Το απίστευτο comeback της Opel
Η σκληρή πολιτική εξυγίανσης της Opel απέφερε καρπούς και μάλιστα περισσότερους και νωρίτερα από ό,τι προβλεπόταν στο αρχικό σχέδιο των εμπνευστών της. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του γαλλικού μητρικού ομίλου PSA, Φιλίπ ντε Ροβιρά, η Opel αύξησε το 2019 την κερδοφορία της στα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Η ανακοίνωση έγινε σε συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι, ενώ ο Ροβιρά διευκρίνισε ότι το συγκεκριμένο νούμερο αναφέρεται σε κέρδη προ φόρων και τόκων και ότι δεν περιλαμβάνει τα κόστη αναδιάρθρωσης της μάρκας με σήμα τον κεραυνό.
Το 2018 είχε εμφανίσει η Opel μαζί με την αδελφή μάρκα Vauxhall λειτουργικά κέρδη ύψους 859 εκατ. ευρώ, όμως πέρυσι υπερέβη το ψυχολογικό όριο του ενός δισεκατομμυρίου. Να υπενθυμίσουμε, ότι η Opel ανήκε επί δεκαετίες στον αμερικανικό όμιλο της General Motors και πωλήθηκε ως χρόνια ζημιογόνα το 2017 στη γαλλική PSA, στην οποία ανήκουν οι μάρκες Peugeot, Citroen και DS. Το πλάνο εξυγίανσης της Opel δεν υλοποιήθηκε ωστόσο αναίμακτα, αφού από την ένταξη της πρώην γερμανικής μάρκας στην PSA έως σήμερα έχουν περικοπεί περίπου 6.800 θέσεις εργασίας.
Επιτυχημένο το 2019 για την PSA
Εξαιρετικά ήταν και τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα της PSA για το 2019, καθώς είδε τα καθαρά κέρδη της να αυξάνονται κατά 13% σε σχέση με πρόπερσι και να αγγίζουν έτσι τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για ένα νέο ρεκόρ κερδοφορίας, το οποίο οφείλεται σύμφωνα με τον ντε Ροβιρά στις περικοπές δαπανών και κόστους, αλλά και στα νέα μοντέλα του ομίλου. Η PSA αύξησε τον ετήσιο τζίρο της πέρυσι κατά 1% στα 74,7 δις ευρώ, αν και το 2019 πούλησε 3,48 εκατομμύρια αυτοκίνητα, που ισοδυναμούν με μείωση περίπου 10% σε σχέση με το 2018.
Το Νούμερο 1 του ομίλου, Κάρλος Ταβάρες, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η PSA είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους αυτοκινητοκατασκευαστές στον κόσμο», ενώ εξήρε τα αποτελέσματα της γερμανικής θυγατέρας Opel, που πέτυχε αυτή την εντυπωσιακή αλλαγή μέσα σε κάτι παραπάνω από δυόμιση χρόνια μετά την εξαγορά της. Για να αυξηθεί η κερδοφορία της PSA, αφαιρέθηκαν από τη γκάμα της πολλές εκδόσεις με κινητήρες υψηλού κυβισμού, όπως επίσης τα ζημιογόνα μοντέλα της Opel που βασίζονταν σε τεχνολογίες της GM. Ο Ταβάρες δήλωσε επίσης σίγουρος, ότι η PSA θα πιάσει κατά το τρέχον έτος τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που έχει θεσπίσει η ΕΕ και υπογράμμισε ότι αυτό ισχύει ήδη για το πρώτο δίμηνο του 2020.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!