Οι γυναίκες είναι 73% πιο πιθανό να τραυματιστούν σε τροχαίο

Πέτρος Σηφαλάκης
Οι γυναίκες είναι 73% πιο πιθανό να τραυματιστούν σε τροχαίο
Μια έρευνα με στοιχεία που... σοκάρουν, αποκαλύπτει ότι υπάρχει ελλιπής εξέλιξη της ασφάλειας για τις γυναίκες στα αυτοκίνητα, κυρίως λόγω των πολύ «ξεχασμένων» δοκιμών.

Οι οργανισμοί που αναλαμβάνουν τα γνωστά μας crash tests στα νέα αυτοκίνητα συνήθως χρησιμοποιούν dummies σε ανδρικά πρότυπα. Οι διαστάσεις και το βάρος του προσομοιώνουν το μέσο άνδρα και η αξιολόγηση της ασφάλειας του μοντέλου, προκύπτουν από τα συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, οι γυναίκες είναι κατά 73% πιθανότερο να τραυματιστούν σε ένα τροχαίο ατύχημα, με κανονική χρήση της ζώνης ασφαλείας βεβαίως.

Τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν ύστερα από ανάλυση περισσότερων από 31.000 ανεξάρτητων ατυχημάτων μεταξύ του 1998 και του 2015. Οι οργανισμοί ασφαλείας χρησιμοποιούν και dummies σε γυναικείο πρότυπο. Οι διαστάσεις τους πάντως είναι καταλληλότερες για να χρησιμοποιηθούν σε δοκιμές ασφαλείας παιδιών.

Έχουν ύψος στο 1,50 μέτρα και βάρος περίπου 50 κιλά που απέχουν σαφώς από το μέσο όρο των γυναικών! Οι οργανισμοί λένε ότι θέλουν να λαμβάνουν υπόψη τους και τις πιο «ακραίες» περιπτώσεις του πληθυσμού, ξεχνούν όμως ότι δεν υπάρχει άλλο μοντέλο προσομοίωσης του γυναικείου σώματος και δεν έχει διαφοροποιηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όπου και άρχισε να χρησιμοποιείται.

 

Πάντως, για να λέμε και τα πράγματα με το... όνομά τους, οι δοκιμές ασφαλείας δεν είναι ο μόνος λόγος που μια γυναίκα είναι πιθανότερο να τραυματιστεί σε τροχαίο ατύχημα. Το κάθισμα του αυτοκινήτου και το ύψος της ζώνης προσαρμόζονται για όλα τα αναστήματα και τα βάρη όμως πολύ σπάνια βλέπουμε κάποιον να τα ρυθμίζει σωστά.

Αν, για παράδειγμα, στη θέση του συνοδηγού κάθεται ένας άνδρας ύψους 1,95 μέτρα και 100 κιλών και μετά καθίσει μια γυναίκα με ανάστημα 1,65 μέτρα και 60 κιλά βάρος, είναι προφανές ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ίδια ρύθμιση καθίσματος-ζώνης.

Σε όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει ρυθμιστής ύψους στη ζώνη, στην κολόνα δίπλα από το χέρι μας και σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα, το κάθισμα έχει μεταβλητό ύψος για να κάθεται ο επιβάτης ψηλότερα. Όταν λοιπόν κάθεται ένας πιο μικρόσωμος επιβάτης, πρέπει να προσαρμόσει τους συνδυασμούς αυτούς στα δικά του δεδομένα και αντίστοιχα τις ίδιες κινήσεις πρέπει να κάνει μετά και ένας ψηλότερος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!