Μυθική επένδυση της VW στα ηλεκτρικά και στα ρομποτικά μοντέλα
Βαθιά το χέρι στα...ταμεία της βάζει η Volkswagen προκειμένου να αλλάξει εκ βάθρων τον χαρακτήρα της. Ο μεγαλύτερος αυτοκινητοκατασκευαστής στον κόσμο σχεδιάζει να επενδύσει τα επόμενα πέντε χρόνια 44 δις ευρώ στην εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτροκίνητων και ρομποτικών οχημάτων, στις ψηφιακές τεχνολογίες των αυτοκινήτων και σε υπηρεσίες κινητικότητας.
Πρόκειται για επίσημη ανακοίνωση του Ελεγκτικού Συμβουλίου της VW, που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου. Το συγκεκριμένο ποσό αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο των συνολικών δαπανών του γερμανικού ομίλου την επόμενη πενταετία και υπογραμμίζει τη βούληση της VW να αναδειχθεί σε νούμερο Ένα κατασκευαστή ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε όλον τον κόσμο. Mιλάμε βεβαίως για μία εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών από την πετρελαιοκίνηση και το σκάνδαλο Dieselgate στην «πράσινη» ηλεκτροκίνηση.
Στόχος της VW είναι να πουλά το αργότερο έως το 2025 πάνω από ένα εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον χρόνο. Για να το πετύχει θα προσαρμόσει τις μονάδες παραγωγής της στο Εμντεν, στο Ανόβερο και στο Τσβίκαου της Γερμανίας με τις απαιτούμενες υποδομές, ώστε να κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Επίσης θα δημιουργήσει δύο παρόμοιες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα και άλλη μία στις ΗΠΑ, σε σημείο που δεν έχει καθοριστεί προς το παρόν. Μάλιστα, το εργοστάσιο του Τσβίκαου θα είναι το πρώτο στον κόσμο, που θα μετατραπεί 100% από μονάδα κατασκευής μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκεί θα ξεκινήσει στα τέλη του 2019 η παραγωγή των πρώτων ηλεκτροκίνητων μοντέλων της σειράς ID της VW, ενώ από το 2021 θα κατασκευάζονται στο Τσβίκαου έξι ηλεκτρικά μοντέλα με τα λογότυπα των Αudi, Skoda και VW.
Όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της Volkswagen, τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν αισθητά φτηνότερα από τα μοντέλα της Tesla. Για παράδειγμα, το προσιτότερο VW «MEB entry», για το οποίο δεν υπάρχει προς το παρόν επίσημη ονομασία, θα ξεκινά χαμηλότερα από τις 20.000 ευρώ, ενώ θα παράγεται στο Εμντεν της Γερμανίας σε έναν αριθμό 200.000 μονάδων ετησίως.
Επίσης θεωρείται πολύ πιθανόν, να δραστηριοποιηθεί η VW και στον τομέα παραγωγής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα, προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της στο μέλλον. Μέχρι τώρα προμηθεύεται ο γερμανικός κολοσσός τις μπαταρίες του από τις ασιατικές εταιρείες LG Chem, Samsung, CATL και μελλοντικά από την κορεάτικη SK Innovation. Ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση φοβάται την εξάρτηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από ασιατικές εταιρείες σε αυτόν τον κλάδο της τεχνολογίας και υποστηρίζει την ανάπτυξη αντίστοιχων μονάδων παραγωγής στη Γερμανία.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!