«Λήγουν» τα diesel στην Ευρώπη;
Όσο κι αν δεν θέλουμε να το πιστέψουμε, η «μπογιά» των diesel αυτοκινήτων φαίνεται ότι αρχίζει να ξεθωριάζει. Οι πωλήσεις τους μειώνονται, οι απαγορεύσεις ή οι φήμες για απαγορεύσεις διαδέχονται η μία την άλλη και γενικότερα, το μέλλον τους είναι αβέβαιο. Δεν λέμε φυσικά, ότι τα νεότερα μοντέλα που πληρούν τις νόρμες Euro 6 και μετά, θα έχουν άμεσο πρόβλημα, αφού όλα τα παραπάνω αφορούν τα παλαιότερης γενιάς οχήματα, όμως δεν θα αργήσει η στιγμή που το «κακό» θα αφορά όλων των ειδών τους πετρελαιοκινητήρες.
Ακόμη και οι ίδιες οι εταιρείες επενδύουν πλέον περισσότερο στα μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα μοτέρ, έναντι των μικρών πετρελαιοκινητήρων (έως 1.6 λίτρα περίπου)! Στη Γερμανία, ήδη μερικές πόλεις έχουν αρχίσει να παίρνουν τα μέτρα τους. Αρχικά το Αμβούργο, είχε πει πως από το 2019, θα απαγορεύσει την κυκλοφορία των παλαιών ντίζελ και τώρα, η Στουτγάρδη κάνει το ίδιο.
Αφορά μοτέρ Euro 4 και πίσω και οι αρχές, λένε ότι από το 2020, ενδέχεται να μπουν και τα Euro 5 στο στόχαστρο. Μιλώντας όμως για μια πόλη ευρωπαϊκών προδιαγραφών, έχουμε και έργα που θα συνοδεύσουν την απαγόρευση. Συγκεκριμένα, προβλέπεται επέκταση της δημόσιας συγκοινωνίας της πόλης και μεγαλύτερο δίκτυο ηλεκτρικών ΜΜΜ, με στόχο να μειωθούν στο ελάχιστο οι ρύποι στη βεβαρημένη ατμόσφαιρα.
Μένει τώρα να δούμε, τι θα γίνει με το σχέδιο απαγορεύσεων σε γενικότερο βαθμό και όχι μόνο στη Γερμανία. Το 2025 θα είναι έτος-κλειδί για τα diesel και αν ακολουθηθεί το υπάρχον πρόγραμμα, πολλές πόλεις θα «κλειδώσουν» την πόρτα στους παλιούς (για αρχή) πετρελαιοκινητήρες, με την Αθήνα να είναι μια από αυτές. Αν γίνει κάποια απαγόρευση για την Αθήνα ωστόσο, υπολογίστε πως πρώτα θα «κοπούν» τα Euro 5 και όχι τα Euro 4, καθώς τα τελευταία, ήδη δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!