Yπολογίστε την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας με ακρίβεια
Όταν αναφερόμαστε στη μέση κατανάλωση ενός οχήματος, εννοούμε πόσο καύσιμο χρειάζεται κατά μέσο όρο για να διανύσει μία απόσταση 100 χλμ. Για όλα τα αυτοκίνητα υπάρχουν οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης, που προκύπτουν πλέον με βάση το νέο τυποποιημένο σύστημα μέτρησης WLTP και το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα από το προηγούμενο.
Ενδείξεις με απόκλιση
Ωστόσο είναι σημαντικό, αλλά και εύκολο, να γνωρίζει ο καθένας μας πόσο καύσιμο «ρουφάει» πραγματικά το αυτοκίνητό του. Στα σύγχρονα μοντέλα υπάρχουν ενδείξεις της κατανάλωσης καυσίμου στον πίνακα οργάνων, όμως τα λεγόμενα «οικονομόμετρα» δεν προσφέρουν πάντα ακριβή στοιχεία, ενώ και οι τυποποιημένες μετρήσεις των εργοστασίων αποκλίνουν σημαντικά από ό,τι βιώνουμε στην καθημερινότητά μας.
Για να μετρήσουμε με ακρίβεια τη μέση κατανάλωση ενός οχήματος φουλάρουμε μία φορά μέχρι πάνω το ρεζερβουάρ καυσίμου, μηδενίζοντας τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο ή απλά καταγράφοντάς τα σε ένα χαρτάκι. Την επόμενη φορά που πηγαίνουμε στο πρατήριο καυσίμων –και αφού έχουν διανύσει αρκετά χιλιόμετρα- φουλάρουμε πάλι το ρεζερβουάρ μας και σημειώνουμε τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων στο μεσοδιάστημα.
Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού
Για να βρούμε την πραγματική κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα διαιρούμε τα λίτρα που έχουμε καταναλώσει δια του αριθμού των χιλιομέτρων μεταξύ των δύο επισκέψεων στο βενζινάδικο και αυτό που προκύπτει το πολλαπλασιάζουμε επί 100. Αν έχουμε διανύσει για παράδειγμα 743 χιλιόμετρα και έχουμε κάψει 53 λίτρα βενζίνης ή πετρελαίου, τότε προκύπτει από τη διαίρεση 53 δια 743 ίσον 0,0713 και πολλαπλασιάζοντας το αποτέλεσμα επί 100 βρίσκουμε μία μέση κατανάλωση 7,13 λίτρων καυσίμου ανά 100 χλμ.
Υπάρχει βεβαίως και η περίπτωση να έχουμε βάλει π.χ. 20 ευρώ βενζίνη ή πετρέλαιο ενδιάμεσα στα δύο γεμίσματα του ρεζερβουάρ μας. Και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει ο υπολογισμός, απλά πρέπει να προσθέσουμε τα λίτρα του ενδιάμεσου ανεφοδιασμού σε εκείνα ανάμεσα στα δύο γεμίσματα του ρεζερβουάρ. Προσέχουμε βεβαίως να μην μηδενίσουμε κατά τον ενδιάμεσο ανεφοδιασμό το οδόμετρο, ώστε να υπολογίσουμε την κατανάλωση με βάση τον συνολικό αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Πολλές μετρήσεις
Πολύ σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουμε, ότι η ακριβής μέτρηση της κατανάλωσης γίνεται μόνον αφού έχουμε πραγματοποιήσει αρκετές μετρήσεις με τον τρόπο που περιγράψαμε, δηλαδή με τα δύο φουλαρίσματα του ρεζερβουάρ. Αυτό έχει νόημα επειδή σε κάθε βενζινάδικο και σε κάθε αντλία είναι διαφορετικά ρυθμισμένες οι μάνικες, οπότε διακόπτουν τη ροή του καυσίμου λίγο νωρίτερα ή λίγο αργότερα από ότι σε ένα άλλο πρατήριο καυσίμων. Αυτά τα επιπρόσθετα ή λιγότερα λίτρα επηρεάζουν σαφώς το αποτέλεσμα μίας μέτρησης, γι αυτό είναι πιο ακριβές αν κάνουμε πολλά επαναλαμβανόμενα γεμίσματα και μετρήσεις. οπότε έχουμε έναν ασφαλέστερο μέσο όρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!