Φιάσκο στη δημοπρασία με την πρόγονο όλων των Porsche
Σε φιάσκο εξελίχθηκε η πολυαναμενόμενη δημοπρασία της μίας και μοναδικής Porsche Typ 64 η οποία διασώθηκε έως σήμερα, στο πλαίσιο της Εβδομάδας του Μοντερέι, στην Καλιφόρνια. Το αυτοκίνητο βγήκε στο σφυρί από τον γνωστό οίκο Sotheby’s, όμως πήγαν τα πάντα στραβά και τελικά δεν πουλήθηκε!
Το χάος ξεκίνησε με την πρώτη προσφορά, η οποία ήταν σύμφωνα με τον δημοπράτη 13 εκατ. δολάρια (thirteen), όμως η οθόνη πίσω του έδειξε 30 (thirty), προκαλώντας ήδη τα πρώτα γέλια στην αίθουσα. Αυτό συνεχίστηκε έτσι και στις επόμενες προσφορές, δηλαδή αντί για 14 εκατ. δολάρια έδειχνε η οθόνη 40, αντί για 15 εμφανιζόταν ο αριθμός 50, κλπ. Η μεγαλύτερη προσφορά έφτασε τα 17 εκατ. δολάρια ή σύμφωνα με την οθόνη τα…70 εκατ. δολάρια και κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η δημοπρασία μέσα σε σφυρίγματα και αποδοκιμασίες από πλευράς των παρευρισκομένων.
Ωστόσο, ο κάτοχος του αυτοκινήτου θεώρησε την τελική προσφορά των 17 εκατ. δολαρίων πολύ χαμηλή και δεν πούλησε την Porsche. Σε πολλές δημοπρασίες συνηθίζεται να ορίζει ο πωλητής μία ελάχιστη τιμή πώλησης και αν δεν την πιάνει, δεν γίνεται η αγοραπωλησία. Για τη συγκεκριμένη Porsche εκτιμούσαν οι ειδικοί, ότι θα πετύχει μία ελάχιστη τιμή γύρω στα 20 εκατ. δολάρια, φαίνεται όμως ότι η χαοτική διαδικασία απέβη σε βάρος του αυτοκινήτου και έτσι τη διατήρησε ο ιδιοκτήτης της στην κατοχή του.
Ο οίκος Sotheby’s ζήτησε συγγνώμη και ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι η αναστάτωση στην αίθουσα έκανε ακόμη μεγαλύτερο το πρόβλημα, ενώ δήλωσε ότι θα συνεχίσει την αναζήτηση αγοραστή για το αυτοκίνητο.
Η Porsche Typ 64 κατασκευάστηκε ειδικά για τον μαραθώνιο αγώνα Βερολίνο – Ρώμη, που είχε προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 1939, όμως ακυρώθηκε λόγω της έναρξης του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Βασίζεται στο σασσί του KdF-Wagen, δηλαδή του προγόνου του γνωστού μας VW Beetle και θεωρείται η μήτρα, από την οποία γεννήθηκε η πρώτη Porsche παραγωγής, η φημισμένη 356 του 1948. Τα αρχικά πλάνα προέβλεπαν την κατασκευή μόνον τριών τέτοιων πρωτοτύπων, από τα οποία έχει διασωθεί μόνον αυτό που βρήκε πρόσφατα στο σφυρί. Το δεύτερο πρωτότυπο είχε κακό τέλος, αφού μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο του έκοψαν την οροφή Αμερικανοί στρατιώτες, για να το μετατρέψουν σε…cabrio και τελικά κατέληξε στην πρέσα. Όσο για το τρίτο, έμεινε μισοτελειωμένο, αφού κατασκευάστηκε μόνον το αμάξωμά του και δεν «παντρεύτηκε» ποτέ με κινητήρα, σαζμάν και άλλα μηχανικά μέρη.
Το αυτοκίνητο της δημοπρασίας το οδηγούσε για κάποια χρόνια ως προσωπικό Ι.Χ. ο ίδιος ο Φέρντιναντ Πόρσε, που ίδρυσε την ομώνυμη γερμανική εταιρεία. Η Porsche Typ 64 διαθέτει κινητήρα ισχύος μόλις 60 ίππων, ωστόσο έγινε γνωστή για τις γρήγορες επιταχύνσεις της, που οφείλονταν στο αεροδυναμικό σχήμα της και στο εξαιρετικά χαμηλό βάρος της, που ξεπερνούσε ελάχιστα τα 600 κιλά. Η ίδια η Porsche προσπάθησε πολλές φορές μεταξύ 1957 και 1964, να αποκτήσει τη μοναδική Typ 64 για το μουσείο της, ωστόσο δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τον τότε ιδιοκτήτη της, τον Αυστριακό οδηγό αγώνων Ότο Ματέ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!