Καταρρέει η Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης

Gazzetta team
Καταρρέει η Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης
Σε δεινή θέση βρίσκεται η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, καθώς θα απουσιάζει από αυτήν τον Σεπτέμβριο ένας μεγάλος αριθμός γνωστών εταιρειών.

Σε κλειστό κλαμπ μεταξύ γνωστών και φίλων κινδυνεύουν να εξελιχθούν οι Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου λόγω της μειωμένης προσέλευσης επισκεπτών, αλλά –κυρίως- εξαιτίας της αποχής μεγάλων εταιρειών του κλάδου. Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα σε δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, σύμφωνα με το οποίο έχουν ανακοινώσει ήδη 22 μάρκες αυτοκινήτων, ότι δεν πρόκειται να λάβουν μέρος στην εφετινή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου. Αν ευσταθεί το ρεπορτάζ, τότε αυτό σημαίνει ότι θα είναι απόντες περίπου δύο στους τρεις μεγάλους αυτοκινητοκατασκευαστές!

Η συγκεκριμένη τάση αποχής έχει εκδηλωθεί ήδη και σε άλλες διεθνείς εκθέσεις, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό όπως στη Φρανκφούρτη, που είναι και η σημαντικότερη στη Γερμανία και μία από τις σπουδαιότερες στον κόσμο. Ήδη τον Μάρτιο, είχαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης απουσίες σημαντικών εταιρειών της αυτοκίνησης, όπως των Ford, Hyundai, Opel, Jaguar/Land Rover, κλπ.

Στην εφετινή έκθεση ΙΑΑ της Φρανκφούρτης (από τα αρχικά των λέξεων Ιnternationale Automobil Aussstellung) έχουν ανακοινώσει μέχρι τώρα, ότι δεν θα συμμετάσχουν οι μάρκες του ομίλου FCA (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Fiat, Jeep), του ομίλου Renault (Alpine, Dacia, Renault), της γαλλικής PSA (Citroen, DS, Peugeot), οι Ιάπωνες αυτοκινητοκατασκευαστές Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota, όπως επίσης οι Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Rolls-Royce και Volvo.

Την παρτίδα θα σώσουν οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, που είναι υποχρεωμένοι να στηρίξουν τη σημαντικότερη έκθεση αυτοκίνησης στην πατρίδα τους. Ωστόσο και εδώ θα υπάρξει ένα συμμάζεμα, για παράδειγμα η BMW θα έχει σαφώς μικρότερη παρουσία. Το παρόν θα δώσει η Hyundai, καθώς η ευρωπαϊκή της έδρα βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από τους εκθεσιακούς χώρους, κάτι που ισχύει και για την Opel.

 

Για να αντιμετωπίσουν οι διοργανωτές την κρίση σκοπεύουν να μεταλλάξουν την ΙΑΑ από μία κλασική έκθεση αυτοκινήτου σε μία δυναμική εκδήλωση, ενώ οι ελεύθεροι εκθεσιακοί χώροι θα δοθούν σε γνωστές εταιρείες τεχνολογίας.

Οι αιτίες της ελεύθερης πτώσης των κλασικών εκθέσεων αυτοκινήτου είναι πολλές. Ενας από τους λόγους είναι τα εξωπραγματικά κόστη συμμετοχής, αλλά και η αυξανόμενη σημασία της Κίνας ως τεράστια αγορά με προοπτικές, που υποχρεώνει τους κατασκευαστές να δώσουν εκεί μεγαλύτερη σημασία. Επίσης, μέσα στην πληθώρα των πρεμιέρων περνούν συχνά απαρατήρητα τα νέα μοντέλα, γι αυτό προτιμούν πλέον αρκετές εταιρείες του κλάδου να τα παρουσιάζουν σε χωριστές εκδηλώσεις. Μία άλλη αιτία είναι η ανάπτυξη των μέσων κοινωνικών δικτύωσης, που διαθέτουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα προβολής και κοστίζουν πολύ φτηνότερα από τις γνωστές εκθέσεις αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!