Στα 5 κορυφαία μουσεία της Ελλάδας το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου! (pics & vid)
Με τον τίτλο «Προορισμός διακοπών» Αθήνα, το γνωστό Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Motor und Sport, στη Ρουμανική του έκδοση τεύχος Μαρτίου 2018, αφιερώνει ένα δισέλιδο σαλόνι στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου-Ίδρυμα Θεοδώρου & Γιάννας Χαραγκιώνη, θεωρώντας το έναν σημαντικό λόγο για να επισκεφθεί κανείς την Αθήνα, που εκτός από την περίφημη κλασική ιστορία της, προσφέρει μια από τις σημαντικότερες Ευρωπαϊκές συλλογές αυτοκινήτων.
Η λειτουργία του ξεκίνησε από το Μάρτιο του 2011, ωστόσο η σχέση του ιδρυτή, Θεόδωρου Ν. Χαραγκιώνη, με τα αυτοκίνητα, ξεκίνησε πολύ νωρίτερα. Στη δεκαετία του 1970, είχε λάβει μέρος σε αρκετούς αγώνες αυτοκινήτου, όμως το 1977 με τον ερχομό του πρώτου του παιδιού, αποφάσισε να σταματήσει.
Έτσι, ξεκίνησε να συλλέγει, με τα πρώτα μοντέλα που απέκτησε να είναι μια Maserati Mistral, μια Rolls Royce Wraith, δύο Jaguar E-Type, δύο Lancia Appia GTE Zagato, δύο Austin Healey 3.000 και τρία Dino, εκ των οποίων το ένα Ferrari. Έως το 1990, η συλλογή είχε φτάσει τα 25 κομμάτια! Ο αριθμός των αυτοκινήτων διπλασιάστηκε, όταν του έγινε πρόταση από άλλους συλλέκτες να αποκτήσει ολόκληρη τη συλλογή τους, ύστερα από την αγορά μεμονωμένων μοντέλων. Η διαπραγμάτευση, κράτησε δύο ολόκληρα χρόνια.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, μέσα στο μουσείο μπορεί κανείς να θαυμάσει 120 από τα 350 περίπου αυτοκίνητα της συλλογής, τα οποία εκτίθενται εναλλασσόμενα. Στον ίδιο χώρο, υπάρχει ένα συνεργείο του 1930 με περισσότερα από 3.000 αντικείμενα, 72 ιστορικοί τροχοί, 32 ιστορικά τιμόνια και το αρχείο της ΕΛΠΑ, αποτελούμενο από 90 κομμάτια.
Μετά από επικοινωνία που είχαμε με εκπροσώπους του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, σας αποκαλύπτουμε τα πιο σπάνια από τα εκθέματά του. Αυτά είναι το BMW 319 / 328 Motto Streamliner με αλουμινένιο άβαφο αμάξωμα του 1950, το Jovett Jupitter ABBOTT Coupe, το εμπροσθιοκίνητο σπορ βρετανικό αυτοκίνητο με σωληνωτό σασί και επίπεδο (μπόξερ) κινητήρα κατασκευασμένο από την καροσσερί ABBOTT (σε δύο μόνο αντίγραφα, με το ένα να έχει καταστραφεί) και το PIPER GTR, το πρωτότυπο της PIPER για τη συμμετοχή της στο LEMANS του 1969.
Πάντως, το ακριβότερο μοντέλο που μπορεί κανείς να δει στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου είναι μια Maserati με αμάξωμα Barchetta, εργοστασιακού τύπου 350S, του 1957. H αξία της δεν μπορεί να προσδιοριστεί όμως σίγουρα μιλάμε για ένα πολύ ξεχωριστό τετράτροχο, δεδομένου ότι έχει οδηγηθεί σε σημαντικούς αγώνες από μεγάλους οδηγούς και έχει παραχθεί σε τρία μόνον αντίτυπα!
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου βρίσκεται ανάμεσα στα πέντε δημοφιλέστερα μουσεία της Ελλάδας, σύμφωνα με το Trip Advisor. Το γεγονός αυτό παίρνει ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστούμε τον αριθμό των μουσείων στη χώρα μας και τη σημαντικότητά τους! Οπότε, αποδεικνύεται η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει σε αυτό, καθώς φημίζεται για την ευρεία γκάμα των εκθεμάτων του, τη σπανιότητά τους, την πολυδιάστατη συλλογή του και το πολύ ιδιαίτερο κτίριο που στεγάζεται στο κέντρο της πόλης, δίπλα από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό. Από την έναρξη λειτουργίας του, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου παρουσιάζει μια σταθερά ανοδική πορεία και υπολογίζεται πως περίπου 120.000 άτομα το έχουν επισκεφθεί, τα τελευταία τρία χρόνια!
Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00-14:00
Σάββατο-Κυριακή, 11:00-18:00
Τελευταία είσοδος μία ώρα πριν κλείσει το μουσείο. Δυνατότητα ξενάγησης κάθε Κυριακή στις 12:30 ή ιδιωτική, κατόπιν συνεννόησης.
Τιμές
Γενική είσοδος: 8€
Μειωμένη είσοδος (παιδιά 6-18 ετών, φοιτητές, πολύτεκνοι, άνεργοι και άτομα άνω των 65 ετών): 5€
Ομαδικά, τεσσάρων ατόμων και άνω: 5€
Προσομοιωτής F1: 5€
Προσομοιωτής F1 Demo: 2,5€
Είσοδος με ξενάγηση: 12€
Είσοδος με ξενάγηση μειωμένο: 8€
Λοιπές πληροφορίες
Τηλέφωνο: 210-8816187
Διεύθυνση: ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 33 – 35 & Γ’ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 74 – 78, ΑΘΗΝΑ
Ιστοσελίδα: hellenicmotormuseum.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!