H VW δεν βλέπει μέλλον για τα μοντέλα φυσικού αερίου

Gazzetta team
H VW δεν βλέπει μέλλον για τα μοντέλα φυσικού αερίου
Ο όμιλος Volkswagen θα αρχίσει να αποσύρεται σταδιακά από την εξέλιξη νέων μοντέλων φυσικού αερίου CNG λόγω μειωμένης ζήτησης, ενώ στρέφεται πλέον προς την ηλεκτροκίνηση και τα συνθετικά καύσιμα.

Αλλάζει ρότα η Volkswagen όσον αφορά στο φυσικό αέριο. Ο γερμανικός όμιλος είναι πρωτοπόρος στα μοντέλα CNG, όπου διαθέτει μία μεγάλη γκάμα και υψηλή τεχνογνωσία, ωστόσο δεν βλέπει πλέον μεγάλες προοπτικές γι αυτά. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής εξέλιξης της VW, Φρανκ Βελς, στο γερμανικό οικονομικό φύλλο ‘’Handelsblatt’’ «αυτά τα μοντέλα δεν θα αποκτήσουν πλέον διαδόχους». Ο Βελς αιτιολόγησε τη συγκεκριμένη στροφή ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης για αυτοκίνητα φυσικού αερίου από την αγορά, ενώ υποστήριξε ότι δεν υπάρχει κάποια ορατή προοπτική για αισθητή άνοδο των πωλήσεών τους.

Προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση

Αντί για την εξέλιξη νέων μοντέλων φυσικού αερίου θα επικεντρωθεί ο όμιλος VW στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στα συνθετικά καύσιμα και στο υδρογόνο. «Αν θέλουμε να πάρουμε σοβαρά υπόψη μας την αλλαγή στην κινητικότητα και τους κλιματικούς στόχους, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βελς και εξέφρασε την άποψη, πως οτιδήποτε άλλο θα συνιστούσε σπατάλη ανανεώσιμης ενέργειας. Mέσα σε αυτό το πλαίσιο παρουσίασε ήδη η Volkswagen τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς ID.3 και ID.4, που θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος στην προσπάθειά της να αναδειχθεί σε κορυφαία μάρκα παγκοσμίως στην ηλεκτροκίνηση.

To ηλεκτροκίνητο VW ID.3

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της αρμόδιας γερμανικής υπηρεσίας οχημάτων, στην αρχή της χρονιάς ήταν ταξινομημένα στη χώρα περίπου 82.200 αυτοκίνητα φυσικού αερίου. Πρόκειται για μία αύξηση 1,8% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το συγκεκριμένο νούμερο αντιστοιχεί σε ένα μικροσκοπικό μερίδιο της τάξης του 0,2% επί του συνόλου όλων των επιβατηγών αυτοκινήτων στη Γερμανία. Στην ίδια χώρα είναι καταγεγραμμένα γύρω στα 371.470 αυτοκίνητα υγραερίου, που συνιστούν μείωση 6,1% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ στις αρχές του 2020 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Γερμανίας μόνον 507 μοντέλα υδρογόνου!

 

Αποκαρδιωτική δεκαετία στην Ευρώπη

Μία αντίστοιχη τάση επικρατεί όμως συνολικότερα σε όλη την Ευρώπη. Ετσι βλέπουμε ότι το 2009 είχαν πουληθεί στη Γηραιά Ήπειρο 146.329 οχήματα με καύσιμο φυσικό αέριο και μετά από μία δεκαετία περιορίστηκαν οι ετήσιες ταξινομήσεις τους για το 2019 σε 69.899 αυτοκίνητα. Πρόκειται δηλαδή για μία πτώση άνω του 50% μέσα σε μία δεκαετία, στην οποία υπήρξαν μεν μεταπτώσεις στις ταξινομήσεις καινούριων μοντέλων CNG, ωστόσο η συνολική εικόνα κρίνεται αποκαρδιωτική, όπως βλέπουμε και στο σχετικό γράφημα. Με βάση αυτά τα δεδομένα, έχει φυσικά λογική η στροφή του γερμανικού ομίλου προς άλλα εναλλακτικά καύσιμα και προς την ηλεκτροκίνηση με παράλληλη απόσυρση από το φυσικό αέριο.

Oι ετήσιες πωλήσεις καινούριων μοντέλων CNG στην Ευρώπη μεταξύ 2009 και 2019.

Η ανακοίνωση της Volkswagen, ότι δεν πρόκειται να εξελίξει πλέον στο μέλλον αυτοκίνητα καυσίμου CNG, προκάλεσε μεγάλη ανησυχία στον γερμανικό ενεργειακό κλάδο του φυσικού αερίου. Εκπρόσωπος του συγκεκριμένου κλάδου υποστήριξε ότι «ο όμιλος Volkswagen απέχει πολύ από μία βραχυπρόθεσμη αποχώρηση από την αεριοκίνηση. Μάλιστα λέγεται, ότι βρίσκονται αυτή τη στιγμή πολλά νέα μοντέλα CNG των εταιρειών του ένα βήμα πριν το λανσάρισμά τους στην αγορά».

Η ίδια η Volkswagen επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ της Handelsblatt, όπως επίσης τις δηλώσεις του διευθυντή εξέλιξης της μάρκας. Εκπρόσωπός της τόνισε ωστόσο ότι δεν πρόκειται για ένα βήμα «που θα γίνει από σήμερα για αύριο, αλλά σε βάθος χρόνου». Η απόφαση της VW θεωρείται σύμφωνα με τον γερμανικό οργανισμό φυσικού αερίου «Zukunft Erdgas» ως απόρροια της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ευνοεί σκανδαλωδώς την ηλεκτροκίνηση απέναντι σε άλλες εναλλακτικές μορφές κίνησης και βάζει τα πάντα στο ίδιο τσουβάλι.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!