Τα μυστικά του υγραερίου κίνησης με μία ματιά

Gazzetta team
Τα μυστικά του υγραερίου κίνησης με μία ματιά
Το υγραέριο κίνησης είναι μακράν οικονομικότερο από τη βενζίνη και το diesel αλλά και λιγότερο ζημιογόνο για το περιβάλλον, πρέπει όμως να γνωρίζουμε ορισμένα μυστικά πριν την επιλογή του.

Οι υψηλές τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, ειδικότερα την περίοδο αυτή που βρίσκονται σε πρωτοφανή επίπεδα, επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό των κατόχων αυτοκινήτων, αναγκάζοντάς τους μάλιστα να μειώσουν δραστικά τη χρήση του Ι.Χ. τους.

Το υγραέριο κίνησης (LPG) αποτελεί ευτυχώς μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση καυσίμου, καθότι συνδυάζει το οικονομικό κόστος χρήσης με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Αξίζει ενδεικτικά να σημειωθεί, ότι με βάση τις πρόσφατες επίσημες ανακοινώσεις, η μέση τιμή της βενζίνης στην Αττική βρίσκεται στα 1,64/lt, του πετρελαίου κίνησης στα 1,42€/lt,» ενώ του υγραερίου μόλις στα 0,80/lt. Οι αριθμοί «μιλούν μόνοι τους», υποδεικνύοντας σαφή εξοικονόμηση χρημάτων η οποία ξεπερνά το 50% για έναν οδηγό που θα επιλέξει την κίνηση με υγραέριο έναντι ενός που επιλέγει αντίστοιχα να κινείται με βενζίνη.

Τι γίνεται όμως με την εγκατάσταση συστημάτων εναλλακτικών καυσίμων και τι θα πρέπει να προσέξουμε σχετικά;

 

Όπως μας τονίζει ο κ. Δημήτριος Τσοπελογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της ηγέτιδας ελληνικής εταιρείας εναλλακτικών καυσίμων, AUTOGAS TSOPELOGIANNIS, «δυστυχώς στην αγορά μας κυριαρχεί αναρχία, η οποία όπως είναι φυσικό, προκαλεί κάποια ανασφάλεια στον καταναλωτή. Σκεφτείτε πως υπάρχουν συνεργεία που αναλαμβάνουν την εγκατάσταση χωρίς να διαθέτουν νόμιμη άδεια και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές. Υπάρχουν ακόμη και δήθεν «εγκαταστάτες» που δουλεύουν στην κυριολεξία στο πεζοδρόμιο. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει μερίδα του κοινού σε σχηματισμό εσφαλμένης εντύπωσης για το υγραέριο, θεωρώντας ότι αυτό προκαλεί μακροπρόθεσμα, βλάβες στο όχημα και αρά συνολικά είναι πιο «ακριβό» για τη τσέπη τους.

Η αλήθεια είναι ότι το υγραέριο είναι πιο «φιλικό» προς τον κινητήρα, ακόμη και από τα παραδοσιακά καύσιμα, αλλά όπως σε οποιαδήποτε εργασία σχετίζεται με το αυτοκίνητό, έτσι κ στην μετατροπή σε υγραέριο, θα πρέπει να εμπιστεύεσαι μόνο τα επίσημα συνεργεία, που διαθέτουν εμπειρία και μεγάλη εξειδίκευση.»

O k. Δημήτριος Τσοπελογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας AUTOGAS TSOPELOGIANNIS

Σύμφωνα με τον κ. Τσοπελογιάννη, «ο πελάτης δεν πρέπει να επιλέγει τον εγκαταστάτη αποκλειστικά με βάση την τιμή για την μετατροπή του οχήματός του, καθώς αυτή εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες, όπως η ποιότητα του συστήματος που θα εγκατασταθεί, το επίπεδο του εγκαταστάτη, κ.α.. Αντίθετα, πρέπει να δίνει έμφαση πρωτίστως στην ασφάλεια, στην αξιοπιστία του, στις υποδομές των εγκαταστάσεών του, στις εγγυήσεις που παρέχει στην εμπειρία του και στην καλή του φήμη στην αγορά».

