5 σημεία σταθμοί για το αυτοκίνητο το 2019

Gazzetta team
5 σημεία σταθμοί για το αυτοκίνητο το 2019
Συγχωνεύσεις μεγάλων ομίλων, η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και φυλακίσεις εμβληματικών στελεχών άφησαν το στίγμα τους στον κλάδο του αυτοκινήτου για το 2019.

Η βιομηχανία αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, ωστόσο ποτέ πριν στην ιστορία της δεν ήταν περισσότερο επικεντρωμένη στο μέλλον από όσο είναι σήμερα. Η χρονιά που ολοκληρώνεται έκανε περισσότερο από ποτέ άλλοτε προφανές, ότι ζούμε μια εποχή πρωτοφανούς αλλαγής με την ηλεκτροκίνηση, τις διαφοροποιήσεις στη νομοθεσία για τους ρύπους αλλά και τα σκάνδαλα, να βάζουν την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου σε μια νέα τροχιά.

5. Η φυλάκιση του Κάρλος Γκον

Μετά τις κατηγορίες για οικονομικά σκάνδαλα προς τον πιο εμβληματικό άντρα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τον Κάρλος Γκον, στα τέλη του 2018, ξεκίνησε ένα ντόμινο μεγάλων διοικητικών αλλαγών στις μάρκες Renault και Nissan, μέλη της παγκόσμιας συμμαχίας με την επωνυμία Alliance. Μέσα στο 2019 μετά τον Γκον που φυλακίστηκε, αποπέμφθηκε και ο διάδοχός του Τιερί Μπολορέ, ενώ ακόμα και σήμερα η Renault διαθέτει μεταβατική διευθύνουσα σύμβουλο. Πολλά σχέδια των δύο εταιρειών έμειναν στον πάγο, ενώ η διοικητική αναταραχή ήταν εν πολλοίς υπεύθυνη και για το ναυάγιο της συμφωνίας συνεργασίας της Renault με την FCA, που τελικά εξελίχτηκε στο μεγάλο deal της δεύτερης με την PSA.

 

4. Συγχώνευση PSA και FCA

Η φιλική σχέση των διευθυνόντων συμβούλων των δύο ομίλων, του Μάικ Μάνλεϊ της FCA και Κάρλος Ταβάρες της PSA φημολογείται ότι ήταν ο καταλύτης που οδήγησε στην άμεση και πιο μεγάλη συγχώνευση του 2019. Από τις θέσεις 7 και 8 της κατάταξης των παγκόσμιων πωλήσεων των μέχρι πρότινος ξεχωριστών εταιρειών, ο νέος όμιλος που θα ονοματιστεί και θα δημιουργηθεί το 2020, θα είναι ο 4ος σε πωλήσεις, απειλώντας τις VW, Toyota και Renault – Nissan Alliance.

3. Προσιτότερη ηλεκτροκίνηση

Η παρουσίαση νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με κόστος λιανικής κάτω των 30.000 ευρώ και αυτονομία μεγαλύτερη των 300 χιλιομέτρων με μια φόρτιση, όπως των Peugeot 208, Opel Corsa και VW ID.3, ανοίγει πλέον το δρόμο της ανταγωνιστικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έναντι των συμβατικών. Σε συνδυασμό με τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα που προσφέρουν πολλές χώρες για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πλέον αυτά πλησιάζουν σε κόστος και εμπορική βιωσιμότητα τα συμβατικά και αποσβένουν τις υψηλότερες ακόμη τιμές αγοράς τους σε βάθος μερικών ετών.

2. Ρεαλιστικότερες μετρήσεις κατανάλωσης

Το νέο, πιο ρεαλιστικό πρότυπο μέτρησης των ρύπων WLTP σε συνδυασμό με την πρόβλεψη για την επιβεβαίωση αυτών των τιμών σε πραγματικές συνθήκες με τη μέθοδο RDE, αύξησε σημαντικά τις επίσημες ανακοινώσιμες εκπομπές CO2 των περισσότερων μοντέλων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, η ισχύς του ορίου των 95 γρ./χλμ. CO2 κατά μέσο όρο για όλη τη γκάμα των μοντέλων κάθε κατασκευαστή στην Ευρώπη, σημαίνει δυσβάσταχτα πρόστιμα δεκάδων, ακόμα και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για όσους δεν καταφέρουν να συμμορφωθούν. Όλα αυτά αλλάζουν ριζικά το σκηνικό στον κλάδο του αυτοκινήτου και θα φέρουν άμεσα αισθητές αυξήσεις στις τιμές των οχημάτων.

1. Παγκόσμιος «παίκτης» η Tesla

Aπό ένας τοπικός κατασκευαστής λίγων χιλιάδων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά έτος στις ΗΠΑ, η Tesla γίνεται πλέον σοβαρός ανταγωνιστής των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών. Τα νέα της μοντέλα, όπως τα 3 και X, πουλάνε σαν ζεστά κρουασάν και η εταιρεία ανακοίνωσε το 2019 νέο εργοστάσιο στη Γερμανία, ενώ ολοκληρώνει αυτό της Κίνας, για να καλύψει τη ζήτηση. Ταυτόχρονα, μέσω των Gigafactory, είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές -πανάκριβων- συσσωρευτών για χρήσεις οικιακές, βιομηχανικές και φυσικά αυτοκινητικές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!