Στην εντατική η αυτοκινητοβιομηχανία λόγω κοροναϊού
Τεράστιες είναι οι αρνητικές συνέπειες από τη συνεχή επέκταση του κοροναϊού και των αναγκαστικών μέτρων που πλέον λαμβάνονται όχι μόνο σε ασιατικές, αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Κατάρρευση στην αγορά της Κίνας
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Κίνα έκλεισαν με καταβαράθρωση 80%!!! το μήνα Φεβρουάριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με τον Κινεζικό Σύνδεσμο Επιβατικών Αυτοκινήτων (CPCA). Ταυτόχρονα πολλά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών παραμένουν ακόμα και σήμερα κλειστά, δημιουργώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Τεράστιες οι εκθέσεις πώλησης αυτοκινήτων στην Κίνα, αλλά με ελάχιστους πλέον επισκέπτες.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι κορεατικές και ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, καθώς βασίζονται λόγω γεωγραφικής εγγύτητας πολύ περισσότερο σε Κινέζους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν σταματήσει να τους παρέχουν εξαρτήματα.
Ευρώπη και ΗΠΑ ακολουθούν
Το πρόβλημα εξήχθη πρόσφατα και στην Ευρώπη, καθώς η Fiat ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που αναγκάστηκε να διακόψει για λίγο την παραγωγή αυτοκινήτων, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων made in China. Η ιταλική μάρκα ανέστειλε τη λειτουργία του εργοστασίου Κραγκούγιεβατς της Σερβίας, στο οποίο κατασκευάζεται το μοντέλο 500L.
Το εργοστάσιο της Fiat στο Κραγκούγιεβατς της Σερβίας, το οποίο ανέστειλε τη λειτουργία του.
Την ίδια στιγμή η GM στις ΗΠΑ συνέστησε ομάδες εργασίας, με αντικείμενο την αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών εξαρτημάτων εκτός Κίνας. Ωστόσο, με 44 χώρες να έχουν πληγεί ήδη από τον κοροναϊό, τα περιθώρια στενεύουν.
Παράλληλες δραστηριότητες σταματούν
Δύο αγώνες του Moto GP (Κατάρ και Ταϊλάνδη) και ένα της Formula 1 (Σαγκάη, Κίνα) ακυρώθηκαν λόγω του κοροναϊού, η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου επίσης, ενώ το ιστορικό Σαλόνι της Γενεύης, το οποίο θα ξεκινούσε την Πέμπτη 5 Μαρτίου, δεν πρόκαμε παρότι οι οργανωτές το πάλεψαν έως την τελευταία στιγμή. Μόνο από το Σαλόνι της Γενεύης, οι αρχές της πόλης υπολογίζουν διαφυγόντα έσοδα της τάξης των 220.000.000 ευρώ.
Λόγω του κορωναϊού ακυρώθηκαν πολλά αθλητικά γεγονότα, μεταξύ αυτών και το Grand Prix της Formula 1 στη Σαγκάη.
Ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω, το αρνητικό οικονομικό κλίμα οδηγεί τα χρηματιστήρια σε απώλειες που υπολογίζονται σε 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Ήδη από τον Ιανουάριο, το ανοδικό ράλι της μετοχής της Tesla ανακόπηκε απότομα λόγω της ανακοίνωσης της εταιρείας για διακοπή των εργασιών στο εργοστάσιό της στην Κίνα. Μεγάλες απώλειες σημειώνουν και οι μετοχές όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Απώλειες ακόμα και... στη διαφήμιση
Πολλές μάρκες έχουν σε τοπικό και διεθνές επίπεδο μειώσει σημαντικά στα έξοδα προβολής τους, καθώς στου κοροναϊού την πόρτα... Το ίδιο, παρά την ανοδική πορεία της αγοράς και το Φεβρουάριο, συμβαίνει και στη χώρα μας. Μετά τα πρώτα κρούσματα στην Ελλάδα, η ψυχολογία επηρεάζει τις διελεύσεις των υποψήφιων αγοραστών από τις εκθέσεις, οι οποίες μειώνονται αισθητά. Το φαινόμενο αυτό στη χώρα μας δεν θα φανεί στις ταξινομήσεις του Φεβρουαρίου, αλλά σε αυτές του Μαρτίου.
Το ιστορικό και τεράστιας σημασίας Σαλόνι της Γενεύης, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εκθεσιακό γεγονός στο χώρο του αυτοκινήτου, θα ξεκινούσε στις 5 Μαρτίου αλλά ακυρώθηκε επίσης λόγω του κορωναϊού.
Όταν φύγει ο κοροναϊός
H βελτίωση του καιρού από τον Απρίλιο και μετά θα μειώσει και σταδιακά θα εξαφανίσει, σύμφωνα με τους ιατρούς, τον κοροναϊό. Τα αποτελέσματά του ωστόσο θα μείνουν χαραγμένα με αρνητικό πρόσημο στα οικονομικά στοιχεία, καθώς μήνες ολόκληρους σε πολλές χώρες, από τις οποίες αρκετές αποτελούν τις ατμομηχανές της παγκόσμιας οικονομίας, καίριοι τομείς της εμπορικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας έχουν πληγεί. Μέσα πάντως στην παγκόσμια οικονομική ύφεση που έφερε η εξάπλωση του κοροναϊού, ένας τομέας φαίνεται ότι ανέκαμψε και μάλιστα σημαντικά: αυτός είναι το περιβάλλον, καθώς η ποιότητα του αέρα στην βιομηχανική Κίνα βελτιώθηκε εκθετικά, τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο.
Δορυφορικές εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η NASA, δείχνουν τεράστια βελτίωση στην ποιότητα του αέρα την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου συνολικά στην ανατολική Κίνα και ειδικότερα στην περιοχή της Γουχάν από την οποία ξεκίνησε η εξάπλωση του κοροναϊού, λόγω της στάσης λειτουργίας των περισσότερων εργοστασίων.Φυσικά η άνοιξη θα φέρει την αποκατάσταση και η δραστηριότητα θα συνεχιστεί: business as usual.
Η τεράστια διαφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση της ανατολικής Κίνας στις αρχές Ιανουαρίου και στα τέλη Φεβρουαρίου. Οι εικόνες της NASA, δείχνουν ότι τα κλειστά εργοστάσια κάνουν καλό στο περιβάλλον.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!