Σε ισχύ και επίσημα η ανάμειξη βενζίνης με βιοκαύσιμα!

Gazzetta team
Σε ισχύ και επίσημα η ανάμειξη βενζίνης με βιοκαύσιμα!
Στόχος η μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και των εκπομπών CO2, ενώ η ανάμειξη θα λαμβάνει χώρα στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας.

Υποχρεωτική καθίσταται πλέον η ανάμειξη της βενζίνης με βιοκαύσιμα και ειδικότερα με αυτούσια βιοαιθανόλη ή με βιοαιθέρες, οι οποίοι παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης. Όπως ορίζει το άρθρο 29 του Ν. 4546/2018, από τις αρχές του 2019 η ανάμειξη βιοαιθανόλης στη βενζίνη καθίσταται υποχρεωτική σε ποσοστό 1%.

Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής έχει στόχο την περαιτέρω προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μέσω της αύξησης συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής σχετικά με τον υποχρεωτικό στόχο περί μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τη διάταξη, η συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης επί του τελικού μείγματος βενζίνης, θα είναι 1% το 2019 και 3,3% το 2020, ενώ από εκεί και πέρα το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται με υπουργική απόφαση. Η ανάμειξη θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας. Ήδη, όπως είναι γνωστό, εφαρμόζεται η υποχρεωτική ανάμειξη βιοντίζελ στο πετρέλαιο.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προωθήσει τη διείσδυση των βιοκαυσίμων στην ελληνική αγορά, η οποία παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς οι ποσότητες που απορροφούνται υπολείπονται σε σχέση με τις κατανεμημένες, με συνέπεια να μην έχουν επιτευχθεί οι καθοριζόμενοι από την Ε.Ε. στόχοι.

 

Οι αιτίες για την υστέρηση αυτή εντοπίζονται κυρίως σε στρεβλώσεις και καθυστερήσεις προηγούμενων ετών, όπως:

1. Επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις αναφορικά με την έκδοση προσκλήσεων και αποφάσεων κατανομής βιοντίζελ.

2. Περιπτώσεις αδυναμίας ορισμένων εταιρειών να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις παραδόσεις τους προς τα διυλιστήρια.

3. Απουσία αποτελεσματικού ελέγχου αναφορικά με την υποχρέωση ανάμιξης βιοντίζελ με το πετρέλαιο κίνησης.

Η παραγωγή βιοντίζελ στην Ελλάδα βασίζεται στο Πρόγραμμα Κατανομής, το οποίο καθορίζει κάθε χρόνο την ποσότητα που διατίθεται στα διυλιστήρια για υποχρεωτική ανάμιξη με συμβατικά καύσιμα. Το 2016 εγκρίθηκε η κατανομή 132.000 χιλιολίτρων σε 23 δικαιούχους, ποσότητα 5,7% χαμηλότερη από το 2015. Ακολούθως, η αντίστοιχη ποσότητα το 2018 καθορίστηκε εκ νέου στα 132.000 χιλιόλιτρα σε 17 δικαιούχους.

Πηγή: insider.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!