Τα νέα λογότυπα της BMW και της ΒΜW M
Η ΒΜW άλλαξε το λογότυπό της μετά από 23 χρόνια. Μάλιστα στο νέο δεν υπάρχει ο κλασικός μαύρος δακτύλιος, που αποτελούσε το σήμα κατατεθέν εδώ και πάνω από έναν αιώνα. Αντίθετα, το καινούριο λογότυπο είναι για πρώτη φορά διαφανές, δύο διαστάσεων και έχει εντονότερο μπλε χρώμα. Η βαυαρική εταιρεία έγραψε χαρακτηριστικά στο Twitter: «Καλώς ήρθατε στο μέλλον της χαράς. Παρουσιάζουμε τη νέα δισδιάστατη, διαφανή εκδοχή του εμβληματικού λογότυπου της BMW».
Ο ανασχεδιασμός αποτελεί την πρώτη σημαντική πράξη του Γιενς Τίμερ, που ανέλαβε στις αρχές του 2019 τη διεύθυνση του μάρκετινγκ της BMW και δήλωσε σχετικά ότι «η BMW γίνεται μία μάρκα ‘’σχέσης’’. Με αυτή τη νέα διαφανή εκδοχή θέλουμε να προσκαλέσουμε τους πελάτες μας περισσότερο από ποτέ, να γίνουν ένα μέρος του κόσμου της BMW». Ο Τίμερ διευκρίνισε πάντως, ότι το νέο λογότυπο που παρουσιάστηκε πάνω στο πρωτότυπο Concept i4, δεν πρόκειται να κοσμεί προς το παρόν μοντέλα παραγωγής της εταιρείας, ενώ άφησε ανοιχτό πότε θα γίνει κάτι τέτοιο στο μέλλον.
Η αλλαγή του ντιζάιν έγινε κυρίως για καλύτερη επικοινωνία της μάρκας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και στους διαδικτυακούς ιστότοπους. Στόχος της BMW είναι να απευθυνθεί με το νέο λογότυπο σε ηλικιακά νεότερα κοινά, όπου το σημερινό λογότυπο δεν θεωρείται πλέον τόσο επίκαιρο, ενώ δεν λειτουργεί και τόσο αποτελεσματικά στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης και προβολής.
Νέο λογότυπο και για τη BMW M
Νέο σηματάκι απέκτησε όμως και η BMW M GmbH. Η θυγατέρα της BMW, που ειδικεύεται στις σπορ εκδοχές των μοντέλων της μητρικής μάρκας, ανασχεδίασε και το δικό της λογότυπο, το οποίο έγινε επίσης δισδιάστατο, χωρίς χρώμιο πλέον και με ένα λευκό Μ, ενώ εξαφανίστηκαν οι αποστάσεις μεταξύ των στοιχείων του. Και εδώ δεν γνωρίζουμε ακόμη, αν και πότε θα περάσει το καινούριο σήμα στα μοντέλα παραγωγής της BMW M.
Η μετάβαση σε λογότυπα με αφαιρετικό σχεδιασμό, λεπτότερο σχήμα και λιτότερο ντιζάιν φαίνεται ότι αποτελεί πλέον μία σύγχρονη τάση και για άλλες εταιρείες, όπως για τη Volkswagen, που είχε κάνει κάτι ανάλογο το 2019 κατά την παρουσίαση του ηλεκτρικού μοντέλου της ID.3. Να σημειώσουμε, ότι εντός του BMW Group ήταν η Mini η πρώτη διδάξασα σε αυτόν τον τομέα. Συγκεκριμένα το 2015 είχε αποκτήσει η Mini ως πρώτη μάρκα του ομίλου μία νέα ταυτότητα χάρη στο καινούριο της λογότυπο δύο διαστάσεων, όμως και εδώ χρειάστηκε να περάσει μία τριετία μέχρι να το δούμε να τοποθετείται για πρώτη φορά το 2018 στο ανανεωμένο Cooper.
Με αναφορές στο 1954
Μπορεί να είναι το νέο λογότυπο της BMW υπερμοντέρνο και προσαρμοσμένο στην ψηφιακή εποχή, ωστόσο εμπεριέχει και στοιχεία που συνιστούν κατά κάποιον τρόπο επιστροφή στις ρίζες της μάρκας. Συγκεκριμένα, το σηματάκι που κοσμούσε το Concept i4 θυμίζει όσον αφορά στο στυλ του ένα παλαιότερο που χρησιμοποιούσε η γερμανική μάρκα για τα αυτοκίνητά της την περίοδο μεταξύ 1963 και 1997.
Να σημειώσουμε επίσης ότι πρόκειται για την έκτη αλλαγή σήματος στην ιστορία της BMW και την πρώτη μετά το 1997, ενώ τα νέα λογότυπα ανέβηκαν ήδη στους επίσημους ιστότοπους της BMW και της M GmbH, όπως επίσης στα διάφορα Social Media.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!