6 σπουδαίοι «αυτοκινητάδες» που έφυγαν το 2019
Το 2019 θρηνήσαμε την απώλεια αρκετών ανθρώπων, που είχαν συνδέσει το όνομά τους με το αυτοκίνητο και –κάποιοι από αυτούς- ειδικότερα με τα μηχανοκίνητα σπορ. Το gazzetta θυμάται έξι τέτοιες προσωπικότητες, οι οποίες έφυγαν από τη ζωή μέσα στο 2019, αλλά θα τις θυμόμαστε πάντα για την αγάπη τους και τα επιτεύγματά τους στον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Νίκι Λάουντα, ο μαχητής
Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 πέθανε στις 20 Μαϊου σε κλινική της Ζυρίχης σε ηλικία 70 ετών. Ο Λάουντα έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο άθλημα το 1971 στο Γκραν Πρι Αυστρίας και το 1975 κατέκτησε με τη Ferrari τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του. Το 1976 γλίτωσε στην κυριολεξία από του χάρου τα δόντια, όταν κόντεψε να χάσει τη ζωή του και υπέστη σοβαρά εγκαύματα σε ατύχημα στο Νιρμπουργκρινγκ. Μόλις δύο αγώνες αργότερα μπήκε πάλι στο μονοθέσιο και την επόμενη χρονιά κατέκτησε εκ νέου το πρωτάθλημα. Ευθύς, με βιτριολικά σχόλια και πολυκύμαντη επιχειρηματική δραστηριότητα, είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλει σε μεγάλο βαθμό η Mercedes την κυριαρχία της στη Formula 1 από το 2014 έως σήμερα.
Αντουάν Ιμπέρ, o άτυχος
Παρά τα συνεχώς υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, τα μηχανοκίνητα σπορ παραμένουν μία πολύ επικίνδυνη υπόθεση. Αυτό επιβεβαιώθηκε στην περίπτωση του νεαρού οδηγού Αντουάν Ιμπέρ, που έχασε τη ζωή του στις 31 Αυγούστου σε ατύχημα στη βελγική πίστα του Σπα. Ο 22χρονος οδηγός της Formula 2 θεωρείτο μεγάλο ταλέντο και βρισκόταν μάλιστα σε συζητήσεις με τη Renault για μία μελλοντική συμμετοχή του στη Formula 1.
Φέρντιναντ Πιχ, ο Πατριάρχης
Ο εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε μεγάλωσε με βενζίνη στις φλέβες του και άφησε την τελευταία του πνοή στις 25 Αυγούστου σε ηλικία 82 ετών. Είχε σπουδάσει μηχανολογία και ξεκίνησε την καριέρα του από την Porsche στο Τσουφενχάουζεν, για να γίνει το 1988 Νούμερο Ένα της Audi και πέντε χρόνια αργότερα Νούμερο Ένα όλου του ομίλου Volkswagen, τον οποίο εξέλιξε σε παγκόσμια δύναμη!
Τσάρλι Γουάιτινγκ, ο αγαπητός
Σοκ στη Formula 1 όταν τρεις ημέρες πριν το εναρκτήριο Γκραν Πρι της σεζόν στην Αυστραλία έφυγε από τη ζωή ξαφνικά και αναπάντεχα ο Τσάρλι Γουάιτινγκ. Ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA πραγματοποιούσε κανονικά τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας, όταν κόπηκε το νήμα της ζωής του στις 14 Μαρτίου προκαλώντας σοκ στους ανθρώπους της Formula 1. Ο Γουάιτινγκ ήταν ο ανώτατος αγωνοδίκης του αθλήματος και ιδιαίτερα αγαπητός στους οδηγούς και στους υπεύθυνους των ομάδων, με τους οποίους πραγματοποιούσε πριν από κάθε αγώνα τις προβλεπόμενες συναντήσεις για θέματα ασφαλείας.
Λι Ιακόκα, ο Βασιλιάς του Ντιτρόιτ
Ο Ιακόκα είναι μία από τις θρυλικότερες μορφές στην ιστορία του αυτοκινήτου και ένας από τους σπουδαιότερους Αμερικανούς μάνατζερ όλων των εποχών. Ο γιος φτωχών Ιταλών μεταναστών πέθανε στις 2 Ιουλίου στο Μπελ Αιρ της Καλιφόρνιας πλήρης ημερών σε ηλικία 94 ετών. Ο Ιακόκα συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμμετείχε στην εξέλιξη της Mustang και διέσωσε την Chrysler, ενώ έχει αφήσει ως παρακαταθήκη μία σειρά βιβλίων.
Λουίτζι Κολάνι, ο ποπ σχεδιαστής
Ο Κολάνι έγινε γνωστός για τον εκκεντρικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων του, ενώ ο ίδιος χαρακτήριζε το στυλ του ως ‘’βιοντιζάιν’’. Ο Γερμανός ντιζάινερ πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου στην Καρλσρούη έχοντας συμπληρώσει τα 91 χρόνια και έχαιρε πολύ μεγαλής δημοτικότητας ιδιαίτερα στην Κίνα και στην Ιαπωνία. Σχεδίαζε τα πάντα, από αντικείμενα καθημερινής χρήσης έως αεροπλάνα και αυτοκίνητα, ενώ στον χώρο των τεσσάρων τροχών συνεργάστηκε κυρίως με τις Fiat, Alfa Romeo και Lancia.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!