Σε κρίση δεκαετίας η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

Gazzetta team
Σε κρίση δεκαετίας η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου
Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος μίας μεγάλης κρίσης στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, η οποία μπορεί μάλιστα να εξελιχθεί στη σοβαρότερη της τελευταίας δεκαετίας!

Το 2019 εξελίσσεται σε μαύρη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με το έγκριτο ινστιτούτο έρευνας για το αυτοκίνητο, CAR-Center Automotive Research του γερμανικού πανεπιστημίου του Ντούισμπουργκ – Έσεν, «αυτή την εποχή βιώνουμε τη μεγαλύτερη πτώση της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου εδώ και πάνω από 20 χρόνια». Αν πραγματοποιήσει μάλιστα ο Τραμπ τις απειλές του περί επιβολής δασμών ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ, τότε θα βιώσουμε μία παγκόσμια κρίση στον κλάδο του αυτοκινήτου, η οποία θα είναι ακόμη εντονότερη από τον Σεπτέμβριο του 2008 με την πτώχευση της αμερικανικής τράπεζας Lehman Brothers. Τότε είχαν δηλώσει επίσημα χρεοκοπία οι αμερικανικοί όμιλοι αυτοκινήτου General Motors και Chrysler, ενώ και η αγορά των ΗΠΑ κατέρρευσε από 16,1 εκατ. πωλήσεις καινούριων μοντέλων το 2007 σε 10,4 εκατ. το 2009. Μιλάμε δηλαδή για μία πτώση πάνω από 35% σε ένα διάστημα μόνον δύο ετών.

Οι εκτιμήσεις για το 2019 δεν είναι αισιόδοξες, καθώς προβλέπεται μία μείωση των ταξινομήσεων καινούριων αυτοκινήτων, η οποία θα υπερβεί τα 4 εκατ. τεμάχια σε παγκόσμιο επίπεδο. Κύρια αιτία είναι η συνεχόμενη ύφεση της κινέζικης αγοράς, όπου τους πρώτους πέντε μήνες του χρόνου καταγράφηκαν 14% λιγότερες πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. Η ανησυχία εντείνεται, επειδή ο Μάιος του 2019 ήταν ο δωδέκατος σε σειρά μήνας με αρνητικό πρόσημο ανάπτυξης για την αγορά αυτοκινήτου της Κίνας. Μάλιστα, η κυβέρνηση της χώρας σκέφτεται να καθυστερήσει την εφαρμογή των αυστηρότερων αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6, προκειμένου να συγκρατήσει λίγο την πτώση, ωστόσο είναι σχεδόν βέβαιο, ότι το 2019 θα κλείσει για την Κίνα με διψήφια μείωση στις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!