Κρίνεται το μέλλον των παλαιών ντίζελ στη Γερμανία
Τα όρια του συναγερμού έχει ξεπεράσει η ατμοσφαιρική ρύπανση σε ορισμένες γερμανικές πόλεις, όπως η Στουτγκάρδη και η Φρανκφούρτη. Ως σημαντικότερος παράγοντας αυτής της ανησυχητικής εξέλιξης θεωρούνται τα ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιών προδιαγραφών, που κινδυνεύουν να εξοριστούν από τα αστικά κέντρα της Γερμανίας με αποφάσεις των τοπικών δημοτικών Αρχών. Η γερμανική κυβέρνηση προσπαθεί να αποτρέψει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών ντιζελοκίνητων μοντέλων στις μεγάλες πόλεις, ψάχνοντας για λύσεις χωρίς μεγάλο πολιτικό κόστος για την ίδια.
Παιχνίδι από παντού στη Novibet με κινητό και τάμπλετ.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζεται η ανανέωση του στόλου των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και η αντικατάσταση των παλαιών με καινούρια. Μία πρόταση από την πλευρά του γερμανού Υπουργού Συγκοινωνιών, Αντρέας Σόιερ, είναι η απόσυρση των ρυπογόνων ντίζελ και η αγορά νέων με επιδότηση και σε συνδυασμό με «πραγματικά ελκυστικές προσφορές».
Το δεύτερο σκέλος της λύσης αφορά στην τεχνική αναβάθμιση των παλαιών πετρελαιοκινητήρων, με την οποία μπορεί να μειωθεί σημαντικά η εκπομπή ρύπων. Υπολογίζεται, ότι το κόστος ανά όχημα θα αγγίζει τις 3.000 ευρώ, όμως τίθεται το ερώτημα ποιος θα το αναλάβει. Οι κατασκευάστριες εταιρείες είναι διατεθειμένες να αναλάβουν το 80% του κόστους μετατροπής με τη μορφή κουπονιών, όμως η Καγκελάριος Μέρκελ επιμένει, ότι πρέπει να περάσει το 100% στους κατασκευαστές.
Ο πρόεδρος της Συνδέσμου Καταναλωτών της Γερμανίας, Κλάους Μίλερ, χαρακτηρίζει πάντως τη μέχρι τώρα στάση των εταιρειών αυτοκινήτου ως «χαστούκι» για τους πελάτες τους. Τη Δευτέρα θα υπάρξει μία κρίσιμη συνάντηση κορυφής της γερμανικής κυβέρνησης, όπου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Μία ικανοποιητική λύση θα ανέτρεπε τη βαριά ατμόσφαιρα κατά των κινητήρων ντίζελ όχι μόνον στη Γερμανία, αλλά και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και θα σηματοδοτούσε ενδεχομένως ανάλογες εξελίξεις και σε αυτές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!