετρα ή την ηλικία του αυτοκινήτου σας ώστε να το μεταφέρετε στο μηχανικό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!