Δέκα αυτοκινητιστικοί κολοσσοί που επενδύουν δισ. στην ηλεκτροκίνηση!
Μέσα στην επόμενη πενταετία, θα δούμε ένα μαζικό λανσάρισμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις περισσότερες εταιρείες στο χώρο, που θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας αυτοκινητιστικής εποχής. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και αυτό το επιβεβαιώνει και το παράδειγμα της Tesla, που εμφανίστηκε από το πουθενά και έπιασε στην κυριολεξία στον ύπνο τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι τελευταίες, έχουν ξεκινήσει πλέον την αντεπίθεση με όλα τα όπλα τους και θα επενδύσουν έως το 2022 έναν πακτωλό δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο το λανσάρισμα δεκάδων νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ας δούμε, πόσα χρήματα σκοπεύει να δώσει καθένας από τους σημαντικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων προκειμένου να είναι ανταγωνιστικός στον τομέα της μαζικής ηλεκτροκίνησης και να συνεχίσει να κυριαρχεί στο χώρο, όπως και σήμερα.
Ηyundai – Kia
Oι Κορεάτες μπήκαν στην κατηγορία των ηλεκτρικών και των Plug-in υβριδικών μοντέλων με το Ioniq. Η Hyundai έχει ανακοινώσει, ότι θα επενδύσει την επόμενη πενταετία γύρω στα 18 δις ευρώ για την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για την έρευνα στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης και της τεχνητής νοημοσύνης.
Ford
Η μάρκα από το Μίσιγκαν των ΗΠΑ φιλοδοξεί να λανσάρει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια 40 μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα, τα 16 από τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Γι αυτόν τον σκοπό προβλέπει έως το 2022 κονδύλια 11 δις δολάρια για την εξέλιξη και την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
General Motors
To Chevrolet Bolt είναι 100% ηλεκτροκίνητο, παρουσιάστηκε το 2017 και θα αποκτήσει σύντομα πολλά αδελφάκια, καθώς η GM σχεδιάζει να λανσάρει έως το 2023 είκοσι νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είτε με μπαταρίες είτε με κυψέλες υδρογόνου. Τα περισσότερα από αυτά θα χρησιμοποιούν μία νέα πλατφόρμα, εξελιγμένη ειδικά για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ θα δοθεί έμφαση στην κινέζικη αγορά, όπου θα λανσάρει η GM σε τρία χρόνια 10 διαφορετικά ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα.
Renault – Nissan – Mitsubishi
H συμμαχία των τριών εταιρειών δημοσιοποίησε τον Οκτώβριο του 2017 το νέο πενταετές πλάνο της, σύμφωνα με το οποίο θα παρουσιάσει έως το 2022 δώδεκα νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα στην αγορά. Μόνον η Renault θα επενδύσει περίπου 18 δις ευρώ έως το 2022 για έρευνα και εξέλιξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ενώ είναι άγνωστα τα αντίστοιχα ποσά των άλλων δύο εταίρων του ομίλου.
Fiat-Chrysler
O πρόεδρος του ιταλοαμερικανικού ομίλου, Σέρτζιο Μαρκιόνε, αρέσκεται σε παιχνίδια αριθμών, όμως στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης ακολουθεί διαφορετική πολιτική. Ετσι διαβεβαίωσε μεν στο πλαίσιο της Εκθεσης του Ντιτρόιτ, ότι η FCA θα προσφέρει στο μέλλον ηλεκτροκίνητα μοντέλα, υποστήριξε όμως ότι δεν θα είχε νόημα να ανακοινώσει από τώρα τον συγκεκριμένο αριθμό τους. Στην πορεία επιβεβαίωσε, ότι όλη η γκάμα της Alfa Romeo θα αποκτήσει εκδόσεις μηδενικών ρύπων, ενώ στο μέλλον ενδέχεται να δούμε και αμιγώς ηλεκτρική Ferrari.
Τοyota
Η ιαπωνική μάρκα είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, ενώ σχεδιάζει να λανσάρει έως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας 10 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παράλληλα ανακοίνωσε, ότι θα επενδύσει έως το 2030 περίπου 13 δις δολάρια μόνον για την εξέλιξη και την παραγωγή μπαταριών με ειδικές προδιαγραφές για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Volkswagen
H γερμανική εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να αναδειχθεί έως το 2025 σε Νούμερο Ένα μάρκα ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως. Μάλιστα το Ελεγκτικό Συμβούλιο της VW ενέκρινε γι αυτόν τον σκοπό κονδύλια άνω των 34 δις ευρώ έως το 2022, τα οποία προορίζονται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιοποίησης των αυτοκινήτων της και της προώθησης των ρομποτικών τεχνολογιών. Ένα ξεχωριστό κονδύλι 10 δις ευρώ προβλέπεται εξάλλου για την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά της Κίνας, ενώ η VW σκοπεύει να λανσάρει έως 2025 σαράντα μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας.
Daimler
Η εταιρεία από τη Στουτγκάρδη έχει επιταχύνει τα σχέδιά της σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και την υβριδική τεχνολογία. Εως το 2022 θα επενδύσει πάνω από 10 δις ευρώ σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα της νέας, θυγατρικής της μάρκας EQ, ενώ από το 2022 και μετά θα προσφέρει για όλα τα μοντέλα της γκάμας της και υβριδικές εκδοχές. Αυτό προβλεπόταν να έχει ολοκληρωθεί το 2025, ωστόσο τα πλάνα άλλαξαν και θα πραγματοποιηθεί τρία χρόνια νωρίτερα.
ΒΜW
Αρχικά θα λανσαριστούν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του MINI και της BMW X3. Εως το 2021 θα έχει διαμορφώσει η BMW όλες τις μονάδες παραγωγής της κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορούν να κατασκευάζουν μαζικά και ηλεκτρικά οχήματα δίπλα στα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας. Η βαυαρική μάρκα διαμόρφωσε στα 7 δις ευρώ τον εφετινό προϋπολογισμό της για την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων, κάτι που ισοδυναμεί με αύξηση 1,5 δις ευρώ σε σχέση με τα αρχικά της πλάνα.
Peugeot, Citroen, Opel
Ο γαλλικός όμιλος επιδιώκει να εξηλεκτρίσει έως το 2025 όλη τη γκάμα του και θα λανσάρει 40 μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας, ωστόσο δεν αποκαλύπτει το ύψος των επενδύσεών του. Η Opel θα προσφέρει έως το 2020 το Corsa και ως ηλεκτρικό, όπως επίσης το SUV Grandland X με υβριδικό σύστημα κίνησης. Επίσης, όλες οι σειρές μοντέλων της Opel θα έχουν αποκτήσει έως το 2024 και εκδόσεις με ηλεκτροκινητήρες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!