Δεν θα γίνει τελικά «ο γάμος» της Fiat με τη Renault
Δύο φορές μέσα σε μόλις 14 ημέρες αιφνιδίασε ο όμιλος FCA (Fiat-Chrysler) τον κόσμο του αυτοκινήτου. Αρχικά με μία πρόταση συγχώνευσης με τη Renault, που την είδε με θετικό μάτι η γαλλική εταιρεία και από την οποία θα γεννιόταν ο τρίτος σε μέγεθος αυτοκινητοκατασκευαστής στον κόσμο. Ακολούθως, μόλις τη νύχτα της Πέμπτης, με μία εξίσου αιφνίδια απόσυρση της συγκεκριμένης πρότασης προς τους Γάλλους και αφού είχε προηγηθεί ένα έντονο παρασκήνιο.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αν προχωρούσε ο γάμος μεταξύ των δύο πλευρών, θα αποχωρούσε η Nissan από τη συμμαχία της με τη γαλλική εταιρεία και αυτό δεν το δεχόταν με κανένα τρόπο η κυβέρνηση στο Παρίσι. Η στάση του γαλλικού δημοσίου είχε βαρύνουσα σημασία, καθώς κατέχει το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Renault και δεν μπορεί να παρακαμφθεί τόσο εύκολα. Αυτοί οι λόγοι οδήγησαν τη Renault σε μία τακτική καθυστερήσεων, όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις της με την FCA, κάτι που δεν άρεσε στον ιταλοαμερικανικό όμιλο, που επιθυμούσε διακαώς να ολοκληρωθεί η συγχώνευση, όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Η αιτία της συγκεκριμένης πρεμούρας του ομίλου Fiat-Chrysler εντοπίζεται κυρίως στο γεγονός, ότι έχει μείνει πίσω στον κρίσιμο τομέα των νέων τεχνολογιών, που θα καθορίσουν εν πολλοίς το μέλλον της αυτοκίνησης. Η FCA καταγράφει μεν κέρδη, όμως αυτά βαίνουν μειούμενα και τα χρέη της παραμένουν υψηλά. Ετσι, της λείπουν οι απαραίτητοι πόροι, για να επενδύσει στις απαραίτητες –και εξαιρετικά δαπανηρές- τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Χωρίς όμως τις μαζικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα είναι αδύνατον στην FCA να πιάσει του χρόνου το ευρωπαϊκό όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που έχει οριστεί στα 95 γρ. ανά χιλιόμετρο. Σε αυτή την περίπτωση απειλείται η εταιρεία με πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ και βέβαια με αύξηση του χρέους της.
Για να γλιτώσει η FCA από αυτό το δυσμενές σενάριο ανακοίνωσε την εξαγορά ρύπων από την Tesla για άγνωστο ποσόν, καθώς η αμερικανική μάρκα κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα οχήματα και είναι σε θέση να κάνει τέτοιες πωλήσεις. Ωστόσο, η πρόταση της FCA προς τη Renault για συγχώνευση των δύο εταιρειών ίσως να υποδηλώνει, ότι η συμφωνία της με την Tesla δεν έχει κλειδώσει και ενδεχομένως να μην τα έχουν βρει οι δύο πλευρές μεταξύ τους.
Θεωρείται βέβαιο, ότι η FCA δεν πρόκειται να πετάξει λευκή πετσέτα και ότι θα την δούμε σύντομα, να κάνει μία νέα πρόταση συγχώνευσης σε έναν άλλον αυτοκινητιστικό όμιλο. Πιθανοί υποψήφιοι θα μπορούσαν να είναι οι Κορεάτες της Hyundai-Kia, οι Ινδοί των Jaguar και Land Rover, η ιαπωνική Toyota ή ο έτερος γαλλικός όμιλος της PSA με εξέχοντα μέλη τις Peugeot, Citroen, DS και Opel. Το be continued!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!