Ποια μοντέλα θα μας κουνήσουν μαντήλι το 2020
Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες, οι αυστηρότερες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές, η ζήτηση για SUV και το μικρότερο ενδιαφέρον για κλασικά σεντάν και πολυμορφικά προκαλούν μεγάλες ανακατατάξεις στις γκάμες των αυτοκινητοκατασκευαστών. Αυτό θα το βιώσουμε και εφέτος, οπότε θα αποσυρθούν από την αγορά μία σειρά μοντέλων, για τα οποία δεν θα υπάρξουν αντικαταστάτες καθώς δεν συμφέρει κάτι τέτοιο τις κατασκευάστριες εταιρείες τους. Το gazzetta επέλεξε και παρουσιάζει τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Χωρίς διάδοχο η Mercedes SLK
Η SLK είχε κάνει το 1996 μεγάλο μπαμ ως ένα κλασικό διθέσιο roadster με σπαστή μεταλλική οροφή, ενώ κυκλοφορούσε από το 2016 ως SLC. Μετά από τρεις γενιές μοντέλων και πάνω από 750.000 συνολικές πωλήσεις πέφτουν οι τίτλοι τέλους για ένα αυτοκίνητο, που επανέφερε στο προσκήνιο τα CoupeCabriolet με τις ηλεκτροκίνητες μεταλλικές οροφές και το αντέγραψαν και πολλές άλλες εταιρείες. Βέβαια και αυτές σταμάτησαν στις περισσότερες περιπτώσεις την παραγωγή και των αντίστοιχων δικών τους μοντέλων.
H «σφαγή» των μίνι
Τα μικρά μοντέλα πόλης γίνονται ασύμφορα από εμπορικής άποψης επειδή οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές απαιτούν μεγάλες επενδύσεις στους κινητήρες και στις τεχνολογίες τους, οπότε αυξάνουν αισθητά την τελική τιμή τους. Γι αυτό βλέπουμε να αποσύρονται από την αγορά αυτοκίνητα, όπως το Opel Karl και το Opel Adam, η Alfa Romeo Mito ή το Ford Ka+. Mάλιστα και η Fiat ανακοίνωσε επίσημα πριν λίγο καιρό, ότι επεξεργάζεται το σενάριο της αποχώρησης από την αγορά των μικρών μοντέλων, όπου κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια –και όχι μόνον- με το 500, το Grand Punto και το Panda. Πάντως το 500 θα το δούμε σύντομα ως ηλεκτροκίνητο, ενώ το ίδιο ισχύει ήδη για τα τρία μίνι του ομίλου VW, δηλαδή τα Skoda Citigo, VW Up και SEAT Mii, που θα κυκλοφορήσουν μόνον ως αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Τρία πολυχρηστικά Ford
Τα μεγάλα θύματα των SUV είναι τα πολυχρηστικά, τα οποία ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στις οικογένειες μέχρι πριν περίπου δέκα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο διακόπτει η Ford την παραγωγή του δημοφιλούς C-Max και της μακριάς έκδοσης Grand C-Max. Επίσης εντός του 2020 θα σταματήσει και η διάθεση των μεγαλύτερων βαν, Ford Galaxy και S-Max, για τους ίδιους λόγους.
Ένα SUV στη θέση του Volvo V40
Το σουηδικό Volvo V40 είναι το μόνο μοντέλο της μάρκας, που προέρχεται ακόμη από την εποχή όπου ανήκε στον όμιλο της Ford. Τώρα αποσύρεται χωρίς διάδοχο και τη θέση του θα πάρει ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου σε διάφορες εκδοχές, μεταξύ των οποίων σίγουρα και μία plug-in υβριδική.
Τα σεντάν είναι πλέον out
Οι κλασικές οικογενειακές φόρμες των τετράθυρων σεντάν δεν συγκινούν πλέον το αγοραστικό κοινό, που στρέφεται σε πιο ευέλικτα πεντάθυρα σχήματα αμαξωμάτων. Γι αυτό και θα δούμε μία συρρίκνωση της συγκεκριμένης κατηγορίας, καθώς θα αποσυρθούν σημαντικοί εκπρόσωποί της από την κυκλοφορία, όπως το δημοφιλές Ford Mondeo και το Kia Optima που δεν το γνωρίσαμε στην ελληνική αγορά. Στα μέσα του 2019 διακόπηκε και η παραγωγή της πολυτελούς Jaguar XJ μετά από 50 χρόνια «θητείας», όμως η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι ετοιμάζει ένα νέο μοντέλο υψηλού κύρους με ηλεκτροκίνηση.
Τέλος εποχής για Audi TT, R8 και BMW i8
Aυλαία για δύο εμβληματικά μοντέλα της Audi . Με την αποχώρηση του ΤΤ δεν θα υπάρχει πλέον στη γκάμα της Audi κανένα διθέσιο σπορ μοντέλο, ενώ δεν παράγεται πλέον ούτε το εκρηκτικό R8. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί επίσημα, αν θα υπάρξουν διάδοχα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρες και πότε θα λανσαριστούν στην αγορά. Εντός του 2020 σταματά και η παραγωγή του υβριδικού roadster ΒΜW i8, το οποίο δεν κατάφερε ποτέ να φέρει πίσω τα τεράστια ποσά που επένδυσε πάνω του η βαυαρική εταιρεία.
Αντίο VW Golf Sportsvan
Χωρίς διάδοχο θα μείνει και το VW Golf Sportsvan, που χρησιμοποιούσε την τεχνολογία του πεντάθυρου Golf, όμως ήταν πιο ευρύχωρο και –κυρίως- πιο ψηλοτάβανο. Η VW ποντάρει πλέον στα κόμπακτ SUV της, όπως είναι τα Tiguan, T-Roc και T-Cross, αλλά και στο Golf όγδοης γενιάς που θα λανσαριστεί την άνοιξη χωρίς πολυχρηστική έκδοση ωστόσο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!