Ένα φορτωμένο Van προκαλεί ευκολότερα τρακάρισμα!
Στη σκέψη και μόνο, μπορούμε να καταλάβουμε το λόγο που ένα φορτωμένο Van σταματά δυσκολότερα από ένα άδειο. Το επιπλέον βάρος «σπρώχνει» το αυτοκίνητο προς τα εμπρός, με μια πολύ πρόχειρη αποτύπωση της θεωρίας και τελικά, το φρενάρισμα είναι πολύ πιο σημαντικό από ότι νομίζουμε. Η Volkswagen Commercial Vehicles, δηλαδή το επαγγελματικό τμήμα της Volkswagen έκανε μια έρευνα και χρησιμοποίησε τα Caddy, Transporter και Crafter.
Το αποτέλεσμα είναι ότι για να φρενάρουν από τα 48 χλμ./ώρα, χρειάστηκαν 33% περισσότερο αν είχαν 500 κιλά φορτωμένα, από ότι αν ήταν άδεια. Αυτό μεταφράζεται σε δύο περισσότερα μέτρα ενώ για τη διαδικασία ακινητοποίησης από τα 97 χλμ./ώρα, χρειάστηκαν 5 επιπλέον μέτρα, τα αυτοκίνητα που είχαν 500 κιλά στο πίσω μέρος τους από τα άλλα που ήταν άδεια, δηλαδή 19% περισσότερο.
Εκεί που εστίασε όμως η έρευνα της Volkswagen Commercial Vehicles ήταν ότι ελάχιστοι οδηγοί γνωρίζουν τις μεταβολές και τις διαφορές που θα έχει το όχημά τους αν είναι φορτωμένο ή άδειο και πάνω από τους μισούς οδηγούς δεν ήξεραν ότι θα πρέπει να έχουν άλλη συμπεριφορά όταν έχουν φορτίο.
Το πιο τραγικό ποσοστό είναι ότι μόλις το 17% των ερωτηθέντων απάντησε σωστά για το τι προβλέπει ο ΚΟΚ σε ο,τι αφορά το φρενάρισμα, αν οδηγούν ένα φορτωμένο όχημα. Το συμπέρασμα που έβγαλαν λοιπόν οι ειδικοί, είναι ότι τα Van είναι μια κατηγορία που χρειάζεται πολύ το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε έκτακτη ανάγκη, γιατί κάθε μέτρο μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και αν αφαιρεθεί ο οδηγός, το σύστημα μπορεί να προλάβει μια δυσάρεστη κατάσταση. Από το 2017 και ύστερα, κάθε επαγγελματικό μοντέλο της Volkswagen έχει στο βασικό εξοπλισμό του το αυτόματο φρενάρισμα και είναι κάτι που θα επεκταθεί σύντομα σε όλους τους κατασκευαστές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!