« Στο πλαίσιο αυτό, η Autogas Tsopelogiannis προσφέρει στους οδηγούς που την εμπιστεύονται, έως δεκαπέντε χρόνια εγγύησης καλής λειτουργίας για όλον τον κινητήρα, και όχι μόνον για τα μέρη που έχουν σχέση με το καύσιμο, ακριβώς επειδή τηρούμε τα υψηλότερα στάνταρ κατά τη μετατροπή και είμαστε απόλυτα σίγουροι για το επίπεδο των υπηρεσιών μας.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι να τονιστεί και το θέμα της ασφάλειας το οποίο «γυρίζει» εδώ και χρόνια γύρω από το υγραέριο. Όπως τονίζει ο κ. Τσοπελογιάννης, «Το υγραέριο όχι απλά είναι ασφαλές αλλά είναι αποδεδειγμένο ότι είναι ασφαλέστερο και από την βενζίνη. Βάσει επίσημων στατιστικών, δεν έχει συμβεί ποτέ στην Ευρώπη κάποιο τροχαίο ατύχημα, στο οποίο να σημειώθηκε έκρηξη από διαρροή υγραερίου, καθώς το καύσιμο εκλύεται με ασφάλεια στον αέρα».

Το όφελος για όποιον αποφασίσει να μετατρέψει το βενζινοκίνητο ή ακόμη και το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό του σε υγραεριοκίνητο είναι τεράστιο. «Όπως ήδη θα γνωρίζετε, το κόστος καυσίμου με το υγραέριο είναι περίπου 50% χαμηλότερο σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ με το πετρέλαιο η διαφορά αυτή κυμαίνεται στο 25%. Έχουμε υπολογίσει ότι ένας μέσος οδηγός εξοικονομεί τουλάχιστον 1500 ευρώ ετησίως, αποσβένοντας σύντομα το κόστος μετατροπής και «κερδίζοντας» από κει και μετά ένα σημαντικό «εισόδημα».

Σχετικά με τη συντήρηση, ο κ. Τσοπελογιάννης τονίζει ότι αυτή προβλέπεται κάθε έτος ή κάθε 15.000 χλμ., με το service του συστήματος να έχει ένα πολύ προσιτό κόστος.

Μάλιστα, η Autogas Tsopelogiannis είναι η μοναδική εταιρεία στον Κλάδο που διαθέτει εξειδικευμένες μονάδες after sales service για να φροντίζει αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του υγραερίου είναι η αύξηση της αυτονομίας ενός οχήματος διπλού καυσίμου (LPG και βενζίνης ή πετρελαίου) χάρη στην ύπαρξη δύο ρεζερβουάρ. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορείς να διανύσεις με ένα τέτοιο μοντέλο πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειαστεί να το ανεφοδιάσεις ενδιάμεσα με καύσιμα.

Είναι σημαντικό να τονιστεί επίσης, ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δεν αλλάζει με τη χρήση του υγραερίου, ούτε και μειώνεται η ισχύς του κινητήρα από αυτό, «ίσα ίσα το αντίθετο, καθώς το LPG διαθέτει ως καύσιμο περισσότερα οκτάνια από την αμόλυβδη βενζίνη και έχει παρεμφερή απόδοση με την ακριβότερη βενζίνη SUPER PLUS», υπογραμμίζει ο κ. Τσοπελογιάννης και κλείνει τη συζήτησή μας με ένα αίτημα προς την πολιτεία:

«Σε πολλές χώρες του εξωτερικού - όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Αγγλία - τα οχήματα υγραερίου επιδοτούνται, τόσο προς όφελος του Κράτους, όσο και των ιδιωτών. Δυστυχώς, στην Ελλάδα παρέχονται οικονομικά κίνητρα, όπως απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, μόνον στα εργοστασιακά μοντέλα με κινητήρες υγραερίου, γεγονός που αποτελεί μια μεγάλη αδικία για τους Έλληνες εκπρόσωπους του χώρου των εναλλακτικών καυσίμων . Ο Κλάδος θα πρέπει να υποστηριχτεί συνολικά για να μπορέσει να προχωρήσει, με την αποτελεσματική συνεργασία τόσο της Πολιτείας, όσο και των ιδιωτών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!