Porsche: Η μεγάλη επι-στροφή του Έλληνα!

Gazzetta team
Porsche: Η μεγάλη επι-στροφή του Έλληνα!
Φαίνεται ότι από το 2017 και μετά, υπάρχει μία τάση που θυμίζει -τηρουμένων των αναλογιών- τις παλιές καλές εποχές, με προτίμηση σε μάρκες όπως οι Porsche, Jaguar και Land Rover.

Τα αυτοκίνητα πολυτελείας πέρασαν δύσκολες στιγμές εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ελλάδα. Ωστόσο, από το 2017 και μετά όπως όλα δείχνουν ο Έλληνας στρέφεται πάλι σε μάρκες, όπως οι Porsche, Jaguar, Land Rover, κλπ. Ιδιαίτερα η πρώτη μάρκα είχε συνδέσει το όνομά της -αδίκως κατά την άποψή μας- με τη «σπάταλη» δεκαετία 2000 - 2010, όπου τα διεθνή δημοσιεύματα για τις άπειρες Cayenne σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας έκαναν τον γύρο του πλανήτη. Και λέμε «αδίκως», επειδή εκείνη την εποχή πουλούσαν σαν ζεστό ψωμί όλες οι premium μάρκες αυτοκινήτων και όχι μόνον η Porsche.


Το σύμβολο αυτής της επίπλαστης ανάπτυξης και ευμάρειας πέρασε ωστόσο στη συνέχεια από το ζενίθ στο ναδίρ, με τις ταξινομήσεις της Porsche να πέφτουν κάποια στιγμή σε μονοψήφια νούμερα, ενώ και οι άλλες μάρκες πολυτελείας ουσιαστικά εξαφανίστηκαν από την αγορά. Ωστόσο η Porsche, η Land Rover και η Jaguar ανακάμπτουν πλέον και η τάση γίνεται εμφανής την τελευταία διετία.

Δεν μιλάμε βέβαια για τα νούμερα του παρελθόντος, ωστόσο οι αυξήσεις που εμφανίζουν στις πωλήσεις τους από το 2016 και μετά είναι πολύ υψηλότερες από το σύνολο της αγοράς και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις κυμαίνονται σε τριψήφια επίπεδα. Αρκεί μία σύγκριση των πρώτων πενταμήνων για τις χρονιές 2016, 2017 και 2018, για να επιβεβαιώσουμε του λόγου το αληθές.

 

Βέβαια, εδώ θα πρέπει να πούμε ότι σε κάποιο βαθμό βοήθησαν τις συγκεκριμένες μάρκες ορισμένα νέα μοντέλα τους με κινητήρες σχετικά χαμηλού κυβισμού, όπως τα δίλιτρα μοτέρ της Porsche. Ακόμη όμως και έτσι μιλάμε -στην περίπτωση της Porsche- για τιμές εκκίνησης άνω των 75.000 ευρώ, άρα απαγορευτικές για τον μέσο Έλληνα. Aυτό δεν εμπόδισε ωστόσο να ταξινομηθούν το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2018 στην Ελλάδα 40 καινούργιες Porsche, όταν το αντίστοιχο περυσινό πεντάμηνο είχαν πωληθεί 28 και πρόπερσι μόλις 9.

Δηλαδή η αύξηση από το 2016 στο 2017 ήταν 211% και από πέρσι με φέτος ανήλθε σε 42,9%, όταν η συνολική αύξηση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ήταν αντίστοιχα μόνον 4,3% και 23,7%. Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφει και η Land Rover, η οποία ταξινόμησε το πρώτο πεντάμηνο του 2016 στην Ελλάδα 26 καινούργια αυτοκίνητα, το 2017 πουλήθηκαν 58 (αύξηση 123%) και εφέτος 75 (+29,3%).


Για τη Jaguar ήρθε η ανάπτυξη κυρίως εφέτος με το λανσάρισμα προσιτότερων μοντέλων με τιμές εκκίνησης γύρω στα 50.000 ευρώ, συνυπολογίζοντας κάποιον πρόσθετο εξοπλισμό και τα παρελκόμενα. Η αύξηση για την εταιρεία με σήμα το θρυλικό αιλουροειδές, ήταν μικρή το πρώτο πεντάμηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, καθώς πρόπερσι είχαν ταξινομηθεί 8 καινούριες Jaguar και πέρυσι 10 (+25%). Εφέτος ωστόσο έχουν πωληθεί από τον Ιανουάριο έως τα τέλη Μαΐου 48 καινούργιες Jaguar, με αποτέλεσμα να εμφανίζει η εταιρεία αύξηση 380%, που είναι και η μεγαλύτερη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!