Τα μυστικά της επιτυχίας του Σέρτζιο Μαρκιόνε

Πέτρος Σηφαλάκης
Τα μυστικά της επιτυχίας του Σέρτζιο Μαρκιόνε
Ένας εμβληματικός CEO αυτοκινητοβιομηχανίας και ένας άνθρωπος που έβλεπε πραγματικά μπροστά, δεν είναι πια κοντά μας και επισημαίνουμε τους πιο σημαντικούς «σταθμούς» στην καριέρα του μέχρι σήμερα.

Στις 25 Ιουλίου του 2018, μάθαμε ότι ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, επικεφαλής του FCA Group (Fiat-Chrysler) απεβίωσε, ύστερα από μάχη με πολύ σοβαρή ασθένεια. Πρόκειται για τον άνθρωπο που άλλαξε τη σύγχρονη εικόνα πολλών εταιρειών, όπως της Fiat, της Chrysler, της Dodge, της Maserati και άλλων, ενώ είχε θέσει σε πρώτο πλάνο την «αναγέννηση» της Alfa Romeo. Μέσα στην καριέρα του είχε πολλές σημαντικές στιγμές και έκανε διάφορες κινήσεις που έφεραν πολλές αλλαγές, οπότε αξίζει να θυμηθούμε κάποιες από αυτές!

1) Το 2014, έδωσε προτεραιότητα στην αναδόμηση της ομάδας της Ferrari στη Formula 1. Προσέλαβε τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε και οι αλλαγές στη Scuderia είναι περισσότερο από εμφανείς μέχρι σήμερα. Έτσι η ιταλική ομάδα επέστρεψε στις νίκες και έχει γίνει πολύ ανταγωνιστική, κάτι που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

2) Ο Μαρκιόνε μετέτρεψε τη Dodge σε μια φίρμα που κατασκευάζει μοντέλα επιδόσεων. Οι εκδόσεις SRT Hellcat και Demon του Challenger έχουν τρομερή απήχηση, ενώ και το Charger έχει μια αξιόλογη πορεία. Φυσικά, έχουν παραμείνει κάποια «κοινά» μοντέλα στην γκάμα της φίρμας ενώ το αειθαλές Viper δεν βρίσκεται πλέον στην παραγωγή.

3) Η Alfa Romeo, επέστρεψε στις ΗΠΑ χάρη στον Σέρτζιο Μαρκιόνε. Από το 1995 έως και το 2013 η μάρκα δεν εκπροσωπούταν στις ΗΠΑ και η αρχή έγινε με την 4C Coupe. Μπορεί να μην έκανε τρομερή επιτυχία αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο, έδωσε όμως το «πάτημα» στην Alfa να ξεκινήσει ξανά από την αρχή με τα υπόλοιπα αυτοκίνητά της!

 

4) Εκτός από την εκπροσώπηση της Alfa Romeo στις ΗΠΑ, ο Μαρκιόνε έβαλε πολύ ψηλά στους στόχους του την αναγέννηση της μάρκας. Παρουσίασε τη Giulia, ένα πανέμορφο πισωκίνητο σεντάν που είχε λείψει πάρα πολύ από την γκάμα των Ιταλών και η Stelvio που ήρθε αργότερα κινήθηκε στο ίδιο μοτίβο. Το πρώτο SUV των Ιταλών είναι μια πραγματική Alfa Romeo και για το μέλλον, μας φυλάνε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα!

5) Εκτόξευσε τη μετοχή της Ferrari στα ουράνια. Το 2015, ανεξαρτητοποίησε τη μάρκα από τη Fiat και έμεινε μόνη της, ύστερα από την ολοκλήρωση διαφόρων βημάτων που θα της επέτρεπαν να μείνει οικονομικά βιώσιμη. Από τα περίπου 50 δολάρια που στοίχιζε τότε η μετοχή της Ferrari, σήμερα έχουμε φτάσει στα περίπου 136 δολάρια!

6) Η ειλικρίνεια ήταν κάτι που χαρακτήριζε τον Σέρτζιο Μαρκιόνε. Όταν λέμε ειλικρίνεια, εννοούμε ότι έλεγε πολύ περισσότερα από όσα θα έπρεπε, θεωρητικά! Για παράδειγμα, είχε πει το 2014 ότι «αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό Fiat 500e, μη το κάνετε, γιατί για κάθε αμάξι που πωλείται χάνουμε 14.000 δολάρια»! Ποιος άλλος CEO εταιρείας, παρακαλούσε να μην αγοράζουμε τα προϊόντα του;

7) Τέλος, ένα χαρακτηριστικό του Ιταλοκαναδού, ήταν οι... στιλιστικές του επιλογές. Ο Μαρκιόνε δεν φορούσε ποτέ του κουστούμι και ήταν κατηγορηματικός σε αυτό. Είχε το παρατσούκλι ο «πουλοβεράκιας» και αυτό γιατί φορούσε συνεχώς σκουρόχρωμα πουλόβερ, σε κάθε είδους συνάντηση που είχε, από την πιο σημαντική έως και την πιο ασήμαντη!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!