Καλπάζουν οι πωλήσεις SUV στη χώρα μας
Συνεχίζεται η άνοδος της αγοράς των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας, ωστόσο εκρηκτική είναι η αύξηση των SUV , σε σχέση με τα συμβατικά πεντάθυρα και τετράθυρα μοντέλα. Στις περισσότερες πλέον κατηγορίες μεγέθους, όπως μπορείτε να δείτε και στη συνέχεια, τα SUV έχουν σημαντικά μεγαλύτερα ποσοστά από τα συμβατικά μοντέλα, ενώ στο σύνολο της αγοράς, το ποσοστό τους ανέρχεται στο 45,3% το Νοέμβριο και το 34,7% για το δεκάμηνο του 2019. Αμφότερα δε, είναι σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το 2018.
Κσ | Νοέμβριος 2019 | Νοέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Νοέμβριος 2019 | Ιανουάριος - Νοέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 8,9% | 10,7% | -1,8 | 14,3% | 14,8% | -0,5 |
A-SUV | 0,8% | 1,5% | -0,7 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
B | 29,4% | 36,7% | -7,3 | 33,6% | 36,0% | -2,4 |
B-SUV | 18,9% | 12,7% | +6,2 | 12,8% | 9,7% | +3,1 |
C | 13,4% | 14,7% | -1,3 | 13,4% | 15,6% | -2,2 |
C-SUV | 21,4% | 17,3% | +4,1 | 17,9% | 15,2% | +2,7 |
D | 1,7% | 1,9% | -0,2 | 1,5% | 2,0% | -0,5 |
D-SUV | 3,7% | 2,7% | +1,0 | 2,3% | 2,2% | 0,1 |
E | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,4% | 0,0 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
(Total SUV) | (45,3%) | (34,7%) | (+10,6) | (34,7%) | (28,7%) | (+6,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,6% | +0,2 | 1,8% | 2,1% | -0,3 |
Περίπου 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλήθηκε το Νοέμβριο ήταν SUV, με την τάση αυτή να συνεχίζεται ανοδική. Οι προβλέψεις μιλούν για παγίωση αυτού του αριθμού σύντομα κοντά στο 50%.
Αναφορικά με τους κινητήρες, βλέπουμε πλέον την απόλυτη επικράτηση της βενζίνης ως καυσίμου έναντι του diesel, με ένα ποσοστό στο σύνολο των ταξινομήσεων που κυμαίνεται στο 60%. Κάτω από 30% είναι πλέον το μερίδιο αγοράς των κινητήρων diesel, ενώ αυξητική είναι η τάση για αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, με το μερίδιό τους να φτάνει το Νοέμβριο το αξιοσημείωτο 9,8%, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.
Νοέμβριος 2019 | Νοέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 | Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘19* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.Σεπ. ‘18* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 59,7% | 56,9% | +2,8 | 65,3% | 59,4% | +5,9 | 59,3% | 56,5% | +2,8 |
Πετρέλαιο | 26,9% | 35,7% | -8,8 | 26,6% | 35,7% | -9,1 | 30,9% | 36,4% | -5,5 |
Υβριδικά (HEV) | 9,8% | 5,9% | +3,9 | 5,7% | 3,7% | +2,0 | 5,5% | 3,7% | +1,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,6% | 0,5% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 2,6% | 1,8% | +0,8 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,5% | 1,1% | +1,4 | 1,4% | 1,0% | +0,4 | 1,7% | 1,5% | +0,2 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,5% | 0,0% | +0,5 | 0,6% | 0,0% | +0,6 |
Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία πωλήσεων, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης θα φτάσουν μόλις κάτω από τις 115.000 το 2019, έναντι 103.431 το 2018, θα έχουν δηλαδή μια αύξηση πολύ κοντά στο 10%. Ας ελπίσουμε ωστόσο αυτή να συνεχιστεί και το 2020, καθώς πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο μέσος όρος των ταξινομήσεων τη δεκαετία πριν την οικονομική κρίση, από το 2000 – 2009, ξεπερνούσε τις 260.000 ταξινομήσεις ανά έτος.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!