To τεράστιο κατόρθωμα της Peugeot με τους ρύπους

Gazzetta team
To τεράστιο κατόρθωμα της Peugeot με τους ρύπους
Ενώ οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων απειλούνται με δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας υπέρβασης των ορίων για το CO2, η Peugeot ανακοίνωσε ότι θα βρίσκεται ήδη από την αρχή της χρονιάς κάτω από αυτά!

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Peugeot απέδωσε καρπούς και η γαλλική μάρκα φέρεται σίγουρη, ότι θα πιάσει τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις Βρυξέλλες με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύει με πρόστιμα εκατοντάδων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ! Όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Peugeot, Ζαν – Φιλίπ Ιμπαρατό, «θα βρισκόμαστε ήδη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 κάτω από τα προβλεπόμενα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Πρόστιμα από τις Βρυξέλλες; Μηδέν». Πρόκειται για την πρώτη επίσημη και ξεκάθαρη ανακοίνωση στελέχους μίας αυτοκινητοβιομηχανίας, στην οποία διαβεβαιώνεται ότι θα πιάσει η εταιρεία τα αυστηρά ευρωπαϊκά αντιρρυπαντικά όρια και ότι δεν θα κινδυνεύσει από οικονομική αιμορραγία.

Για να γίνει αυτό δυνατόν, εξηλεκτρίζει η Peugeot με καταιγιστικούς ρυθμούς τη γκάμα της. Μάλιστα ακόμη και οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων της μάρκας με σήμα το λιοντάρι θα προσφέρονται αποκλειστικά ως Plug-in υβριδικές και θα εκπέμπουν λιγότερα από 50 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο διαδρομής. Σε αυτές θα περιλαμβάνονται τόσο η λιμουζίνα 508 και το δημοφιλές SUV 3008, αλλά και το επόμενο 308. Επίσης θα υπάρξει και μία αντίστοιχη σπορ έκδοση και για το ηλεκτροκίνητο Peugeot e-2008, που αναμένεται τον Απρίλιο στην αγορά.

Σε αντίθεση ωστόσο με τους ανταγωνιστές της, η Peugeot ποντάρει μεν πολύ στην ηλεκτροκίνηση, όμως δίνει ταυτόχρονα στους πελάτες της όλες τις δυνατότητες επιλογής κινητήρων. Ετσι είναι η πρώτη μάρκα εντός του ομίλου PSA που προσφέρει ήδη δύο μοντέλα ως βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτροκίνητα. Αναφερόμαστε βεβαίως στα νέα Peugeot 208 και 2008, που λανσαρίστηκαν πρόσφατα στην ελληνική αγορά και γνωρίζουν ήδη μεγάλη επιτυχία. Και τα δύο μοντέλα βασίζονται στο πάτωμα CMP του ομίλου PSA, εφοδιάζονται με μπαταρίες 50 kWh και προσφέρουν αυτονομίες άνω των 300 χιλιομέτρων.

 

Η ζήτηση για τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις είναι μεγάλη και στην περίπτωση του νέου e-208 ξεπερνά το 15% των αρχικών παραγγελιών γεμίζοντας αισιοδοξία τους Γάλλους. Αυτό δεν είναι διόλου παράξενο, αφού σε χώρες με κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου e-208 και e-2008 (όπως π.χ. στη Γαλλία ή στη Γερμανία) αποσβένεται μετά από περίπου 60.000 χιλιόμετρα η ακριβότερη τιμή του ηλεκτρικού μοντέλου απέναντι στο φτηνότερο συμβατικό χάρη στο θεαματικά χαμηλότερο κόστος χρήσης του. Αυτό κάνει τα ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot ελκυστικά όχι μόνον για τους ιδιώτες, αλλά και για εταιρικούς στόλους.

Όσον αφορά στις Plug-in υβριδικές εκδόσεις, η αρχή θα γίνει αυτές τις ημέρες με το 508, το οποίο θα αποκτήσει στη διάρκεια της χρονιάς και μία αντίστοιχη υβριδική εκδοχή ακόμη υψηλότερων επιδόσεων με τετρακίνηση και 400 ίππους ισχύ. Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και με το SUV 3008, ενώ μόνον το 5008 θα περιοριστεί μέχρι το τέλος του κύκλου του σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου επειδή η επταθέσια διάταξή του δεν επιτρέπει την τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας. Αυτό θα συμβεί πιθανότατα με τον διάδοχό του, που αναμένεται το 2023 και θα διαθέτει τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσει Plug-in υβριδική τεχνολογία. Οι Γάλλοι φέρονται αποφασισμένοι να ακολουθήσουν και στην περίπτωση του νέου 308 την ίδια πολιτική όπως με το 208 και το 2008. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο νέας γενιάς, που αναμένεται το 2021, θα κυκλοφορήσει ως αμιγώς ηλεκτρικό, βενζινοκίνητο και ντιζελοκίνητο.

Το ενδιαφέρον της Peugeot για την ηλεκτροκίνηση δεν περιορίζεται ωστόσο μόνον στα επιβατηγά οχήματα, αλλά επεκτείνεται και στα ελαφρά επαγγελματικά της. Ήδη προσφέρει το μικρό βανάκι Partner και ως ηλεκτροκίνητο ενώ το ίδιο θα γίνει σταδιακά ήδη από την τρέχουσα χρονιά και για τα άλλα μοντέλα της, δηλαδή τα Boxer, Expert και Traveller. Στη λίστα…αναμονής βρίσκεται ήδη το νέο e-Partner για το 2021, ενώ θεωρείται πιθανόν ότι θα υπάρξει και ηλεκτροκίνητη έκδοση του Rifter στην έκδοσή του ως Ι.Χ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!