Η «ακτινογραφία» της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το 2018

Πέτρος Σηφαλάκης
Η «ακτινογραφία» της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου το 2018
Η Jato Dynamics όπως κάθε χρόνο, παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη και ξεχωρίζουν best sellers, δημοφιλέστερες κατηγορίες, κυρίαρχο καύσιμο και την πορεία κάθε αγοράς ξεχωριστά!

Λίγα λιγότερα από 16 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2018. Όπως μπορούμε να δούμε από τον σχετικό πίνακα της Jato Dynamics, η αγορά που εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2017 ήταν της Λιθουανίας και ακολούθησαν οι Ρουμανία, Κροατία, Ουγγαρία και Ελλάδα για τις πέντε κορυφαίες θέσεις.

Στον αντίποδα, Ιρλανδία, Ελβετία, Νορβηγία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο υποχώρησαν πολύ εμφανίζοντας αρκετά μεγάλη πτώση! Σε ο,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, η Γερμανία αν και με ελαφρώς χειρότερες πωλήσεις από το 2017, είναι η μεγαλύτερη με 3.435.789 νέα αυτοκίνητα, συνεχίζει η Αγγλία στα 2.367.147, με αρκετά χειρότερες πωλήσεις από το 2017 και η Γαλλία με 2.163.059 αυτοκίνητα.

 

Το αυτοκίνητο που πούλησε περισσότερο στην Ευρώπη ήταν το Volkswagen Golf και η Volkswagen ήταν η εταιρεία με τις καλύτερες πωλήσεις γενικότερα. 445.754 ήταν μόνο τα Golf που πήγαν στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ η Volkswagen συνολικά, πούλησε 1.746.411 αυτοκίνητα! Renault, Ford, Peugeot και Opel / Vauxhall είναι οι τέσσερις ακόμη εταιρείες που συναντάμε στην πεντάδα, ενώ τα Clio, Polo, Fiesta και Qashqai είναι η αντίστοιχη «ομάδα» των μεμονωμένων μοντέλων, εκτός του πρώτου Golf.

Πραγματικά εντυπωσιακή όμως, είναι η πορεία των SUV η οποία είναι και η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή. Ξεπέρασε ακόμη και τα supermini-μικρομεσαία που παραδοσιακά κάθονται στις υψηλότερες θέσεις των πωλήσεων και το μερίδιο αγοράς των SUV ανήλθε στο 34,6% για το 2018, με 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις και αύξηση στο 19%!

Τέλος, ο σχετικός πίνακας που αποκαλύπτει τις πωλήσεις αυτοκινήτων ανά καύσιμο, μας δείχνει ότι η κυριαρχία της βενζίνης είναι ξεκάθαρη, τουλάχιστον μέχρι να «ωριμάσει» η ηλεκτρική τεχνολογία. Το 57% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη Γηραιά Ήπειρο το 2018 ήταν βενζινοκίνητα ενώ μόλις το 36% ήταν ντίζελ, το χαμηλότερο ποσοστό που πέτυχαν οι πετρελαιοκινητήρες εδώ και πολλά χρόνια. Άλλωστε δεν ξεχνάμε ότι επί σειρά ετών οι ντίζελ ήταν πάνω από τους βενζινοκινητήρες σε πωλήσεις, όμως αυτό άρχισε να υποχωρεί ήδη από πέρυσι. Το υπόλοιπο ποσοστό που απομένει αφορά ηλεκτρικά, υβριδικά και οχήματα εναλλακτικού καυσίμου. Στην υποκατηγορία που δημιουργείται για τα ηλεκτρικά-υβριδικά, σημειώστε ότι στα υβριδικά μοντέλα που δεν φορτίζουν από εξωτερική πηγή, τα best sellers ανήκουν σχεδόν όλα στην Toyota, με το Yaris «αρχηγό». Στα Plug-In Hybrids έχουμε το Mitsubishi Outlander να σέρνει το χορό και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, το νέο Nissan Leaf.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!