Eκπαιδευτές οδήγησης: «Aπό την παιδική ηλικία η κυκλοφοριακή αγωγή»
Μεγάλη συζήτηση γίνεται το τελευταίο διάστημα σχετικά με την ακύρωση του σημερινού τρόπου εξετάσεων για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης, πριν καν εφαρμοστεί στην πράξη. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε να επαναφέρει το προηγούμενο σύστημα για ένα χρονικό διάστημα εννέα μηνών, στη διάρκεια του οποίου θα επεξεργαστεί ένα νέο σχέδιο αξιολόγησης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. Το gazzetta μίλησε με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, κ. Αρη Ζωγράφο, ο οποίος προτείνει μία εκ βάθρων αλλαγή σε όλα τα ζητήματα, που έχουν σχέση με τη σωστή ένταξη όλων των πολιτών στην κυκλοφορία.
Σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο, «η μεταβατική περίοδος ισχύος του παλαιού καθεστώτος εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης πρέπει να περιοριστεί αυστηρά σε ένα εξάμηνο. Γνωρίζουμε, ότι στην Ελλάδα ισχύει το ρητό ΄΄ουδέν μονιμότερο του προσωρινού’’ και αν συμβεί κάτι τέτοιο στην πράξη, τότε θα πάμε από τη Σκύλα στη Χάρυβδη και ξανά στη Σκύλα. Οι εξετάσεις οδήγησης, όπως τις γνωρίζουμε, ήταν και είναι μία παρωδία και κατά κανένα τρόπο δεν συνιστούν επιστροφή στην κανονικότητα».
Νέο δίπλωμα κινητικότητας
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε; Για τον πρόεδρο των Ελλήνων Εκπαιδευτών Οδήγησης αποτελεί τεράστιο λάθος, να αποκόβουμε τις εξετάσεις από τη συνολικό κάδρο. «Λέμε όχι στο κλασικό δίπλωμα οδήγησης. Οι στάσεις και οι συμπεριφορές μας διαμορφώνονται από μικρή ηλικία. Το ζητούμενο είναι λοιπόν, να αποκτήσουμε ένα δίπλωμα επάρκειας, όσον αφορά στην κινητικότητά μας στους δρόμους. Από νήπια με βιωματικά δρόμων, μαθαίνοντας στο δημοτικό τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες και μελετώντας στο Γυμνάσιο τον Κώδικα Οδικής Ασφαλείας. Ο σύλλογός μας έχει παραδώσει στους αρμόδιους φορείς μία αναλυτική μελέτη του συγκεκριμένου προγράμματος απόκτησης ενός διπλώματος κινητικότητας».
Φτάνοντας λοιπόν στο δίπλωμα οδήγησης, θα είναι ο νέος ήδη σωστά εκπαιδευμένος και έτοιμος να πάρει το τιμόνι στα χέρια του, εφόσον περάσει τις εξετάσεις. Ο πρόεδρος των δασκάλων οδήγησης τονίζει, ότι «πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός της εκπαίδευσης από την εξέταση οδήγησης. Εμείς πρέπει να παραδίδουμε τον μαθητή στο εξεταστικό κέντρο, όπου θα αξιολογείται με βάση τις σημερινές απαιτήσεις οδήγησης, χωρίς την παρουσία μας. Το σημερινό σύστημα εξέτασης ευνοεί τη διαφθορά και τη διαπλοκή».
Η αξιολόγηση των ηλικιωμένων οδηγών
Ο Άρης Ζωγράφος θεωρεί επίσης λάθος τις εξετάσεις οδήγησης για άτομα άνω των 74 ετών. Προτείνει όμως την επικύρωση της οδηγικής τους ικανότητας από ειδικά κέντρα κινητικότητας, που είναι σε θέση να αξιολογήσουν με προσομειωτές και εξειδικευμένα τεστ την κατάσταση των ηλικιωμένων. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Ελλάδα τέσσερα τέτοια κέντρα, όπου μπορούν να επικαιροποιήσουν οι ηλικιωμένοι οδηγοί δωρεάν τις γνώσεις τους σχετικά με τα σύγχρονα αυτοκίνητα και τις αλλαγές του Κ.Ο.Κ. Όπως τονίζει ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης, η συγκεκριμένη αξιολόγηση πρέπει να προσφέρεται δωρεάν και να μην επιβαρύνει οικονομικά τους οδηγούς της τρίτης ηλικίας, καθώς το κοινωνικό όφελος από την αξιόπιστη αξιολόγησή τους θα είναι πολλαπλάσιο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!