Τι προβλέπει η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου για το 2019;
Το 2019 αναμένεται να αποτελέσει μία δύσκολη χρονιά για τον κλάδο του αυτοκινήτου, καθώς η αγορά της Κίνας δείχνει σημάδια κορεσμού, ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος προκαλεί προβλήματα και η επέκταση της ηλεκτροκίνησης απαιτεί τεράστιες επενδύσεις. Ας τα δούμε αναλυτικά:
1. Εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας
Τα τελευταία χρόνια, η αγορά της Κίνας είχε πάρει τα σκήπτρα από τις ΗΠΑ και είχε αναδειχθεί σε λοκομοτίβα της αυτοκίνησης. Ωστόσο, η αχανής χώρα δείχνει σημάδια έντονης κόπωσης και το 2018 έκλεισε για πρώτη φορά μετά το 1990 με λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η μείωση των πωλήσεων εκτιμάται γύρω στο 3,4% και βάζει φρένο στις παγκόσμιες ταξινομήσεις αυτοκινήτων, ενώ οφείλεται κατά κύριο λόγο στον εμπορικό πόλεμο του Ντόναλντ Τραμπ με τη θέσπιση υψηλών δασμών εισαγωγής σε προϊόντα και πρώτες ύλες από την Κίνα. Από την πλευρά της, η χώρα του μεταξιού απάντησε με υψηλούς δασμούς για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ, πλήττοντας όμως έτσι σε μεγάλο βαθμό ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως οι BMW και Mercedes, που κατασκευάζουν τα μεγάλα SUV τους -και όχι μόνο- στην Αμερική και τα εξάγουν από εκεί στην Κίνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η βελτίωση αυτής της κατάστασης δεν πρόκειται να γίνει πριν το 2021, με το 2019 να αποτελεί μία μεταβατική χρονιά.
2. Βrexit και διεθνής οικονομική ύφεση
Πονοκέφαλο προκαλούν στις εταιρείες αυτοκινήτων και οι αρνητικές εξελίξεις σε ορισμένες αναπτυσσόμενες αγορές, όπως της Τουρκίας. Η οικονομική ύφεση και η κατρακύλα της τούρκικης λίρας επέφερε το 2018 μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων κατά 32%, ενώ το ασαφές σχέδιο ολοκλήρωσης του Brexit αποσταθεροποιεί την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Σε αρκετές άλλες σημαντικές αγορές προβλέπεται για το 2019 μείωση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, που θα έχει ως συνέπεια ανάλογη συρρίκνωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Επίσης στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, επικρατεί ένα κλίμα αβεβαιότητας μετά το Dieselgate και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας παλαιότερων πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε μεγάλα αστικά κέντρα.
3. Εξαιρετικά δαπανηρή η προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Ο αποτελεσματικότερος τρόπος προώθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η παροχή οικονομικών κινήτρων, όπως η γενναία επιδότηση της αγοράς τους, η οποία δεν αφήνει περιθώρια κέρδους στους κατασκευαστές. Έτσι, θα επιβαρυνθούν οι ισολογισμοί τους για το 2019, ωστόσο πρόκειται για μία αναγκαία επένδυση για το μέλλον της αυτοκίνησης. Επίσης, τα σημαντικότερα νέα μοντέλα της τρέχουσας χρονιάς, όπως τα Opel Corsa, Renault Clio και VW Golf επόμενης γενιάς, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στα τέλη του 2019, οπότε δεν θα προλάβουν να διαμορφώσουν θετικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων του έτους.
Πηγή: insider.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!