Ποια τεχνολογία θα «σώσει» τους ντίζελ κινητήρες;
Το 2017, ήταν μια χρονιά που στην Ευρώπη πουλήθηκαν περισσότερα νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, από πετρελαιοκίνητα. Παράλληλα, μεγάλο έδαφος φαίνεται να κερδίζουν και τα μοντέλα εναλλακτικού καυσίμου, μεταξύ των οποίων κατατάσσουμε και τα ηλεκτρικά, ενώ οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες κερδίζουν το κοινό με τη χαμηλή τους κατανάλωση, την ελαστικότητα, τις επιδόσεις και την ποιότητα λειτουργίας τους.
Η Bosch ωστόσο, που έχει μια πολύ μεγάλη εμπειρία στα αυτοκίνητα, καθώς είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων, υποστηρίζει πως βρήκε τη... θεραπεία των ντίζελ. Οι εκπομπές NOx (οξείδια του αζώτου) είναι η αχίλλειος πτέρνα των συγκεκριμένων μοτέρ και μέχρι σήμερα, δεν είχε βρεθεί κάποια βιώσιμη τεχνολογία που θα τις μείωνε.
Πιο συγκεκριμένα, το σημερινό όριο εκπομπής οξειδίων του αζώτου στην Ε.Ε. για τα επιβατικά οχήματα είναι 168 mg/χλμ. και τα 2020 θα μειωθεί στα 120 mg. Με τη νέα όμως τεχνολογία της Bosch, η μέση εκπομπή NoX των κινητήρων ντίζελ δεν θα είναι μεγαλύτερη από μόλις 13 mg/χλμ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Βόλκμαρ Ντένερ, ανακοίνωσε πως η εταιρεία του έχει βρει τη λύση και ότι σύντομα θα έχουμε νεότερα, χωρίς για την ώρα να επεκτείνεται σε λεπτομέρειες.
Ένα... hint που αποκάλυψε, είναι ότι το κόστος του θα είναι απολύτως φυσιολογικό, όχι μεγαλύτερο από τις σημερινές τεχνολογίες που εφαρμόζονται για τον ίδιο λόγο. Αν η τεχνολογία της Bosch καταφέρει να αποδειχτεί αποτελεσματική στην πράξη, θα δώσει μεγάλη παράταση ζωής στους κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι ούτως ή άλλως αποτελούν την πιο οικονομική λύση σήμερα, υπό την έννοια της μέσης κατανάλωσης καυσίμου. Επίσης θα οδηγήσει σε αναθεώρηση τις αποφάσεις πολλών εθνικών και τοπικών αρχών, που έχουν στα μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα σχέδιά τους την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρες ντίζελ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!