Τα SUV τα «πληρώνεις» ακριβότερα στο βενζινάδικο
Σήμερα η αγορά είναι γεμάτη SUV, κάθε κατασκευαστής που θέλει να συνεχίσει να έχει στον... ήλιο μοίρα φτιάχνει ένα τέτοιο και όλοι τα αγοράζουν μανιωδώς. Σίγουρα έχουν πολλά πλεονεκτήματα για το μέσο αγοραστή, είναι «πολυεργαλεία» για πολλές χρήσεις, όμως έχουν και τα αδύναμα σημεία τους. Έρευνα του Which? αποκαλύπτει ότι κάθε SUV έχει παραπάνω απαιτήσεις σε καύσιμα από τα συμβατικά μοντέλα αντίστοιχου μεγέθους, είτε μιλάμε για μεγάλα αυτοκίνητα, είτε για μικρά.
Οι διαφορές δεν είναι τεράστιες, ωστόσο σε βάθος χρόνου μπορεί να φτάσουν σχεδόν και τα 2.000€, ένα ποσό που δεν περνά «απαρατήρητο». Βασική αιτία είναι η αεροδυναμική των SUV που δεν τα βοηθά τόσο πολύ, όσο και το ελαφρώς αυξημένο βάρος που έχουν. Φυσικά η πλάστιγγα γέρνει ακόμη περισσότερο υπέρ των συμβατικών μοντέλων αν το SUV που μιλάμε, είναι τετρακίνητο, όμως τη συγκεκριμένη παράμετρο δεν την υπολογίζουμε στην εξίσωση αφού η τετρακίνηση μπορεί να υπάρχει και στα μη SUV μοντέλα. Αν κοιτάξουμε ανά κατηγορία, έχουμε:
Μικρή κατηγορία
Στην κατηγορία των B-SUV και των supermini, οι διαφορές είναι αισθητές μόνο στους βενζινοκινητήρες. Ετησίως, η διαφορά ανάμεσα σε δύο βενζινοκίνητα μοντέλα των δύο κατηγοριών είναι περίπου 251 λίρες Αγγλίας, ήτοι 293€, όπου σε μια χρήση τεσσάρων χρόνων ανέρχεται σε 1.172€ περισσότερα. Αν μιλάμε για δύο ντίζελ, η διαφορά είναι μόλις 9 λίρες το χρόνο (10,50€), που δεν είναι ποσό άξιο αναφοράς.
Μεσαία κατηγορία
Όσο ανεβαίνουμε κατηγορίες, οι διαφορές μεγαλώνουν. Τα μεσαία SUV πληρώνουν περισσότερα χρήματα για καύσιμο από τα μεσαία στέισον βάγκον και τα μεγάλα σεντάν, αλλά και από τα μεσαία πολυμορφικά. Μιλάμε για διαφορά 232€ απέναντι στα μεσαία στέισον βάγκον, 213€ απέναντι στα μεγάλα σεντάν και 177€ απέναντι στα μεσαία πολυμορφικά, που αν τα πολλαπλασιάσουμε με τέσσερα χρόνια χρήσης έχουμε πάλι ξοδέψει περίπου 900€ περισσότερα σε καύσιμα.
Μεγάλη κατηγορία
Στη μεγάλη κατηγορία, έχουμε να κάνουμε με πολύ μεγάλα SUV που ως γνωστόν, είναι ενεργοβόρα. 386€ περισσότερα ανά έτος, θα πληρώσει ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου μοντέλου, απέναντι σε κάποιον που έχει ένα μεγάλο πολυμορφικό και 478€ περισσότερα από κάποιον που έχει ένα μεγάλο στέισον βάγκον. Στην τελευταία περίπτωση, σε βάθος τετραετίας, έχει πληρώσει 1.910€ περισσότερα για καύσιμα, που δεν τα λες και λίγα λεφτά. Για την ακρίβεια η μόνη κατηγορία που περνά τα μεγάλα SUV σε ετήσια κόστη καυσίμου, είναι η κατηγορία των σπορ μοντέλων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!