Eρχονται τα πρώτα επίσημα τεστ φθαρμένων ελαστικών
Πολλοί κατασκευαστές σχεδιάζουν ελαστικά, τα οποία παραμένουν ασφαλή έως το νόμιμο όριο φθοράς τους, που ανέρχεται σε 1,6 χιλιοστά. Ωστόσο, στην αγορά κυκλοφορούν και ελαστικά με επιδόσεις, που επιδεινώνονται σημαντικά, όσο περισσότερα χιλιόμετρα έχουν διανύσει. Πρόκειται για μία άγνωστη παράμετρο, καθώς όλες οι δοκιμές ελαστικών αφορούν καινούρια και όχι μεταχειρισμένα προϊόντα, που έχουν φθαρεί αρκετά λόγω της χρήσης τους. Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι ορισμένες επιδόσεις όπως το φρενάρισμα σε στεγνό οδόστρωμα και η κατανάλωση, βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου και εφόσον δεν βρίσκεται το ύψος του τακουνιού κάτω από τα όρια ασφαλείας.
Ωστόσο, το φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο χειροτερεύει παράλληλα με τη φθορά του ελαστικού και μάλιστα αρκετά έντονα σε ορισμένες περιπτώσεις. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πρόκειται να υιοθετήσει η ΕΕ το φθινόπωρο του 2019 με πρωτοβουλία της Γαλλίας μία προσθήκη στον ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας Οχημάτων, η οποία θα προβλέπει τυποποιημένες δοκιμές φθαρμένων ελαστικών. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε -με την υποστήριξη και της Michelin- μία ομάδα εργασίας για τον καθορισμό των διαδικασιών και των κατώτατων επιτρεπομένων ορίων για το φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα με μεταχειρισμένα ελαστικά. Σύμφωνα με το πρόγραμμα «Επιδόσεις που Διαρκούν» της Michelin, η αντίσταση κύλισης και ο θόρυβος θα συνεχίσουν να υποβάλλονται σε δοκιμές όταν είναι ακόμη καινούρια τα ελαστικά, καθώς πρόκειται για δείκτες επιδόσεων, οι οποίοι βελτιώνονται με τη φθορά. Παράλληλα, η γαλλική εταιρεία προτείνει να μην αλλάξει η ετικογράφηση, αλλά να συνεχίσει να βασίζεται στα καινούρια ελαστικά.
Να σημειώσουμε, ότι η δοκιμή φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα για καινούρια ελαστικά μετρά την απόσταση, που χρειάζεται για να επιβραδύνει ένα όχημα από τα 80 χλμ./ώρα στα 20 χλμ./ώρα σε κανονική επιφάνεια οδοστρώματος με στρώμα νερού ύψους ενός χιλιοστού. Η συγκεκριμένη δοκιμή περιλαμβάνει και άλλες παραμέτρους, όπως τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το συντελεστή τριβής του οδοστρώματος, κλπ.
Η Michelin πιστεύει, ότι ο ίδιος τύπος δοκιμών των καινούριων ελαστικών πρέπει να εφαρμοστεί και στην περίπτωση των φθαρμένων, καθώς είναι ευρέως αποδεκτός από ειδικούς και επαγγελματίες των ελαστικών. Επίσης θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες προδιαγραφές, δηλαδή η αρχική ταχύτητα φρεναρίσματος των 80 χλμ./ώρα και το στρώμα νερού ύψους ενός χιλιοστού, ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες και στους κινδύνους, που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός στον δρόμο.
3 ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ MICHELIN ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ «ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΡΚΟΥΝ»
1. Να βελτιώσει την ασφάλεια των καταναλωτών προσφέροντάς τους τις σχετικές πληροφορίες για τις επιδόσεις των ελαστικών τους, είτε είναι καινούρια είτε είναι χρησιμοποιημένα. Η ανάγκη για ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επιδόσεις των φθαρμένων ελαστικών αποκτά μεγαλύτερη σημασία καθώς η πορεία των επιδόσεων των ελαστικών όσο χρησιμοποιούνται, είναι το αποτέλεσμα επιλογής του κατασκευαστή και των επενδύσεων που διαθέτει στην κατασκευή των ελαστικών.
Η Michelin επενδύει περισσότερα από 600 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στα Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης που διαθέτει, στα οποία πάνω από 6.000 άνθρωποί της εργάζονται καθημερινά για την ανάπτυξη νέων μειγμάτων γόμας και τεχνολογιών που επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής ενός ελαστικού και προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια.
2. Να βελτιώσει το περιβαλλοντικά αποτύπωμα συνολικά της βιομηχανίας των ελαστικών, εξοικονομώντας μέχρι και 128 εκατομμύρια ελαστικά* κάθε χρόνο στην Ευρώπη και 6,6 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2.*
3. Να βελτιώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών εξοικονομώντας μέχρι και €6,9 δισεκατομμύρια κάθε χρόνο για τους Ευρωπαίους οδηγούς.*
*Στοιχεία από την Έκθεση της Ernst & Young με τίτλο «Pas de fatalité à l’obsolescence programmée» - Μάιος 2017.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!