Mitsubishi: Δεν παραποιήσαμε ρύπους στους diesel κινητήρες

Gazzetta team
Mitsubishi: Δεν παραποιήσαμε ρύπους στους diesel κινητήρες
Η Mitsubishi δίνει τη δική της απάντηση στις έρευνες των γερμανικών αρχών για χρήση κινητήρων diesel με λογισμικό παραποίησης ρύπων.

Στις 21 Ιανουαρίου, η εισαγγελία της Φρανκφούρτης ανακοίνωσε ότι διενεργεί έρευνα στο ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Mitsubishi στη Γερμανία, για να διαπιστώσει κατά πόσο μια σειρά κινητήρων diesel που χρησιμοποιούσε στο παρελθόν, έφεραν λογισμικό παραποίησης των ρύπων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του εισαγγελέα, το αντικείμενο των επιτόπιων ερευνών ήταν αυτοκίνητα με κινητήρα diesel 2,2 λίτρων Euro 5b, καθώς και κινητήρες ντίζελ 2,2 λίτρων και 1,6 λίτρων Euro 6b, Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Mitsubishi, αυτοί οι κινητήρες δεν κατασκευάζονται πλέον.

 

Απόνερα του Dieselgate

Η έρευνα αποτελεί απόρροια του σκανδάλου με τους κινητήρες diesel που αποκαλύφθηκε το 2015 στις ΗΠΑ (γνωστό και ως dieselgate), όπου αποδείχτηκε ότι ο γερμανικός όμιλος της VW εφοδίασε περισσότερους από 11.000.000 κινητήρες diesel με ηλεκτρονικές συσκευές που μείωναν την απόδοση και τους ρύπους κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών κατανάλωσης. Σε πραγματική χρήση όμως οι εκπoμπές CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) και κυρίως Nox (οξειδίων του αζώτου), ήταν πολλαπλάσιες.

Αυτή η πρακτική κόστισε τελικά στην VW περισσότερα από 30 δις δολάρια σε ανακλήσεις, αποζημιώσεις και δικαστικά έξοδα, ενώ ξεκίνησε ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σχετικά με αντίστοιχα παράνομες πρακτικές παραποίησης ρύπων των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκινήτων diesel.

Ταυτόχρονα, μετά από αυτές τις εξελίξεις, μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού γύρισε την πλάτη στους κινητήρες diesel, ενώ πολλές χώρες επέβαλλαν περιορισμούς στην κυκλοφορία των diesel αυτοκινήτων, σε κυκλοφοριακά βεβαρημένες μεγαλουπόλεις.

Η ανακοίνωση της Mitsubishi

Στις 21 Ιανουαρίου, οι εισαγγελικές αρχές της Φρανκφούρτης επισκέφθηκαν την ευρωπαϊκή μας μονάδα έρευνας και εξέλιξης με έδρα τη Γερμανία και το Γερμανό διανομέα για έρευνα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του εισαγγελέα, το αντικείμενο των επιτόπιων ερευνών είναι επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ 2,2 λίτρων Euro 5b, καθώς και κινητήρες ντίζελ 2,2 λίτρων και 1,6 λίτρων Euro 6b (αυτοί οι κινητήρες δεν είναι κατασκευάζονται πλέον).

Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας δήλωσε πως υπήρξε υποψία ότι αυτοί οι κινητήρες είναι εφοδιασμένοι με μια αποκαλούμενη "συσκευή παραποίησης", που εξασφαλίζει ότι πληρούνται τα επιτρεπτά όρια για τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε εργαστηριακές δοκιμές, αλλά όχι στην καθημερινή χρήση.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6L που αποτελεί αντικείμενο της έρευνας, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου, κατασκευάζεται από τον όμιλο PSA.

Mitsubishi Dieselgate

Με βάση την προκαταρκτική εσωτερική έρευνα που μόλις ξεκινήσαμε, τα παρακάτω είναι τα ευρήματά μας αυτή τη στιγμή:

1. Κανένας από τους κινητήρες που κατασκευάζονται από τη Mitsubishi Motors δεν είναι εφοδιασμένος με συσκευές παραποίησης των ρύπων, που εξασφαλίζουν ότι τα επιτρεπόμενα όρια NOx (οξειδίων του αζώτου) πληρούνται στις εργαστηριακές δοκιμές, αλλά όχι σε πραγματική χρήση.

2. Έχουμε ήδη αποκαλύψει πλήρως τον κινητήρα της Mitsubishi Motors και το σύστημα ελέγχου των ρύπων του στη Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικών Μεταφορών (KBA) πραγματοποιώντας όποια βελτίωση μας είχαν υποδείξει.

3. Τα προαναφερθέντα οχήματα που υπόκεινται στην έρευνα έχουν διατεθεί στο εμπόριο μόνο αφού εγκρίθηκαν σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων εκπομπών. Όλα τα οχήματά μας στην αγορά έχουν εγκριθεί από την KBA.

Με βάση τα παραπάνω, δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι υπήρξε κάποια απάτη, όπως υποπτεύεται από τις αρχές της Εισαγγελίας της Φρανκφούρτης.

Θα συνεχίσουμε την εσωτερική επιθεώρησή μας επί του θέματος και θα συνεργαστούμε πλήρως με τους εισαγγελείς”.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!