Ποια μοντέλα θα αποσύρει η BMW από την κυκλοφορία

Gazzetta team
Ποια μοντέλα θα αποσύρει η BMW από την κυκλοφορία
Η βαυαρική μάρκα θα συρρικνώσει θεαματικά τα επόμενα χρόνια τη γκάμα της και θα αποσύρει αρκετά μοντέλα με χαμηλές πωλήσεις και όχι ευοίωνες προοπτικές.

Όταν αρχίζουν και δεν γνωρίζουν πλέον ούτε οι ίδιοι οι έμποροι μίας μάρκας με κάθε λεπτομέρεια τη γκάμα των μοντέλων της, τότε κάτι πάει σίγουρα στραβά. Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της BMW, η οποία βασίστηκε μεν τα τελευταία χρόνια στα επιτυχημένα SUV της, ωστόσο ανέπτυξε και μία σειρά άλλων μοντέλων, όπως Cabrio, τετράθυρα Coupe, περίεργες διασταυρώσεις αμαξωμάτων με τον κωδικό GT, αλλά ακόμη και πολυμορφικά, που δεν έχουν πλέον ζήτηση από το αγοραστικό κοινό.

Το αποτέλεσμα ήταν μία πανσπερμία μοντέλων και όχι μόνον. Το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και στη φουσκωμένη γκάμα κινητήρων και σαζμάν της εταιρείας, η οποία έπεσε ήδη θύμα περικοπών για εξοικονόμηση κόστους. Αυτό όμως δεν αρκεί και το επόμενο βήμα θα αφορά συγκεκριμένα μοντέλα, τα οποία θα αποσυρθούν σταδιακά από την κυκλοφορία. Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπσε, έχει αποφασίσει, ότι η εταιρεία θα προσφέρει από τώρα και στο εξής μόνον μοντέλα υψηλού όγκου πωλήσεων, που θα είναι σημαντικά για την κερδοφορία και το γόητρο της βαυαρικής μάρκας. Ας δούμε τα πρώτα θύματα των επερχόμενων περικοπών.

Λιγότερα πολυμορφικά και Cabrio

 

Δεδομένη θεωρείται η απόσυρση της BMW 2 Gran Tourer, καθώς το εμπροσθοκίνητο οικογενειακό βαν δεν ταιριάζει στα DNA της μάρκας και δεν έκανε καλό στο ίματζ της. Το μικρότερο αντίστοιχο μοντέλο, η BMW 2 Active Tourer, θα παραμείνει αρχικά στη γκάμα με ένα μεγάλο ερωτηματικό για το μέλλον του.

Εξελίξεις θα έχουμε και στα ανοιχτά μοντέλα της εταιρείας. Η σειρά 2 Cabrio βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού, ενώ θεωρείται πολύ πιθανόν να μην υπάρξει διάδοχο μοντέλο για τη νέα Ζ4, αν και λανσαρίστηκε πρόσφατα. Βασικά, ούτε αυτή θα είχε κυκλοφορήσει και ουσιαστικά σώθηκε την τελευταία στιγμή χάρη στη συνεργασία της BMW με την Toyota πάνω στο συγκεκριμένο project.

Λιγότερα GT και περισσότερη…σεμνότητα

Ούτε η ιερή αγελάδα της BMW, δηλαδή η σειρά 3, θα βγει αλώβητη από τη συρρίκνωση της γκάμας. Η Μ3 θα παραμείνει –και για συμβολικούς λόγους-, όμως θα αποσυρθεί η GT, καθώς η coupe λιμουζίνα δεν κατάφερε ποτέ να κερδίσει τις καρδιές των αγοραστών. Το ίδιο ισχύει και για τη μεγαλύτερη σειρά 6 GT, η οποία θα εξαφανιστεί επίσης από τον χάρτη της αυτοκίνησης.

Λίγο πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα με τη σειρά 7. Η έκδοση με το κανονικό μεταξόνιο θα διαγραφεί από τη γκάμα, καθώς απευθύνεται στο ευρωπαϊκό κοινό και η ζήτησή της βρίσκεται σε πτώση. Ο διάδοχός της θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε έκδοση Long με μακρύ μεταξόνιο και θα στοχεύει στην Κίνα, σε άλλες ασιατικές αγορές και στη Ρωσία. Αρνητική έκπληξη συνιστά και η απόσυρση της νέας σειράς 8, αν και λανσαρίστηκε πριν ελάχιστο διάστημα. Η απόφαση των Βαυαρών αφορά τόσον τις εκδόσεις Coupe, όσο και Cabrio, όπως φαίνεται όμως, θα στηρίξουν το τετράθυρο Gran Coupe της ίδιας σειράς, που θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του το φθινόπωρο.

Συνεχίζονται οι αντιφάσεις

Αντιφατική πολιτική θα ακολουθήσει η BMW, όσον αφορά στα SUV και στα ηλεκτρικά μοντέλα της. Κανονικά θα περίμενε κάποιος να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και να υπάρξει μία αυτοσυγκράτηση στα μεγάλα SUV, που ανεβάζουν τους μέσους όρους εκπομπής ρύπων και βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο αρκετών κυβερνήσεων. Ωστόσο, το μόνο SUV που θα αποσύρει η BMW, είναι η σειρά Χ2, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της προτιμά την Χ1, επειδή είναι ουσιαστικά ταυτόσημη με την Χ2, αλλά κοστίζει αρκετά φτηνότερα.

Αβέβαιο είναι το μέλλον της BMW i3. Σίγουρα θα υπάρξει ένα νέο ηλεκτροκίνητο όχημα με τα σήματα της BMW, όμως θα ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία crossover, δεν θα κατασκευάζεται από ακριβό ανθρακόνημα, θα διαθέτει ένα πιο mainstream ντιζάιν και θα μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με άλλα μοντέλα της μάρκας. Επίσης, η BMW i8 της επόμενης γενιάς θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το μεγάλο στοίχημα

Από τη μία πλευρά περιορίζει η BMW τη γκάμα της και από την άλλη τη διευρύνει με αρκετά νέα μοντέλα, ανάμεσα στα οποία δεν υπάρχει κάποιο ηλεκτροκίνητο σε καινούρια κατηγορία εκτός του επόμενου i8 και του crossover – αντικαταστάτη της i3. Αυτό ξενίζει σίγουρα, καθώς οι ανταγωνιστές της ετοιμάζουν ένα μπαράζ νέων ηλεκτρικών μοντέλων σε διάφορες κατηγορίες και ενώ η ίδια η BMW υπήρξε πρωτοπόρος μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όσον αφορά στο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα λανσάρει η εταιρεία μία έκδοση Gran Coupe για τη σειρά 2 ως αντίπαλο δέος προς τη Mercedes CLA, αλλά και μία σπορ εκδοχή της θηριώδους Χ7 με την κωδική ονομασία Χ8. Πρόκειται σίγουρα για αντιφατικές αποφάσεις, οι οποίες μένει να κριθούν βεβαίως στο μέλλον για την αποτελεσματικότητά τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!