Κάρλος Γκον: Το Βατερλό του Μεγάλου Ναπολέοντα της αυτοκίνησης
Μία από τις αγαπημένες χειρονομίες του Κάρλος Γκον ήταν να σηκώνει τους δείκτες των χεριών του, κάθε φορά που δήλωνε κάτι –κατά την άποψή του- πολύ σημαντικό. Ο 64χρονος πρόεδρος της Nissan και της Renault ανήκει στα κορυφαία ονόματα από τον χώρο του αυτοκινήτου και του άρεσε να το δείχνει, υιοθετώντας ένα αυτοκρατορικό στυλ σε κάθε του εμφάνιση, τώρα όμως βρίσκεται στη φυλακή με βαριές κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες σε βάρος των φορολογικών Αρχών της Ιαπωνίας, αλλά και της ίδιας της Nissan.
Ο άνθρωπος που φέρεται, ότι εφάρμοσε διάφορα τρικ για να πλουτίσει και να αυγατίσει την περιουσία του παράνομα, ανέλαβε το 1996 το δύσκολο έργο της αναδιάρθρωσης της Renault και το έφερε σε πέρας με απόλυτη επιτυχία. Η μεγάλη ώρα όμως του Γκον σήμανε το 1999, όταν έκανε μία κίνηση ματ δημιουργώντας τη συμμαχία Renault – Nissan σε μία εποχή, όπου η ιαπωνική μάρκα βρισκόταν βαριά λαβωμένη στα σκοινιά και ένα βήμα πριν την οριστική πτώχευση. Το παράτολμο εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, ο Γκον έγινε το 2001 Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan και αυτή «ανταπέδωσε» τα χρέη της προς τον σωτήρα της με εξαιρετική κερδοφορία τα τελευταία χρόνια. Τελευταίο πετράδι στο στέμμα του ανθρώπου, ο οποίος θεωρούνταν κατά πολλούς ο Μέγας Ναπολέων της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν η ένταξη της Mitsubishi το 2016 στη συμμαχία Renault/Nissan. Οι τρεις κατασκευαστές πούλησαν το 2017 συνολικά 10,6 εκατ. αυτοκίνητα και το βλέμμα του Γκον στράφηκε πλέον προς την κορυφή.
Η συνταγή της επιτυχίας του 64χρονου Γαλλοβραζιλιάνου με τις λιβανέζικες ρίζες ήταν απλή: Προτεραιότητα στον πελάτη και ξεκάθαρες πολιτικές. Ο Γκον, που τον συνοδεύει η φήμη του ανυπόμονου ανθρώπου και του σκληρόκαρδου εξυγιαντή, ξεπέρασε αλώβητος την οικονομική κρίση του 2008, προχώρησε σε μαζικές απολύσεις προσωπικού το 2010, αγνόησε κάθε κριτική και είχε ως ιερό Ευαγγέλιο το σλόγκαν «Cash is king», δηλαδή «Τα χρήματα, τα μετρητά είναι ο βασιλιάς». Παράλληλα «κόντυνε» τους ικανούς μάνατζερ δίπλα του, που θα μπορούσαν να αποδειχθούν επικίνδυνοι γι αυτόν στο μέλλον, όπως για παράδειγμα τον σημερινό πρόεδρο του γαλλικού ομίλου PSA (Peugeot – Citroen), τον Πορτογάλο Κάρλος Ταβάρες.
Το πάθος του Γκον για τα χρήματα είναι παροιμιώδες, μάλιστα το 2016 είχε έρθει σε δημόσια αντιπαράθεση με τον τότε υπουργό Οικονομίας της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, επειδή ψαλίδισε η γαλλική κυβέρνηση τα μπόνους του. Να σημειώσουμε εδώ, ότι το γαλλικό κράτος έχει λόγο, επειδή κατέχει το 15% της Renault και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τον τελευταίο χρόνο φέρεται επίσης, ότι προσπάθησε να παρακάμψει ο Γκον τους μετόχους και να εισπράξει παχυλά πριμ μέσω ενός ολλανδικού ιδρύματος, αν και κερδίζει πάνω από 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο από τις Renault και Nissan. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν τεράστια πριμ και άλλες παροχές, που εκτοξεύουν το προαναφερόμενο ποσό σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.
Στην ιδιωτική του ζωή, προτιμά να παραμένει ο γεννημένος στη Βραζιλία Λιβανέζος μάνατζερ στα παρασκήνιο. Ο Γκον λέγεται ότι μιλάει επτά διαφορετικές γλώσσες, δεν πίνει, δεν καπνίζει και αποφεύγει τα βαριά γεύματα, για να αντεπεξέρχεται χωρίς πρόβλημα στις συνεχείς πτήσεις μεταξύ Τόκιο, Παρισιού και Νέας Υόρκης. Ο ίδιος αυτοχαρακτηρίζεται ως «Πολίτης του Κόσμου», όπως είναι και ο τίτλος του βιβλίου του, συναντιέται σε συνθήκες απόλυτης μυστικότητας με τα τέσσερα παιδιά του από τον πρώτο του γάμο, δεν γουστάρει τις γιορτές με φίλους ή συναδέλφους και προτιμά να παίζει μπριτζ με τον Μπιλ Γκέιτς ή τον μεγαλοεπενδυτή Γουόρεν Μπάφετ. Ο Γκον ήταν λαμπαδηδρόμος στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, συμμετείχε στο διεθνές οικονομικό φόρουμ του Νταβός και κάποια στιγμή «έπαιξε» ακόμη και ως υποψήφιος για την προεδρία του Λιβάνου!
Τώρα βρίσκεται στη φυλακή και κινδυνεύει με πολυτελή κάθειρξη έως και 10 ετών, εξαιτίας της απληστίας του και της πεποίθησης, ότι κανένας και τίποτα δεν μπορεί να τον αγγίξει!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!