Η Κομισιόν «κατηγορεί» VW, BMW και Daimler για σύσταση καρτέλ!

Gazzetta team
Η Κομισιόν «κατηγορεί» VW, BMW και Daimler για σύσταση καρτέλ!
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει εάν οι εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους στην ανάπτυξη τεχνολογιών για λιγότερο ρυπογόνα οχήματα.

Διεξοδική έρευνα ξεκινά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να αξιολογήσει εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και ο όμιλος VW, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις Volkswagen, Audi, Porsche, προέβησαν σε συνεννόηση κατά παράβαση των κανόνων αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην κατασκευή και την εφαρμογή τεχνολογίας για τον καθαρισμό των εκπομπών των επιβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel.

Η Επίτροπος, Μαργρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε ότι «η Επιτροπή εξετάζει εάν οι BMW, Daimler και VW συμφώνησαν να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την ανάπτυξη και την εφαρμογή σημαντικών συστημάτων για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες αυτές αποσκοπούν στο να καταστήσουν τα επιβατικά αυτοκίνητα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον. Αν αποδειχθεί αυτή η συνέργεια τότε οι καταναλωτές μπορεί να μην είχαν την ευκαιρία να αγοράσουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, παρά την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη στους κατασκευαστές».

Τον Οκτώβριο του 2017, η Επιτροπή πραγματοποίησε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις της BMW, της Daimler, της Volkswagen και της Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών σχετικά με πιθανή συνεννόηση μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων σχετικά με την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.

Η εμπεριστατωμένη έρευνα της Επιτροπής, τρία χρόνια αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate, επικεντρώνεται σε πληροφορίες που δείχνουν ότι οι BMW, η Daimler, η Volkswagen, η Audi και η Porsche, που αποτελούν τον επονομαζόμενο «κύκλο των πέντε», συμμετείχαν σε συναντήσεις όπου συζήτησαν, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη και την εφαρμογή τεχνολογιών για τον περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών καυσαερίων αυτοκινήτων.

 

Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η Daimler, που κατασκευάζει τα οχήματα Mercedes-Benz, ήταν η πρώτη που δήλωσε την ύπαρξη αυτής της συνεννόησης μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ώστε να επωφεληθεί της επιείκειας των αρχών ανταγωνισμού.

Τα καρτέλ απαγορεύονται στην ΕΕ επειδή βλάπτουν τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει υψηλά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που συνεννοούνται μεταξύ τους. Ένα τέτοιο πρόστιμο ρεκόρ επιβλήθηκε στις 19 Ιουλίου 2016, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 2,93 δισ. ευρώ σε τέσσερις ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών, που κατηγορήθηκαν ότι επί 14 χρόνια συνεννοούνταν για τις τιμές πώλησης των φορτηγών τους.

Πηγή: insider.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!