Το τοπίο στην ηλεκτροκίνηση μετά από τρία χρόνια
Η Τesla έπιασε πριν πέντε χρόνια στον ύπνο τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και έφερε ξαφνικά με το λανσάρισμα του Model S την ηλεκτροκίνηση στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Ο Ελον Μασκ απέδειξε, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν προοπτικές και μπορούν να ανταγωνιστούν τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα ανέπτυξε και ένα μεγάλο δίκτυο ταχυφορτιστών. Η μάρκα από την Καλιφόρνια παραμένει ακόμη και σήμερα πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, αν και δεν έχει καταφέρει να εμφανίσει μέχρι σήμερα κερδοφορία και για να το πετύχει ποντάρει στο νέο Model 3. Ωστόσο το μαζικότερο και προσιτότερο μοντέλο της Tesla καθυστερεί απελπιστικά με την παραγωγή του και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανασυντάσσονται και περνούν στην αντεπίθεση. Αυτό αποτυπώνεται στις τεράστιες επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στα φιλόδοξα σχέδιά τους, που προβλέπουν το λανσάρισμα εκατοντάδων νέων ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια.
Μία πρόσφατη έρευνα της εταιρείας συμβούλων PA Consulting Group προβλέπει για τα επόμενα χρόνια μεγάλες ανατροπές στην παγκόσμια κατάταξη των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων και καταποντισμό των Αμερικανών της Tesla από την κορυφή. Στην έρευνα «Future Performance Score» αξιολόγησαν ειδικοί της συγκεκριμένης εταιρείας 13 ομίλους αυτοκινητοβιομηχανιών και τους κατέταξαν με βάση τις επιδόσεις τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η αξιολόγηση έγινε με τα εξής έξι κριτήρια: Τεχνολογία και στρατηγική, τεχνολογία μπαταριών, κουλτούρα διοίκησης, δίκτυο προμηθευτών, τεχνολογία φόρτισης και οικονομική κατάσταση. Τα αποτελέσματα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς η Tesla θα παραμείνει και το 2019 κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως το 2021 θα έχει πέσει στην έβδομη θέση και θα περάσει πρώτος από πέμπτος ο όμιλος της Daimler!
Τη δεύτερη θέση θα καταλάβει το 2021 μία ακόμη γερμανική εταιρεία, η BMW, που θα αλλάξει θέση με τον όμιλο Renault/Nissan/Mitsubishi, ο οποίος θα κατέβει στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Τέταρτος θα είναι ο όμιλος Volkswagen, που θα ανέβει τρία σκαλιά στην κατάταξη και πέμπτη –από έκτη- η Volvo. Την εξάδα θα συμπληρώσει το 2021 η Toyota, ενώ τη μεγαλύτερη πτώση εκτός της Tesla θα καταγράψουν οι κορεάτικες Hyundai/Kia, που θα πέσουν από την τέταρτη θέση το 2019 στην όγδοη το 2021.
Αμετάβλητη θα παραμείνει η ουρά της κατάταξης, με τις τρεις τελευταίες εταιρείες να είναι οι PSA (Peugeot/Citroen), Ford και FiatChrysler.
Όλα αυτά πάντα με επιφύλαξη βέβαια, γιατί πρόκειται για προβλέψεις, οι οποίες μπορεί να ανατραπούν εύκολα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!