Πρωταθλήτρια στα... διόδια η Ελλάδα!
Φαίνεται ότι στην Ελλάδα της κρίσης και του κάκιστου -στην πλειοψηφία του- οδικού δικτύου, οι σταθμοί διοδίων βρίσκονται στα «καλύτερα» τους, τόσο από πλευράς ποσότητας, όσο και από κόστος διέλευσης, το οποίο επιβαρύνει τους οδηγούς ακόμη και σε περιπτώσεις μη ολοκληρωμένων έργων. Σήμερα στο οδικό δίκτυο της χώρας υπάρχουν περίπου 100 σταθμοί διοδίων (μετωπικοί καθώς και πλευρικοί), ενώ επιπλέον 22 σταθμοί προβλέπεται ότι θα εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό στο πλαίσιο της παραχώρησης της.
Τα έσοδα από τα διόδια που εισπράττουν οι Όμιλοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας ενός οδικού άξονα, διατίθενται τόσο για το κόστος συντήρησης και λειτουργίας, όσο και για την εξυπηρέτηση των δανείων και για την επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων των παραχωρησιούχων. Δεκάδες είναι οι ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή για το υψηλό κόστος των διοδίων στη χώρα μας, το οποίο οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να πληρώνουν ακόμη και πριν την παράδοση των νέων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, κινούμενοι σε δρόμους-καρμανιόλες.
Αυτό που υποστηρίζουν τα στελέχη του Υπουργείου, είναι ότι το ύψος των διοδίων των νέων οδικών αξόνων, το οποίο έχει συμβατικά προκαθοριστεί για όλη την 30ετή περίοδο παραχώρησης, είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Υποστηρίζουν δε, ότι στην Ελλάδα τα διόδια κοστίζουν 6.5 λεπτά ανά χιλιόμετρο ενώ στην Πορτογαλία κινούνται στο επίπεδο των 8.9 λεπτών ανά χιλιόμετρο, στην Γαλλία 8.5, στην Ισπανία 11.2, στην Ιταλία 6.7 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!