Άδειες οδήγησης: Όλες οι αλλαγές για την απόκτηση διπλώματος!

Gazzetta team
Άδειες οδήγησης: Όλες οι αλλαγές για την απόκτηση διπλώματος!
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που βάζει τέλος στο αδιέξοδο των τελευταίων μηνών, ενώ δίνει την ευκαιρία στους 17άρηδες να οδηγήσουν.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατέθεσε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», το οποίο αναμένεται να βάλει οριστικό τέλος σε μια εκκρεμότητα τεσσάρων μηνών.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη δυνατότητα οδήγησης από άτομα ηλικίας 17 ετών. Η νέα ρύθμιση προβλέπει χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους 17άρηδες, με παρουσία συνοδηγού, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να διαθέτει δίπλωμα οδήγησης μίνιμουμ 5 ετών και να μην έχει συγκεντρώσει κανένα πόντο στο Point System τον τελευταίο χρόνο.

Στη συνέχεια, όταν συμπληρώσουν το 18ο έτος της ηλικίας τους θα τους χορηγείται η οριστική άδεια, εφόσον βέβαια δεν έχουν υποπέσει σε παραβάσεις του ΚΟΚ, ενώ θα πρέπει να είναι ασφαλισμένοι με επιπλέον ασφάλιστρο από εκείνο το οποίο φέρει το αυτοκίνητο που θα οδηγούν.

Σε ότι αφορά στις υπόλοιπες αλλαγές για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, την διαδικασία της εξέτασης θα αναλάβει να συντονίζει ένα ειδικά διαμορφωμένο κέντρο ελέγχου, με έδρα το Υπουργείο Μεταφορών, ενώ όλα τα οχήματα θα είναι πλήρως εξοπλισμένα με κάμερες και σε live σύνδεση με το Υπουργείο, καθώς κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα υποχρεούται να διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο.

 

Παράλληλα, στα ενδότερα των οχημάτων θα πρέπει να τοποθετηθεί εντός 4 μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου, κάμερα με μικρόφωνο, η οποία θα απεικονίζει με ευκρίνεια όλη την καμπίνα του αυτοκινήτου (ή αντίστοιχα τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών) σε μόνιμη σύνδεση με το κέντρο ελέγχου του Υπουργείου, με τα έξοδα για την τοποθέτηση τους να βαραίνουν τις Σχολές Οδηγών.

Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται αρχικά σε θεωρητική εξέταση και εφόσον το αποτέλεσμα είναι επιτυχές, θα ακολουθεί η πρακτική εξέταση, η οποία χωρίζεται σε δύο στάδια: την πορεία και τις ειδικές δοκιμασίες, τα οποία θα λαμβάνουν χώρα την ίδια μέρα. Βασική προϋπόθεση για να προχωρήσουν στο δεύτερο στάδιο είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου, ενώ αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται υποχρεωτικά και στο πρώτο.

Επίσης με το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπεται η πληρωμή 15 ευρώ (από 10 ευρώ που ισχύει σήμερα) για τα εξέταστρα, τόσο της θεωρητικής εξέτασης, όσο και για τις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς. Το 1/3 από το συγκεκριμένο ποσό αποδίδεται στην εκάστοτε περιφέρεια και διατίθεται για τις κάθε λογής ανάγκες στη διεξαγωγή των εξετάσεων, πέρα από την καταβολή αμοιβών σε εξεταστές κλπ.

Τέλος, σε ότι αφορά στους οδηγούς ανώ των 74 ετών θα δίνουν εξετάσεις ανανέωσης των αδειών οδήγησης τους, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ανά Περιφέρεια. Προς το παρόν έχει δοθεί παράταση στην ισχύ των διπλωμάτων του, αλλά δεν αποκλείεται η μεταβολή της, λόγω των σχετικών ρυθμίσεων που φέρνει το νέο νομοσχέδιο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!