Προ των πυλών η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα!
Αν και η ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν παραδοσιακό τρόπο μεταφοράς στην Ελλάδα (τρόλεϊ, τρένο, τραμ), η διείσδυσή της στην ελληνική αγορά είναι πολύ αργή, ενώ φορείς όπως η ΔΕΗ και ο ΔΕΔΔΗΕ σε συνεργασία με επιχειρήσεις του κλάδου διενεργούν πιλοτικά προγράμματα (Green eMotion) για να αναπτύξουν τις υποδομές και να βοηθήσουν το κοινό να εξοικειωθεί με τα ηλεκτρικά οχήματα.
Για ανταγωνιστικές αποδόσεις, άκου τη θεία Βίστα!
Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για τα χρόνια που έρχονται ενώ για Ελλάδα, ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων αποτελεί άλλη μια ευκαιρία για οικονομική ανάπτυξη, τεχνολογική πρόοδο, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινούνται με ενέργεια που αποθηκεύουν σε επαναφορτιζόμενες συστοιχίες συσσωρευτών. Συνήθως πρόκειται για ελαφριά φορτηγά, ποδήλατα, δίκυκλα, ανυψωτικά, βοηθητικά οχήματα κλπ. Έχουν υψηλότερο συντελεστή ενεργειακής απόδοσης από όλα τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης.
Η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει σχέση με τις καιρικές συνθήκες, τη λειτουργία του κλιματιστικού, την επιτάχυνση, τον τρόπο οδήγησης κλπ. Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισαγάγει τη δυνατότητα αναβάθμισης, με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων νέας τεχνολογίας στην οροφή του κάθε οχήματος προκειμένου να επιτευχθεί επιπλέον αυτονομία. Η κατανάλωση ενέργειας για τη νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων κυμαίνεται από 0,1-0,2 kWh/km ενώ μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 100-130 χλμ./ώρα ή σε ορισμένες περιπτώσεις και 150 χλμ/ώρα.
Τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας που κινούνται με ηλεκτρισμό προσφέρουν σχεδόν τις ίδιες ανέσεις με έναν συμβατικό και επιπλέον μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους και ενέργειας, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές ρυπογόνων ουσιών. Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικές μηχανές και μηχανές εσωτερικής καύσης. Είναι τα λεγόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία παρουσιάζουν μειωμένη κατανάλωση, ειδικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μέσα στην πόλη, σε μικρές ή μεσαίας απόστασης διαδρομές, όπου δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλη επιτάχυνση.
Τα τελευταία χρόνια, στην βιομηχανία, έχει διατεθεί ένας μικρός αριθμός μοντέλων παραγωγής, όπως το σπορ ηλεκτροκίνητο Tesla Roadster, το Tesla Model S, το Nissan Leaf και τα τρίδυμα Mitsubishi i MiEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero, ενώ έχει αναγγελθεί η παραγωγή αρκετών μελλοντικών μοντέλων. Στην Ελλάδα, αντιπροσωπείες όπως η Kosmocar έχουν θέσει στη διάθεση των καταναλωτών τέσσερα οικολογικά μοντέλα: τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! / e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE / Passat GTE. Ακόμη, διαθέσιμα είναι τα BMW i3 και i3s.
Πηγή: insider.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!