Πέντε μοτοσικλέτες που μας τρέλαναν το 2019
Από τη μια η ηλεκτροκίνηση και από την άλλη η ανάγκη των καταναλωτών για νέες ιδέες, έχει βάλει στο παιχνίδι της κατασκευής μοτοσικλετών πολλά νεοφυή εργοστάσια. Μαζί με τις παραδοσιακές δυνάμεις, στην προσπάθειά τους να ξεχωρίσουν υπερβάλλουν πολλές φορές, τόσο με αισθητικές όσο και τεχνολογικές ακροβασίες. Ενίοτε αποτελούν παράθυρα στο μέλλον και άλλες φορές θες απλά να τις πετάξεις από το παράθυρο. Αξίζει πάντως να τις γνωρίσουμε.
Aston Martin AMB-001
Το σχήμα της μοιάζει με καρχαρία, ενώ είναι χτισμένη γύρω από ένα μοντέρνο κινητήρα της ιστορικής Brough Superior, v-twin με turbo. Η AMB-001 αποδίδει ισχύ 180 ίππους, είναι απίστευτα ακριβή, δεν έχει έγκριση για κυκλοφορία στο δημόσιο δρόμο και μόνο 100 θα παραχθούν. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι ένα «κόσμημα», τόσο αισθητικό όσο και μηχανολογικό.
Bimota Tesi H2
Η Bimota κατασκεύαζε από το 1973 κορυφαία πλαίσια για ιαπωνικές μοτοσικλέτες και στη συνέχεια ολοκληρωμένες προτάσεις κατά βάση με ιαπωνικούς κινητήρες. Η νέα Bimota Tesi H2 είναι εξαιρετικά περίεργη αισθητικά και αναβιώνει ένα εναλλακτικό σύστημα εμπρός διεύθυνσης και ανάρτησης, που είδαμε για πρώτη φορά το 1989. Φορά τον turbo κινητήρα του λίτρου από το Kawasaki H2.
H-D Pan America 1250
Η Pan America 1250 είναι η απάντηση της H-D στο R1200GS της BMW, τη Super-Adventure 1290 της KTM και τη Super Ténéré της Yamaha. Ο κινητήρας της Pan America είναι V2 1.250 κ.εκ. με 145 ίππους και 122 Nm ροπής. Δεν ξέρουμε αν η Pan America 1250 είναι μια καλή μοτοσικλέτα, αυτό όμως που σίγουρα βλέπουμε είναι ότι θέλοντας να παίξει το «χαρτί» της διαφορετικότητας, είναι μια από τις πιο άσχημες που έχουν παραχθεί ποτέ.
Damon
Η καναδική μοτοσικλέτα Damon έχει σχεδιαστεί για να προικίσει τον κόσμο της μοτοσικλέτας με νέες τεχνολογίες. Διαθέτει το σύστημα προειδοποίησης "AWSM" που χρησιμοποιεί ραντάρ, κάμερες και άλλους αισθητήρες, σε συνδυασμό με υπολογιστικά συστήματα νευρωνικών δικτύων, για να εντοπίσει έως και 64 πιθανούς κινδύνους και να προειδοποιήσει τον αναβάτη. Η εταιρεία εργάζεται επίσης σε ένα σύστημα που μπορεί να αλλάξει δυναμικά τη γεωμετρία της μοτοσικλέτας και τη θέση οδήγησης, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.
BST Hypertek
Αυτή η πραγματικά εξωφρενική ηλεκτρική μοτοσικλέτα είναι ένα από τα τελευταία έργα του πάντα ανήσυχου σχεδιαστή Pierre Terblanche. Παρότι ηλεκτρική και με αυτονομία που σύμφωνα με τον κατασκευαστή της ξεπερνά τα 300 χλμ, ή BST Hypertek των 110 ίππων ζυγίζει μόλις 205 κιλά. Η σχεδίασή της επαναπροσδιορίζει τις μοτοσικλέτες στην ηλεκτρική τους εποχή και είναι, πέρα από εξωπραγματική, απόλυτα λειτουργική. Ας ελπίσουμε μόνο να βρει σύντομα το δρόμο προς την παραγωγή, καθώς η νοτιοαφρικανική BST θα κατασκευάζει λίγες μόνο, χειροποίητες μοτοσικλέτες αρχικά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!